Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ráno

13. 11. 2006
0
2
897
Autor
Laivae

Prostě o ránu.

Ráno.

Zpoza zasněžených vrcholků hor ostýchavě vykukovalo slunce. Lehce se zhouplo a vyskočilo na nebeskou klenbu. Protáhlo se a paprsky rozprostřelo na celý světa kraj.

Do slunného rána se postupně probouzeli brouci, motýli, ptáci, zvířata i lidé.

Nad zu

Na listech lopuchů se třpytily velké kapky rosy. Tyto krásné víliny slzy dychtivě čekaly na slunečné políbení. To se nenechalo dlouho pobízet.

rčícím potůčkem se zvolna plížila mlha. Sluníčko ji vysávalo až po ní za chvíli nebylo ani památky.

Z komína sn

Krajinou prostupovala vůně čerstvé kávy.

Nic nenasvědčovalo tomu, že by byla válka.

ěhem zaváté chaloupky na úpatí hor, stoupal bílý dým.

Ale ona byla!

Druhá světová!!

 

Za pár chvil přestanou ptáci zpívat, nebe se zamračí, byť slunce bude bojovat o své výsluní ze všech sil.

Pokojné ticho se změní v nehorázný virvál.

Z chaloupky na úpatí hor nebude stoupat dým, nebude z ní stoupat zhola nic.

Nezbude z ní zhola nic.

Vzduchem se bude nést štiplavý zápach ohně, zbraní, smrti.

Zurčícím potůčkem

se valí krev.

Sníh kdysi sněhobílý je černý a krvavý.

Slunce pro tu hrůzu přestalo bojovat a raději se schovalo za hustý tmavý mrak.

Všude okolo zavládlo mrtvé ticho.

 

 

Stále bylo ráno.

Stále tentýž den.


2 názory

Chazzy
13. 11. 2006
Dát tip
A jestli neumřeli, střílí po sobě přes zasněžené chaloupky a zurčící potůčky do teď. A sluníčko se na to nerado dívá tak se schová za mráček. Z toho vyplívá že válka je špatná. Dobrou noc děti. Vystihla jsem poselství této pozoruhodné povídky? :-)Promiň-možná příště.

hm...začátek je moc roztahanej a ten konec...uf, nějak nevim, co k tomu napsat...nelíbí se mi to

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru