Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

13. 11. 2006, krátký črt, sen?

Výběr: sidonia
15. 11. 2006
7
18
240
Autor
MeTB

Ani se mi nechce věřit, jak je to dlouho, co jsem něco napsal...

Je pozdní dopoledne. Za oknem vykukuje slunce, ležím v posteli, vedle mě leží hnědovlasá dívka. Nevidím jí do tváře, nevím, kdo to je, známe se? Ležíme tak, abychom se nedotýkali.

Venku zatroubí hasičský vůz, bydlíme hned vedle stanice. Dívka pohne rukou, asi si odhrne pramen vlasů, který ji padl do tváře, a řekne potichu: "Ležíme tak, abychom se nedotýkali." Přikývnu.

"Zdáš se mi," zeptám se, ale vlastně ne, není to otázka, je to jen oznámení. Samozřejmě, copak může tohle být skutečné? Neodpoví a já nechci, aby odpověděla.

Slunce proniká do pokoje a kreslí stíny, všechno je ostré, příliš ostré, bolí z toho hlava. "Je mi to všechno líto," poruší dívka ticho, "všechno?" zeptám se a pohneme se, oba, ale stále ležíme tak, abychom se nedotýkali. Mlčíme. "Ne," říká dívka pomalu, "úplně všechno ne," odpovídá. Zavírám oči, nemůžu myslet, nemůžu myslet.

A zase je úplné ticho. Je to divné, cizí, tady nikdy není úplné ticho, měl bych něco říct, ale nejde to, ticho nejde porušit. "Nikdy tu nebylo takové ticho," řekne dívka - a já nedokážu odpovědět, je mi najednou hrozně smutno a v pokoji je zima, po těle mám husí kůži. "Nikdy tu nebylo takové ticho," zopakuje dívka. "Ne," zachraptím, ale není to můj hlas, takhle já nemluvím. Takhle já nemluvím.

Polknu. "Viděl jsem feťáka, včera, vařil si dávku a zpíval si k tomu veselou písničku." Zasměje se, nikdo se nesměje jako ona. "Každá závislost je špatná," řekne, starý vtip, nikdo jiný tomu nebude rozumět, není to k smíchu. Je mi to fuk. Nikdo se nesměje jako ona.

Povzdechne si. "Nikdo se nesměje jako ty," řekne. Křičel bych.

Je to tu. Ne, ne... Ztrácí se, cítím to, už zase to končí, jako písek mezi prsty, jako přicházející stáří. "Přeju si, abys nikdy neodešla," říkám. "Přála jsem si, abych tě nikdy nepotkala." To ne, to neříkej, to neříkej. "Nechci tu být sám," vrtím hlavou, to ne, tohle ne. Venku šumí listí.

Sedím na posteli u okna a držím se za hlavu. Káva snad nikdy nevoněla tak výrazně. Prší, ale v dálce na obloze už je vidět trochu slunce, bude krásný den.


18 názorů

jezesu
04. 01. 2007
Dát tip
.. *

legere
15. 12. 2006
Dát tip
Četla jsem se zaujetím. A to že nezasvěcený tak úplně nepochopí, nevadí. Každý si z toho vytáhne své, tedy pokud to na něj zapůsobí. A na mě zapůsobilo.

Narvah
27. 11. 2006
Dát tip
a jo, oni ti to už psali.. :)

Narvah
27. 11. 2006
Dát tip
dobrý. možná ti pomůžou neuroleptika :) je to takový tajemný.. zajímavé, že lidi mají většinou skončit způsobem, jakým si skončil i ty. bude krásný den..

jezesu
27. 11. 2006
Dát tip
Ležíme tak, abychom se nedotýkali..*

MeTB
21. 11. 2006
Dát tip
No to máš asi úplnou pravdu... Zajímavé, žes mi nechal kritiku u první a poslední povídky, to mě pobavilo. :-) Dík, T.

Plopez
21. 11. 2006
Dát tip
misty prijemne ospala imprese, jinak mam jako ctenar po vetsinu casu pocit, ze nevim, o co de, ze si autor a postavy nechavaji celej ledovec pro sebe, ze je to psany pro nekoho jinyho, nez pro me...

MeTB
17. 11. 2006
Dát tip
Pozoruhodné je, že jsem tohle vložil přesně o rok po svém posledním textu tady. A ani to kupodivu nebyl úmysl. Připadám si každopádně trochu jako bych se učil znovu chodit. :-)

MeTB
17. 11. 2006
Dát tip
Pozoruhodné je, že jsem tohle vložil přesně o rok po svém posledním textu tady. A ani to kupodivu nebyl úmysl. Připadám si každopádně trochu jako bych se učil znovu chodit. :-)

gemina
17. 11. 2006
Dát tip
jo ale bez bude krásný den. Máš lepší věci

pozorovatel
17. 11. 2006
Dát tip
do patosu ale líbí i když chci víc nesmíš tolik chlastat hele*

Rabb
15. 11. 2006
Dát tip
pofedená vjeciczka..*

sidonia
14. 11. 2006
Dát tip
mno jo, ja vim, jak se cloveku zapsat do duse... a do srdce...:)

MeTB
14. 11. 2006
Dát tip
To víš, co jsi snědla ten salát... ;-)

sidonia
14. 11. 2006
Dát tip
bez toho nadhernyho dne no. kazi tam naladu hele tobe uz se o me i zda, jo? no teeeda. je to desne pekny a moc se mi to libi. zije to a takovy veci mam rada.

MeTB
14. 11. 2006
Dát tip
Ahoj. To by nebylo fer, on fakt byl nadherny den. :-)

StvN
14. 11. 2006
Dát tip
Bez toho "bude nádherný den":)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru