Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..co to bude, panáčku?

14. 11. 2006
19
34
6661
Autor
Rabb

může se stát, že někdo z nás jednou, možná i vícekrát, někdy zažije okamžik, kdy se někomu snaží něco čistě a jasně vysvětlit, ale ten druhý onu věc, kterou se snažíme vysvětlit, buď chápat nechce, nedokáže, ignoruje ji nebo nás chce ponížit, udělat si z nás srandu nebo nás prostě okrást.. ..záleží na úhlu pohledu.

.
.
.
    "Co to bude, panáčku?" Zeptá se hospodská a přitom klepe ukazováčkem o pult.

    "Prosím, tři kusovky," odpoví a nervózně uhne pohledem.
    "Startky?" Klepot zrychluje. Metronom.
    "Třeba," nervózně přikývne a znovu uhne pohledem stranou.
    "To bude za čtyřicet, panáčku," řekne a s otevřenou dlaní čeká.
    "Já chtěl jen tři kusovky." Oponuje a nemá daleko k slzám.
    "Aha, tos nemohl říct dřív?" Zeptá se vyčítavě a trapně pohodí pramenem vlasů. "Tak to bude za devět kaček."

    Panáček zaplatil, vzal si dvě kusovky z baru a ponížený okraden odešel.
.
.
.

34 názorů

montigue
10. 06. 2009
Dát tip
a jestli jsi psal z vlastní zkušennosti,nediv se,že ti nedala cigára,když ti jsou 4 roky

Rabb
10. 06. 2009
Dát tip
u nás už to nedělají.. hospodu vlastní někdo novej.

montigue
10. 06. 2009
Dát tip
jo takovýho hospodskýho jsme u nás měli taky,pak dostal do huby a byl klid

Rabb
09. 12. 2007
Dát tip
jazz-girl, děkuju, je mi ctí patřit mezi vyvolené.. :-) a Trumpetu zrovna poslouchám.. machr, ten Baker.. :-) děkuju..

jazzgirl
09. 12. 2007
Dát tip
Hmmm...* Tvá dílka se mi líbí, vždy do sebe vtáhnou a popsání těch situací je přesné a výstižné, tedy - oblíbení...:-)

avox
11. 03. 2007
Dát tip
A vůbec, nekuř! */

hm, nie môj štýl...ale dobre sa to aj tak číta, dobre sa celý čítaš (síce nie priamo ty, ale je v tom časť teba, takže aj ty...)

No nieco mi to pripomina...Ked si mlady tak si vinny

zvedavec
03. 01. 2007
Dát tip
super, a teraz by onen pán mohol porozmýšľať, čo urobí v takej situácii nabudúce (čo by bola ideálna reakcia), hodí to za hlavu, a môže sa prestať cítiť ponížene a zle tip za úvahu


Jiřička
07. 12. 2006
Dát tip
Arogantní obsluha je nehezký jev nejen v hospodě!Třeba na úřadech, kam chodí řešit své problémy dost často právě ti slabší jedinci, kteří potřebují poradit, pomoci...! *t

choten
30. 11. 2006
Dát tip
ty jo, takový ze života...tenhle pocit jsem ještě před rokem zažíval téměř denně.vzpomínám si na své první pivo, které jsem pil ve svém nově středoškolském životě. asi tak před dvěma roky. já ho nedostal, páč sem na to neměl roky. tak si ho vzal kámoš, a pak ho prohodil s mou limčou. a v tu chvíli se tam zjevila obsluha a udělala takovej tyjátr, že sem pak byl vyschízovanej skoro v každý hospodě, kde jsem podlehl své choutce požít zlatavého moku. co je všk ještě horší, tenhle pocit, totiž pocit nepatřičnosti a ilegality se ve mně zakořenil tak hluboce, že i krvavou práci u pásu, kterou jsem nucen po skolě dělat, považuju za něco nesprávného. či spíše považuji za nesprávné si za něco tak čistého a vychvalovaného, jako tovární výroba, brát peníze. a tak jsem asi dva měsíce chodil s doutnajícím bezmocným vztekem vůči byrokracii pracovních agentur, které mne, jak jsem se díky nepřehlednosti výplatového systému domníval, zcela bezuzdně a bezpáteřně šmelili. jo. tendle pocit znám a jsem rád, že ho prožívá či prožíval i někdo jiný. tak se měj, raabe!

Print
15. 11. 2006
Dát tip
:-) hezký*

Zbora
15. 11. 2006
Dát tip
Noe1: tak to buď rád, že nebydlíš na Sibiři, kde jsou rozestupy mezi hospodami rámcově ve stovkách Km :o)

Norsko 1
14. 11. 2006
Dát tip
já to chápu !!! (svině jedna, patří ji to)*

Chazzy
14. 11. 2006
Dát tip
Teda musím říct že už jsem dlouho neshledala tolik atmosféry na tak malém prostoru. Fakt dobrý-tip jinak, připomělo mi to doby, kdy jsem si cigarety kupovala ilegálně. Fuj. Díky bohu, že už se nevrátí. (snad)

sklenář
14. 11. 2006
Dát tip
jedině na Písmoni do zpráv Františku - jsem v práci... doma mi nefunguje PC....

sklenář
14. 11. 2006
Dát tip
zajímalo by mě - jaké by to bylo bez prologu...

Vlkodlak
14. 11. 2006
Dát tip
je to dobrý.tip

Rabb
14. 11. 2006
Dát tip
díky..

Nicollette
14. 11. 2006
Dát tip
děkuju pěkně :)

Rabb
14. 11. 2006
Dát tip
snad to někdo pochopí..

Nicollette
14. 11. 2006
Dát tip
já sem to nějak nepobrala tak dvě nebo tři nebo žádnou...?

Noe1
14. 11. 2006
Dát tip
do hospody s arogantní obsluhou po druhé nepáchnu, zásadně jj, obrázek ze života. Co je špatného na kusovkách?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru