Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Praha

Výběr: a2a2a
20. 11. 2006
10
21
3133
Autor
levan

Drahá, zo všetkých velkomiest, atmosféra blikajúcich ciest zanechala stopu ... Vieš, tam pri kyvadle, 17 rokov po revolúcii. Budem spominať

 

                 Kovová konštrukcia

tik(a) tak(to) rytmus dní 

hmla- hltá aj čas aj mňa aj

tak  zbohom

prirodzená dedukcia človeka,

že stal  sa bohom (obyčajných vecí)

 

blikajúce svetlo klame oči, vraj sa točí...

a iné bliky

to stvorené ticho pre špendlíky

ruší len štrngot deťom zakázaných fliaš (a kľúčov)

krič ...  koľko sa žiada krič

opadnutý list ohnivých lúčov

je vitamínom pre kosti

všetko hráš, tu  nič

 moment ľahkosti a

 pár ľudí čo chápu

Tiež

Ten nad(hľad) nad tebou, drahá,

 ten bude dlho hriať,

čo viac si  môže človek?

čo viac si môže...


21 názorů

Amálka
30. 05. 2007
Dát tip
mám ráda Prahu:)

colchicum
06. 03. 2007
Dát tip
toto sa mi paci asi najviac.. (dobre, mozno troska kvoli tomu, ze som zatazena na prahu.. ale to by predsa bolo hlupe :-) je to prosto dobre napisane..*

som rada, že som potešila;) a jasan, že sa deje okolo nás toľko zhôd okolností :D

Skafararix
13. 02. 2007
Dát tip
Ano zatvorky tu ozaj rusia...citatel sa potom nevie najst...straca rytmus. Osobne si myslim ze tato basen je trosku prekombinovana...akoby si v nej chcela povedat viac ako moze zniest.

levan
13. 02. 2007
Dát tip
no to snaaad kecaaaaas :))) ja som skoro padla zo stolicky, lebo zrovna tu istu piesen som mala pustenuu, som pisala daco do skoly a ze idem vsetko uz vypnut :) tento svet nahod ma niekedy dost strasi ;-) a dik za kritiky ;-)

mám v pozadí práve Metallicu a Nothing Else Matters a to znie s tou básňou nádherne...*

levan
21. 01. 2007
Dát tip
ona aj je, osobna :) dik ti ..

martinez
21. 01. 2007
Dát tip
přijde mi hodně osobní... víc o vnitřním pocitu jak o Praze jako takové *

levan
14. 12. 2006
Dát tip
Veľmi ďakujem. V Prahe som bola prvykrat, a uz len dufam, ze nie posledny... Ked som sa vratila sme rozoberali, ze ako bolo, fotky atd. A moj ujo (teda generacia starsia o domna)povedal taku zaujimavu myslienku, ze ked on sa este pocas onej minulej doby prechadzal po Prahe si vravel...aky som hrdy na toto nase velkomesto...ale ze dnes, je pre neho rovnako krasne, ale cudzie... A ja kedze som o dost mladsia, ho uz vnimam presne tak: nadherne hlavne mesto inej krajiny :) Take mesta mozem, maju SVOJU atmosferu, minulost... Tak napriklad tu u nas v Bratislave je to taky mix, nejednotne, velka skoda, mesto nemusi metropola aby bolo peknym, u nas sa to nejako vytratilo... resp. vytraca... No a navyse, pekna konkretna spomienka s fajn ludmi... :-) a PS: Som dievca ;-)))

a2a2a
14. 12. 2006
Dát tip
Se zájmem jsem si přečetl, protože mne zaujalo,jak slovenský autor, a také proč, píše o Praze. Sám jsem sice Ostravák, ale na Prahu jsem pyšný moc. Líbí se mi tvůj styl vázaného verše, působí neobyčejně přirozeně, jako bys psal volným veršem, a ono to pokaždé do toho rýmu spdne jaksi nechtíc. Tvůj vázaný verš je až na druhém místě a vůbec se netváří důležitě, veškerá energie je vtěsnána do obraznosti, myšlenek. A právě pojetí tvé básně, tedy žádné zpěvy o krásách, a přesto zde jsou,ale jako by promítnuty do atmosféry, která má tak pevné staleté kořeny. Za sebe mám pocit, že si z tohoto textu mohu doodit i jakýsi náhled do myšlení Pražanů. Možná to tak vůbec není, ale ty asociace mne napadly. Děkuji a jsem znovu rád, že mám na Slovensko tak blízko.

...jo jo...mna tu v poslednom obdobi zaujala salomesr..usmev...

levan
24. 11. 2006
Dát tip
nevravim preto, zeby si to vycital. Len ze to vlastne tiez nemam rada aj ked to dost zalezi na konkretnej veci :-)

...ako mna nebavi ani strpka... ...teda upresnim mam hrozne rad strpku..ale len jeho vykostene texty...napr. pre ursinyho... ...ale proste citat tie zatvorky ma nejak nebralo...

...ja ti to nevycitam... ...ja to len nerad... ..koniec koncov dost ludi sa v tom vyziva..usmev...

levan
24. 11. 2006
Dát tip
no hej v jednoduchosti je krasa ale vies, to je ako ked niekto by tolko toho chcel vysvetlit, povedat tak rozprava, rozprava ty na neho hladis, ze o com vlastne hovori.. niekedy to citit v tych dielach... a to sa mozno casom odbura u mna :-)

..inak zabudol si tip..usmev..

janek...dik...za avizo hoci nedoslo..asi si zle napisal meno..usmev... ..k dielu..osbne nemam rad zatvorky v basach...obycajne posbia rusivo...alebo dalsi problem na nete...su v podsate nefunkcne... ...tu sa to dalo celkom zniest.. ...aj ked na moj jednoduchy vkus je to nejake prekombinovane...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru