Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..eskymáček Junu Nuku Apua

23. 01. 2007
11
27
1919
Autor
Rabb

.

.

.

Malý eskymáček Junu Nuku Apua se probudil pod hromadou sněhu. Celý promrzlý vyskočil hbitě na nohy a sníh ze sebe setřásl. Ze dvou tenisových raket, které si koupil v Bauhauzu, a z tkaniček Nike, které šlohl ve značkovém obchodě, udělal sněžnice a dal se do stavění iglú. Jednu sněhovou cihlu za druhou. Řadu po řadě až nakonec jako třešničku na dortu položil poslední kvádr na vrchol.
   Hotovo.
  Junu Nuku Apua si oprášil rukavice zhotovené ze žraločí kůže a pak celý veselý, že se mu příbytek nezhroutil, chytal studené vločky na jazyk.
  Chytal vločky, chytal a najednou uslyšel jakoby ze všech stran, mám hlad, člověče.
  "Mluvil tu snad někdo?"
  Ano. Já! Mám hlad, člověče. Znovu ten hlas. Ulov medvěda. Nasytím se.
  "Dobrá tedy. Ulovím ti ho," neodporoval. Zajel si do Bauhauzu a koupil jeden africký oštěp. Poté vyrazil na hon.
  Nedaleko narazil na první kořist. Medvěda. Byl velký a nohy mu klouzaly po ledu.
  To je má příležitost, pomyslel si Junu Nuku Apua a vyrazil s oštěpem vpřed. Medvěd po něm sekl tlapou. Minul. Zbylé tři nohy mu podjely a padl na led. Křup! Po ledové ploše se rozeběhly spletence prasklin, které se stále víc a víc rozšiřovaly. Křup! Křup! Pevný led pod medvědem povolil úplně a najednou se ztratil pod hladinou. Byl pryč dobrých deset vteřin, když tu se znovu objevil a sápal se na souš.
  Nešlo to. Eskymáček zůstal u díry. Nerozhodný - zabít? Zachránit?
  Zabít.
  Junu se ohnal oštěpem a už- už ho medvěd měl. Chytil se oštěpu a držel tak Juna v šachu. Co teď? Jejda, co teď?
  Tak tedy zachránit. Junu nechtít zemřít. Pořádně zatáhl a dostal toho chlupáče ze zajetí smrti.
  Medvěd na břehu, živý a zdravý, oddechoval únavou , ale i úlevou. "Děkuji ti, že jsi mne zachránil," děkoval a podal mu z mrazícího boxu Coca-Colu.
  "Co takhle kdybychom si zašli do McDonaldu? Co říkáš, zachránce můj?" Zeptal se šťastný medvěd. "Slyším, že tvůj žaludek má hlad."

  A tak eskymáček souhlasil. Šel a šel a v méďovi, kterého pojmenoval Brumda, si našel kamaráda.

  A večer, když na nebi hvězdy jasně zářily a Junu Nuku Apua spal s klidným snem, Brumda otevřel očko. Jen jiskra nepřítele zablýskla a rozběsněný rozsápal eskymáčka na cucky.


A proto, děti, když potkáte medvěda, neutíkejte za ním a nechtějte se s ním obejmout. On vás nemá rád a to lízátko, co si myslíte, že má v kapse, vám taky nedá.

.

.

.


27 názorů

MARCONIUS
30. 05. 2008
Dát tip
dobry ponauceni

Rabb
27. 10. 2007
Dát tip
milly.. tuhles nečetla, myslím.. :-)

avox
11. 03. 2007
Dát tip
Tohle je drsné poučení, brácha Junu Nuku Apua, malý Nunu Kuku Apua, až vyroste, místo kopí si koupí opakovačku... a to teprv bude smutné...ó :-(( */

ale mne sa to nepáči...našťastie, môj braček by asi ani nevedel, čo to je ten McDonnald (fuj, nemám ho rada a Coca-colu tobäž...dokonca nám to dnes na preventívnom zubnom lekárstve zdôrazňovala, že to veľmi dobre podporuje abráziu zubov:D, to vieš, kyselina trihydrogefosforečná, čo by si čakal...ve´d tá sa len koncentrovanejšia používa na leptanie zubov:D, aby držali plomby:D )

Rabb
22. 02. 2007
Dát tip
o to právě jde.. je to jen sranda.. hra s fantazií.. :-)

čo? ktorý medveď má v "kapse lízatko"? to som ešte nepočula;)

Rabb
30. 01. 2007
Dát tip
nikde jsem nenapsal, že je pro děti.

Martinka_M
30. 01. 2007
Dát tip
No, teda, tak hezky to začalo, dost drsný konec, až mě zamrazilo... Je to fakt pohádka pro děti?:oP

Najmladšia
29. 01. 2007
Dát tip
vtipne..len ta coca cola nehodila sa mi tam ale inak nie je o com:-)*

Rabb
27. 01. 2007
Dát tip
Tangente, nakonec jsem pár postřehů použil.. ..opravdu jen pár.. :-)

Rabb
26. 01. 2007
Dát tip
Tangente, cením si tvých připomínek. Opravdu. Ale nebudu nic měnit. Bylo to psáno v radosti, jen tak to ze mne vypadlo a kdybych do toho začal rýpat, tak to celý pokazím, Že se z toho vytratí to kouzlo, co v tom vidím. Možná ty ho nevidíš, ale já jo.. :-) díky..

Alojs
25. 01. 2007
Dát tip
příjemné počtení. číší z toho veselost a hravost. takové pohádky já můžu. *

Rabb
24. 01. 2007
Dát tip
jeda, Jol, tak to se omlouvám potom, to jsem nechtěl tohleto.. :-) a poučení takový je potřeba.. co když malý dítě zabloudí v džungli, no co potom? Když mu den před tím maminka přečt tuhle pohádku, určitě přežije.. :-)

Jolana19
24. 01. 2007
Dát tip
Lukáši to je drsný poučení :o) žvížátka zabíjejí, ty brďo, moje něžná poetická dušiščka dostala na frak

karmen
23. 01. 2007
Dát tip
teda * :)

martinez
23. 01. 2007
Dát tip
šmankote, Rabbíku! to elišce číst nebudu! :o)

Rabb
23. 01. 2007
Dát tip
mart.. pohádka změněna na pohádku s poučení pro malé děti.. jako správná pohádka.. :-)

Rabb
23. 01. 2007
Dát tip
já průběžně mažu.. většinou zůstane za jeden den je jedno dílko.. :-)

Rabb
23. 01. 2007
Dát tip
a jak se líbí tohle?

martinez
23. 01. 2007
Dát tip
Rabbe, ty zvíře - sotva si tě dám do oblíbených, tak 3 dílka za den?! :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru