Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DEDŽI

23. 01. 2007
1
1
1886
Autor
Tu len

 

DEDŽI

 

Dežo je človek samosociál.Vo svojej uzavretej komunite vyniká svojimi samoschopnosťami.Pre svoju nekonvenčnosť a sebareflexiu zaraďuje sa do zvláštnej kategórie monokultúr. ,,Čo ťa nezošlachtí, to ťa hádam aspoń posilní.”            Dežo sa šlachtí rád a sám.Svoj intelektový potenciál nerozvíja, ale zavýja.Zavýja dobre a najčastejšie v lese.TAKMER o samote….

 

DEDŽI:           Najradšej mám tento šuflíček.Je tu všetko.Nožničky, balsam n apery…Dokonca video!...Viete, musím sa priznať.Nie je to ono.Odkedy odišla Trojka, zýva to tu nudou.Chýba konflikt.Tak je to.            Blázon to bol.Obyčajný dobrodruh.Nechal mi vrecko s mentolkami.Bez mentoliek, len modré šušťavé obaly.Tak.Ale s humorom to vedel.To sa nedá zapierať….

 

DEDŽI DVOJKA:       Vravel som ti, aby si ho neprovokoval….(rumádzga Dedži dvojka, je mu smutno chuopcovi)

 

DEDŽI JEDNIČKA:    Čuš!Dal som ti slovo, ty umrnčaná sviňa?Dovolil som ti, aby sa k tomu vyjadril?

 

DEDŽI:            Ale chlapci!Páče, páče..Čo sa stalo sa neodstalo, a preto sa to pravdepodobne stane a práve teraz sa to stanuje…

 

DEDŽI DVOJKA:       Neskoro mliekať nad rozliatym plačom!

 

DEDŽI JEDNIČKA:    Drž už hubu, drž už hubu! (Dedži jednička nadobúda mastné rozmery)

 

DEDŽI:            Boyz!Stop árgyúing!Lec tolk ebaut fíľings!

 

DEDŽI JEDNIČKA: Fíííľings (a to preto, že Dedži jedna bol kedysi profesorom angličtiny, musí korigovať, začína sa hra končiaca v radostnom výbuchu samojedinca)

 

DEDŽI DVOJKA: Fylé s pyréé

 

DEDŽI :           Dame si egrešove pyre (ide tu o francúzsky ľahký accent,nezasvätený možno nepochopí)

 

DEDŽI večná JEDNOTKA:     Sklapnite! Niekto je v okne!

 

DEDŽI DVA:               Bože, Trojka!Vrátil sa!

 

DEDŽI:            Klopká nám na okenicu!......

 

DEDŽI diktátor JEDNIČKA:               To okno ostane zatvorené!

 

DEDŽI DVOJKA:       Veď zamrzne!!!!

 

DEDŽI:            Dé jedna, my mu musíme otvoriť.

 

DEDŽI JEDNA:           Ja najlepšie viem, čo musíme!Dementi!

 

DEDŽI DVOJEČKA:              Máš ty hnusák, vôbec potuchy, čo je to mínus 2O?

 

DEDŽI cynic JEDNA:  Napríklad 40 mínus 60 je minus 20, alebo minus 20 korún, alebo tvoje IQ je mínus 2O!

 

DEDŽI:            Trochu altruizmu, chlapče!

 

DEDŽI DVA: (tak zúfalý v boji o kamaráta) Ty nekonečná sviňa!

 

DEDŽO JEDNOTKA: Ešte krok a oľutuješ!

 

DEDŽI:            Ešte stále klope.Má úplne fialové ruky….Omrzne!

 

DEDŽI DVA:               Nemôžeš nás takto týrať!

 

DEDŽO JEDNA JEDNA JEDNA:       Bude sa robiť, čo poviem, trtkovia!

 

DEDŽO DVA: Ak umrie, bude to tvoja vina!

 

DEDŽO JEDNOTKA: Zavri rožkáreň, ty šušeň!Sám odišiel.Nech si ide, kde chce!

 

A Dedži tri mrzne.Mrzne a mrzne.Aj by sa samo vyčistil, ale nedá sa oddeliť duša od tela.Čo na tom, že je trojka.Telo má za oknom.A slabučké ,,Pusť ma, pusť ma!”, nesie sa riedkym oxygénom ako huňka z topoľa…


1 názor

johny45
27. 01. 2007
Dát tip
No tak pri tomto sa asi nebudem zamotavat vo svojej kritike, len poviem, ze toto bolo dobre...fakt dobre...dobre som si pocital...tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru