Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď

29. 09. 1999
0
0
2279
Autor
Merle

Ne moje.
Tuhle básničku nemám rád, ale tak nějak vznikla. Je to jedna z těch starších proti-církevně zaměřených. Kamením nešetřete.

Ó, PANE na nebi, k TOBĚ se obracím, v důkaz že víra má, pevnosti neztrácí. Jsem jen TVŮJ voják, modlím se k TOBĚ. Každý TVŮJ nepřítel, je nohou v hrobě. Za svobodu, TVOJI slávu, zabíjím a... tak jsem v právu. Dali mi kytičku, do hlavně zbraně, poslušen rozkazu, střílel jsem na ně. Chtěli mě zpomalit, dítětem před tankem, nenechám víru svou, rozviklat nátlakem. Dítě už nestihlo, před tankem uskočit, mě ale smrtí svou, nemohlo ochočit. Pak otec s dceruškou, z okna mi nadává. Vytáhnu samopal, on se však nevzdává. Staccato výstřelů - - tělo se rozletí. Tenhleten pohled teď není nic pro děti. Mě to však nevadí, jsem tvrdej chlap. Ten co se dovede s kacíři prát. A přesto v jádru jsem citlivá bytost. Povím TI, jak jednou, cítil jsem lítost. V parku jsem poslouchal, skřivánčí zpěv, když vedle z kolébky, ozval se řev. Přišel jsem blíž a řek: “Koukej bejt zticha, nebo ti ukážu, jak můj nůž píchá!“ Děcko však křičí dál... Dnes nemám nádladu. Vytáh jsem pistoli, dal mu ji pod bradu. V poklidu dívám se, do malé kolébky. Dítě už nebrečí... Díru má do lebky. Ale s tím výstřelem, skřivánek vzletěl, ztratil se v oblacích, tak jsem to nechtěl... Vím že skrz jeho zpěv slyšel jsem TEBE. A tak se zpovídám, a doufám v nebe. Ó, PANE na nebi, k TOBĚ se obracím, v důkaz že víra má, pevnosti neztrácí...
Prokletí
10. 10. 2000
Dát tip
*Zpověď: ať žije naturalismus...dotknul se dost složitýho tématu...to je problém katolictví, islámu, hinduismu a některých dalších náboženství: vedou k extremismu, prasata převlečený za lidi pak dávaj bomby do autobusů, střílej do chodců, zapalujou baráky....skutečně nic o víře, Bohu...o lidech a tom, co s nimi umí dělat nepochopení ... nechci vypadat jako kazatel, jen informuju, třeba buddhismus násilný podfrakce nevytváří ,,, nebo přírodní víry...pravdu tu má Zlatí... mike: a na to je třeba dávat bacha... Jar+P: druhá pasáž nesmírně pravdivá kačka: církev JE instituce: např mi vysvětli pozici papeže: jsem si rovni před Bohem...je on víc? jinak?....proč se smí prohlašovat za mozek toho dle Tebe těla?...nikdo On sám nepřišel...tohle je na nás...já nevěřím, že byl nějakej Bůh, Ježíš nebo podobní...to jsou jen loutky nastrčený nechápavejm lidem ... věřím, že svět je založenej na nějaký božský podstatě a kus božství je ve mně, Tobě i v tom počítači,co na něj zrovna čučím,,,,Láska (moc prosím o velké L), slova, skutky jsou jen na nás...nic ve zlým, nechci se hádat, stejně tu nejde pravda najít... m.

Anonym
27. 04. 2000
Dát tip
Nabozenstva, sekty, prednasky, vsetky sa snazia cloveka ovplyvnit a natlacit mu nieco do hlavy. Viem, ze je to dvojsecna zbran, ale myslim si, ze kazdy si pocase najde svojho boha a okrem toho ma kazdy svoje svedomie, ktore mu hovori, co ano a co nie...O tej dvojsecnej zbrani hovorim preto, lebo niekto sa klania zvlastnym bohom. Budme dobri k sebe a k inym a vsetko bude v poriadku Zlatovlasok

mike
18. 04. 2000
Dát tip
Fanatiky taky nemám rád. Jakékoliv. Je to ale dost složitý téma. Nikdy se nedá přesně říct, kde začíná fanatismus a kde je víra a dobrá snaha.

Merle
09. 11. 1999
Dát tip
Jaromíre, jde spíš o to, co všechno se dělá ve jménu Boha, než kdo v něj věří. Neodsuzuju víru, natož Boha, ale fanatiky.

kačka
19. 10. 1999
Dát tip
Merle, kamení není potřeba, jen myslím, že to nebyl "věřící", ale zaslepený fanatismus, který zabíjel ve jménu "čehosi" jemu utkvělého.. operace namístě, nelépe "obřízka srdce" Jeho rukou /viz slovo o následování a skutcích..
k Tynicovi: církev není instituce, ale živý organismus, spojený klouby, svaly a šlachami společně pracuje .. k porodu Lásky do světa otroctví, zla a nenávisti /On sám přišel rozbíjet naše jha a okovy - láskou, slovy, skutky.

slavek
02. 10. 1999
Dát tip
Bůh stvořil člověka, člověk vytvořil náboženství...
S vírou, nebo Bohem to bohužel nemá moc společného. Mně se ta básnička líbí. I když mě i děsí. Ta pravdivost.

Bibša
02. 10. 1999
Dát tip
Merlíčku, na chvíli zapadlo slunce a byla všude tma a strašné ticho ... a pak něco spadlo z nebe, mrtvé, zabité tvými slovy.

Hannah
30. 09. 1999
Dát tip
Merlíku, nemohu říci, jestli líbí nebo nelíbí, asi ji budu muset číst znovu a znovu. Myšlenka je to ale vážně děsivá ... bohužel ... musím souhlasit s Tynicem, že spousta lidí dělá hrozné věci ve jménu ... něčeho.

Tynic
29. 09. 1999
Dát tip
No slovo ktere me napada je POKRYTECTVI lidi. Tvrdi ze veri v Boha a delaji veci nad kterymi zustava rozum stat. Cirkev je jen istituce, vira je uplne nekde jinde....Rikas ze se ti ta basnicka nelibi, no tak mi se libi za Tebe....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru