Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

JANINKA

26. 01. 2007
3
6
1551
Autor
Tu len

JANINKA

 

Poser sa!Som si povedala.Vyonanuj sa zo sveta.Ty teleso.

 

V práčke je nahádzané prádlo a ja neviem, ako sa to zapína.Moja vina, moja vina....

 

Predala som dnes dvestotridsaťosem mrazených kurčiat – vykostených.Lahodné.Plážoidné.

 

V schránke som našla list od ano – nýma.,,MÁm TVOju ZenU/PRyneS dveSTO 1ooo/pot MosT/BesPoLicie.“ Vydarené.Pod akým mostom?Pod Novým?

 

Žena susedu Slováka je piaty deň nezvestná.Bola tu polícia.Jeden šumný nadpropučík sa ma pýtal, či som si za posledný týždeň nevšimla niečo nezvyčajné.No a všimla.Že ten poliš mal jednu ruku normálnu a druhú ako sloní chobot.

 

Dnes je ivnent túra.Všetkých nás naskladali do mraziarne.Rátame kuratá.Monča si zapálila.Smrdí to tu.Asi sa nám údi mäso.Tiež si bafnem.

 

,,To je tuch!prosím ťa vyvetraj si!A čo je toto?!“

 

Mama zapala práčku.Ona to vie.Ináč – skoro mi to prádlo splesnivelo.Ešte dobre, že mrkla aj do kúpelne.Už aj mne ten kandel vadil.

 

V autobuse som stretla krásneho bóya.Vyzeral ako Mel.Gibson.Dal mi časopis.Zadarmo!Aj adresu. Že vraj na komunitu.Tak takto sa dnes tomu nadáva:oD!

 

Ten magnezín ma inak nebaví.Volá sa to Strážna veža.Skôr trápna veža by to mali nazvať.Na každej strane sú zobrazené malé hodiny, čo odratávajú koniec sveta.Takéto haluze.Nebudem mu volať do tej komunity.

 

Slovákova žena je furt nezvestná.Slovák chodí ohnutý ako  šmýkľavka a pod očami má sople.Zasek mi prišiel do schránky list:,,PoslednA MoZNost/DneSo3tIej“.Priblblé reklamy.To už skutočne nevedia ako zaujať intelegálneho človeka?

 

Dnes som predala stodvadsaťtri kuriatok.Bez vykostenia.....Zmenili mi oddelenie.A je sobota.To sa vždy horšie... kšefty idú...Ale veľmi je horúco..

 

Ale že najviac je horúco ako môže byť.Kúpila som si vo vTierannové kočkovské bikiny.Tak mi spľaslo brucho od toho vykosťovania, že mám šmakovný pupček.Utekám ich vyskúšať na Draždiak.

 

Hneď ako som sadla do osemdesiat trojky začalo mi byť ukrutne zle.Na grcanie.Hovorím si:ovládaj sa Janinko.Najhoršie na tom je, že pod sukňou nemám nič.Ja som zhola holá.No čo?Zabudla som si spoďáre.Nesmiem omdlieť...Nesmiem sa tu sklátiť...Neodpadávať...Neod....

 

A ináč v tom autobuse bol ten pekný modrooký.Čo mi dal tú vežu.Kriesili ma všetci.Ale on tak velice energicky.A keď ma dokriesil, pozrel sa mi ešte raz medzi nohy a potom si kľakol a dlho a veľmi bolestivo spínal ruky k nebu.

 

Slovákovu ženu našli utopenú v Dunaji.Vraj jej poviazali ruky a na nohy dali kameň.A hlavu jej vyholili.Teda fuj, si musím dať pozor, kam chodím a s kým sa stýkam.Ľudia sú všelijakí......Najstrašnejšia predstava je, že bude v truhle bez vlasov...

 

 Mám streptokvoka.Spôsobuje vraj slabosť a pre to mnohé ženy bezprízorne odpadávajú v autobusoch...Bez nohavičiek..

 

Pred lekárňou som sa zasek stretla s Melom Gibsonom zo Strážnej veže.A už to nebol Gibson, ale gypson, lebo mal ruku zafačovanú v tvrdom gypse a mával mi s ňou, keď som nastupovala do električky.To pre mňa si ju zlomil.Keď ma zdvíhal do sanitky.Ale že vraj ho to vôbec nemrzí, lebo blížnym sa má pomáhať.Najmä keď sú slabí a bez gatiek.Dala som mu za to číslo.Že to tak pekne vyjadril...

 

Vo výlevke mám dva dni neumyté riady.Neviem si spomenúť ako sa volá tá voda na umývanie.Jeseň, alebo Zima?.....Vodou ich umyť nemôžem.Smrdeli by a gypsonovi by z nich nechutilo.Musím sa spýtať v Jedote...

 

,,Jana, ty si korunované prasa!Veď na tých tanieroch máš zvieratká!“

 

Mama si spomenula, ako sa tá voda volá.Volá sa JAR..Jar..Jar...Jasné, odteraz si to zapamätám.A inak ma s tými zvieratkami dobre oklamala.Žiadne tam neboli.Ale v obale od kaše som našla Myšku krupičku.Mám ju na chladničke.Ukážeme ju gypsovi, keď príde.

 

Slovák bol u mňa na  káve.Strašne bol zničený.Deti má u svokry.Nevie si ani sám vyprať.A ja na to, že ani ja si neviem.A dala som mu škatuľu granka, nech sa rozveselí.Už má chrbát priamočiary s podlahou.Mal by sa pozrieť po druhej žene.Alebo sa odsťahovať.

 

Dnes som predala osemstodvanásť kurčiat.Som predavačka mesiaca!Jupíííííííí,jupíííííííí!Tri krát sláva....

 

Celá som nervózna.V nosných dierkach sa mi chveje...Sa mi chveje.Gypson príde na večeru!Uvarila som mrazenú pizzu a kúpila som šató brajen.Na moje pomery dráha romantika.Ale zachránil mi život..A za život sa platí..Aj za lásku..Tak je to.

 

Neprišiel.Zožrala som kilo šampiónovej pizze a vypila to šató.A že na zdravie, Strážna veža!Hik....

 

Moniku preradili do mliečneho.Sir Monika.Chodím fajčiť sama.Pripalujem o kuratá.Furt si zabúdam fajér ľajter, ako vravel náš angličtinár, keď mu nevychádzalo....Na zápalky.

 

Slovák už dopil granko.Deti má stále u svokry.Poradila som mu, aby začal žiť nanovo.A naplno.Zbieral nových impulzov!.....Spýtal sa ma, či sa s ním nevyspím....Ale, čo ja viem.Až tak ľúto mi ho nie je.Aj keď neviem, prečo,v poslednej dobe, akoby som sa cítila vinná za to, že trpí.

 

Odpojili mi telefón.Som neplatič.Najhoršie je, že by som aj zaplatila, ale neviem, kde.Musím sa spýtať, kde majú predajňu.....Príšerné.Potýčky s bibaskraciou vedia vyčerpať.

 

Dnes som predala dvesto kurčiat.A sto osemdesiate prvé Slovákovi.Poprosil ma, aby som mu ho prišla upiecť.Povedala som mu, nech si radšej kúpi mrazenú pizzu.Šampiónovú.Lebo to viem uvariť krajšie....Ešte stále sa chce so mnou vyspať.

 

Pod domom mi zvonil gypson.Šepkal.Povedal, že je zblúdilá ovečka.Že Jehova prikazuje čistotu.A on chce ísť do neba.A potom, že či sa zaňho nevydám.A ja, že nie.......A ja, že nije....

 

Slovák sa odsťahoval....Nechal mi pred dverami mrazené kura..Ču®(d)ák.

 

Zistila som, ako zaplatiť telefón.Ešte musím zistiť, kde sa platí voda a elektrina a ako sa prepína šporák na pec.Som gazdiná s veľkým Gá – gorom.:o)

 

Moniku vyhodili z Jedoty.Ide do deBilly.Vraj pašovala ementále....Aj mne jeden mohla....Predala som tristo dvanásť kurčiat.Nevykostených.A je nedeľa.Cítim vo vzduchu ocenenie ,,Pracovník roka“!

 

Večer som ležala pri tele – výzore.Volal gyps.Zistil si číslo.Chcel vedieť, či môže prísť.....

 

Prášila som koberce.Nie je ani trochu teplo.A stále prší a prší.Je mi melanchtonicky.Celé dni som taká sedimentálna a unavená.Aspoň, že mám zaplatenú vodu a elektrinu....

 

Odcudzila som dve kurčatá z Jedoty.Nevykostené.Dúfam, že ma nevyhodia.Zajtra príde gypson....Naučila som sa prepínať tú pec.V poslednej dobe často šepkám...Asi som klepetomanka...

 

Slovák poslal pohľadnicu z Tatier.Našiel si novú ženu.Robí servírku na Tyrákovej chate....Ešte stále sa chce so mnou vyspať...

 

Gypson prišiel v prestrojení.Na hlave mal zelenú pančuchu.Skoro sa chudák ududil.Dala som mu čaj a dve karčatá na soli....Zaviazal mi s tou pančuchou ruky.Zlomili sme tri posteľné trámy.Gypson vraví, že je len slabý hriešnik.A ja mu vravím, že je za to ale silný milenec....Celkom ho to potešilo.

 

A...

 

Mama odmietla chodiť do môjho bytu...

 

Čorla som z Jedoty ešte tri kurčatá...Ale už sa kajakám.

 

Moniku vyhodili z deBilly.Vraj pašovala olomoucké syrečky.

 

Pán Slovák zdolal Gerlachovský štít.Poslal mi fotku s kamzíkom...Ešte stále sa chce so mnou vyspať.

 

A ja a gyps predávame Strážnu vežu a cez prestávky sa milujeme v podchode.

 

Napriek všetkému, som zamestnanec roka!


6 názorů

guy
02. 03. 2007
Dát tip
hm, sedlo mi to velmi *

fanfán
29. 01. 2007
Dát tip
...má to cosi do sebe....a opět jako když píše někdo jiný...zajimavé....

Tu len
27. 01. 2007
Dát tip
pisem odpoved:oD hu hu humor

johny45
27. 01. 2007
Dát tip
Dakujem, si zlata, ze si ma chcela potesit...:)) Mimochodom, ked chces, aby niekto videl tvoju odpoved, ktoru das ku kritike pod svojim dielom, oznac dole v tabulke aviza konkretny nick a jemu sa zasle avizo a bude vediet, ze si mu pisala nejaku odpoved...

Tu len
27. 01. 2007
Dát tip
No však to pre teba, aby som ťa potešila...Začínajú sa mi tie odstavce celkom páčiť

johny45
27. 01. 2007
Dát tip
No konecne si trochu rozclenila ten text, ze sa to aj da citat, ale zase nemusis kazdu vetu davat ako samostatny odstavec... Inac som sa celkom bavil, niektore veci boli fakt do rehotu...ako parodia dobre...je to take ine...za to davam tip Som zvedavy na nieco dalsie...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru