Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U jezera

30. 09. 1999
1
0
1243
Autor
Nalim

Vychutnejte si tu kr8snou chvíli, jako jsem si ji vychutnal já.......

Nedávno jsem se byl projet na kole. Cestou zpátky jsem se zastavil na chvíli u jezera. Je to takové menší jezírko vzniklé z nějakého sádrového lomu ležící na kraji Opavy. Říká se mu poeticky Stříbrné. No co mám povídat, byla to krása. Zapadající slunce vylévalo svůj bol do krvavé oblohy a několika malých obláčků. Ve slabě zvlněné hladině jezera se odrážely krásné barvy, od modré přes fialovou až k červené. Na tu vodu bych se vydržel dívat hodiny. Ozýval se cvrkot cvrčků, šplouchání ryb lapajících hmyz, vrnění navijáků několika rybářů a bouchání míče několika mládežníků hrajících opodál volejbal. Procházel jsem se pomalu trávou kolem břehu jezera a vychutnával tuto chvíli. Pocit klidu a míru zalil mou duši. Žbluňk! Voda daleko od břehu se hravě rozběhla v několika kruzích. To jeden z rybářů nahodil daleko návnadu a teď ji rychle přitahoval ke břehu. Ryba žádná nezabrala, ale to jej neodradilo od dalších pokusů. A já se procházel, ignoroval komáry a přemýšlel. Prolétávající letadlo zanechalo na západním obzoru krátkou čáru srážených par. V záři slunce to vypadalo jako rudá rána, rána z níž vytekla na nebe všechna ta červeň. Za čarou se vytvořila další, je to jako morseovka. Že by nám příroda něco chtěla sdělit? Co asi? V tom poklidnou atmosféru narušil nějaký šílenec jedoucí nebezpečnou rychlostí na výkonné motorce po silnici. Naštěstí jel tak rychle, že burácivé zvuky motoru už zanikají v dálce. Už to zní jen jako bzučení čmeláka ... teď jen komára ... a už je klid. Na protějším břehu je na vycházce nějaká rodinka. Jejich pes vběhl do vody a cáká na všechny strany, tomu říkám radost ze života. Rybáři s takovou toho moc nechytí. Ale nezdá se, že by jim to vadilo, v klidu a mlčky dál stojí či sedí u svých prutů. Panička volá: "K noze! K noze!", ale pes ji spíše ignoruje. Nakonec z vody vybíhá a rodinka pokračuje v cestě. Slunce už zapadlo. Stále přemýšlím. Jaké krásné okamžiky prožívám. A jak by to bylo ještě lepší, kdybych tam byl s milovanou dívkou. Drželi bychom se za ruce a ... „VZPATAMUJ SE! Vždyť ty žádnou dívku nemáš, tak nech toho planého snění a jdi domů!“, to se ozval jedna myšlenka. No co se dalo dělat – odjel jsem domů. Taky jste si někdy vychutnali něco podobného?
Anonym
21. 10. 1999
Dát tip
Snaha autora o vyumelkovany sloh syntetizujici pozdni romantismus prelomu 19. a 20. stoleti nenavazuje prilis na hovorovy jazyk, kterym je text protkan. Kdyby chtel autor pobavit nebo prilis lyricky rozvasnenou polohu prevest "ostrym strihem" do prozaictejsich nalad, doporucil bych mu vetsi hyperbolu pri volbe slov. ...ale kazdej jsme holt nejak zacinal. :-)

Nalim
04. 10. 1999
Dát tip
Bibso, tak to tam musim zacit chodit casteji! :-)
A se jmenovkou, at se nemineme!

slavek
02. 10. 1999
Dát tip
s milovanou osobou je vždy nádherně. Ať je to venku, uvnitř, v dešti, v blátě, prostě kdekoli. Všechno odstupuje do pozadí. Zbyde jen malý krásný svět. A kdo by chtěl víc? Já ne..

Bibša
01. 10. 1999
Dát tip
Nebudu psát kritiku - jen pár vzpomínek:

Znám to tam, miluji to tam, roky jsem tam chodila za ruce s milovanou osobou ( a nejen to), západy slunce jsou tam kouzelné, ale ty východy slunce, na ty prostě není slov, voda teplá jako čaj, v zimě pevná jako skála, Sádrák? Utopila jsem v něm ty čtyři roky jako nepotřebné kotě, nic mi nezůstalo, taky se tam teď procházím sama a sním spřízněné duši a teplé dlani. Třeba se tam jednou potkáme a mineme se s chápajícím úsměvem ...

Kyslik
30. 09. 1999
Dát tip
...citit velku snahu o cackanie...
:-(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru