Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vězení za zrcadlem

14. 02. 2007
5
9
877
Autor
Metztli

Zelené dlaždičky odrážely mdlé světlo zářivky.

Kap…

Ticho bylo rušené jen zoufalými vzlyky a netěsnící sprchou.

Kap…

Seděla v rohu sprchového koutu. Kolena přitisknutá k bradě a vytřeštěné oči. Lehce se pohupovala.

Kap…

Hubenými prsty s okousanými nehty rýpala vodní kámen ze spár mezi dlaždičkami.

Kap…

Nenáviděla to zrcadlo. Nenáviděla ji, tu slečnu – usměvavou Japonku. Každý den se přišla podívat, přišla se usmát a ukázat svou svobodu.

Kap…

Zvedla uplakaný zrak k zrcadlu. Nezdá se. Bude bojovat – za vlastní svobodu a za svou vlastní podstatu.

Kap…

Ruka sevřela šedivý závěs vedle sprchy. Druhou se opřela o oprýskané dlaždičky.

Kap…

Nohy ji nechtěly poslouchat, na poslední chvíli se zachytila umyvadla. Hlavu držela skloněnou, ještě ji nechtěla vidět. Ještě nebyla připravena na tu usměvavou tvář.

Kap…

Setřela si černé šmouhy z očí a odhrnula pramínek vlasů z obličeje.

Kap…

Zvedla hlavu.

Kap…

Ze zrcadla na ni mrkla Japonka.

Kap…

Křičela na ni, prosila ji, ale nic nepomohlo. Věznitelka jen stála, usmívala se a kochala se tím pohledem.

Kap…

Nikdy necítila touhu zabíjet. Až teď. Chtěla vidět svou tvář v zrcadle – svou, ne tu nechutnou Japonku.

Kap…

„Zabiju tě.“

Kap…

Japonka se usmála ještě sladčeji: „Odraz nemůže zabíjet.“

Kap…

„Může.“

Kap…

Přestala se usmívat, její obličej zvážněl.

Kap…

Dívka vymrštila ruku proti zrcadlu a celý svět se proměnil v milion střípků a do toho se ozvalo tiché poslední:

Kap.


9 názorů

dee-dead
20. 02. 2007
Dát tip
*

Smooky
17. 02. 2007
Dát tip
je to hezký *

SunLucy
17. 02. 2007
Dát tip
Zajímavé... určitě dávám tip

johny45
17. 02. 2007
Dát tip
Velmi zaujimavy napad...s tym Kap...a zo zaciatku sa mi to velmi pacilo...len potom ku koncu uz to stracalo to caro zo zaciatku...Skoda...dalo sa to este ovela lepsie prepracovat...ale odo mna taky "motivacny tip" za ten napad a zaciatok...

Winter
14. 02. 2007
Dát tip
Je to víc divné, než zajímavé. Chvílemi jako že jo, chvílemi jako že ne. A nějaká hlubší souvislost s realitou? Když by byl dodán kontext, pak možná.

Lakrov
14. 02. 2007
Dát tip
Realitu, kterou ta holka zničila, znáš Ty. Nestálo by za to sdělit o ní ještě něco málo navíc? Povídka by (i když nevím ,jaké máš měřítko) zůstala krátká a ani o předkládání informací by v případě několika dalších vět, ťreba i neúplnných, nemohal být řeč. Takhle čtenář tuší, co se stalo, ale neví zhola nic o tom proč se to stalo a zda k tomu muselo dojít. Z jeho pohledu to může být taková 'zbytečna smrt'. Bude mít (čtenář) chuť přemýšlet o právě naznačených otázkách? Nebo přelétne jinam a zapomene? Je dosti hluboká?

Metztli
14. 02. 2007
Dát tip
no zkusit se mi to nechce, ta povidka mela byt kratka, nic vic. Nemám rada kdyz musim ctenarovi predlozit az moc informaci. Ztratila by se ta dramaticnost okamziku, a navic to neni dulezite, ne pro me. Btw. smutny konec povidky.. Co si prestavujes pod smutnym koncem? Holka proste znicila realitu v ktere se bohuzel zrovna nachazela - ale na druhou stranu, dosla osvobozeni

Narvah
14. 02. 2007
Dát tip
pobavilo

Lakrov
14. 02. 2007
Dát tip
To proložení vět kapkami je zajímavý nápad. Zvyšuje čitelnost textu a snad i navozuje dojem určitého rozčilení. Z grafického hlediska by se to dalo ztvárnit i lépe, ale tím se asi dostáváme k možnostem Písmáckého editoru. Kdo nemá jinou možnost..., nemá jinou možnost než ho používat. Děj, obsažený v textu je spíš taková 'fotka'. Je v tom málo příběhu. A (asi) to špatně končí.Snad by se dal prohloubit.Třeba několika vzpomínkami, proloženými dalšími 'Kap' či jinými citoslovci. Nechceš to zkusit? (Já možná jo, ale krást se nemá :-) )

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru