Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Soutěže dívčí krásy

05. 03. 2007
2
11
2351

Soutěže dívčí krásy

 

Česká MISS zná své vítězky. Rozpačitý galavečer s neméně rozpačitým moderátorem Michalem Novotným představil dívky ze všech koutů republiky, které zatoužily po korunce královny krásy a pokusily se stát celebritou. Copak o to, dívčí přání se v době preferující mládí, krásu a výkon nad zralostí a zkušenostmi stává jednoznačnou výzvou. A která z dívek někdy nesnila o tom stát se modelkou? Dodat pár bodů svému sebevědomí  a pokusit se  nastartovat slibnou kariéru? Klání České MISS nebylo výjimkou. Při sledování dramaturgie pořadu  a vystoupení jednotlivých dívek jsem ovšem postupně nabýval pocitu, že se dívám na „béčko“ oddílu Missek.

Při promenádě v plavkách se mnohé dívky proměnily v chodící skripta anatomie, na nichž se daly hravě spočítat všechny kosti v těle, aniž bylo zapotřebí rentgenového snímku. Dívky, co právě seděly u obrazovek a v duchu porovnávaly své tělesné proporce s těmi na molu, mohly být při otevření úst finalistek úplně v klidu. Až na výjimky se totiž tělesná krása snoubila s oduševnělostí. Spíše se mohli diváci sázet o to, jakou „moudrost“ finalistka nevědomky pronese a přispěje tak ke trapnosti večera. Korunu všemu nasadila pozdější vítězka, když se svěřila, že touží po tom podívat se do nějaké arabské země, protože tam ženy mají větší práva než v Evropě. To už mi zůstával rozum stát.

Nejsou však jen celostátní soutěže dívčí krásy, ale objevují se i regionální. Těsně před dalším ročníkem je také MISS Milevska. I v soutěžích dívčí krásy nemusí zdaleka platit, že co je velkolepé, propagované a napumpované spoustou peněz, musí být zákonitě lepší a kvalitnější. A právě regionální MISS má velký prostor být svá a originální, která nekopíruje „TV megashow“. Okázalost a škrobenost může skvěle nahradit vtipem, pestrým programem se zajímavými hosty a neotřelými soutěžemi, ve kterých budou moci dívky ukázat víc než jen své dokonalé míry a úsměv číslo 4. Soutěž zároveň dává dívkám příležitost předvést své schopnosti, vyzkoušet si vlastní prezentaci a sebeprosazení, což jim v budoucnu může být užitečné nejen při ucházení se o práci. Při rozhodování zúčastnit se soutěže by ale přece jen měly mít dívky v hlavě srovnaná svá očekávání. Případný „neúspěch“ pak jistě lépe rozdýchají.


11 názorů

díky Květoni

Uhlazené, novinářsky dobře odvedená práce. I když, přesto, že si o to téma přímo koleduje, k popukání to zrovna není.

Korála
20. 03. 2007
Dát tip
No, taky mám ten dojem :cB Ale třeba ne dycky, asiiiii...

Korála: když se vyskytuješ tuna na písmáku, tak ti to opravdu věřím, ono asi není často o moc stát, co říkáš ? Mám pocit, že holky "modelířky" jsou fakt asi někde jinde...

Korála
18. 03. 2007
Dát tip
třeba já nikdy nechtěla bejt modelkou, přísahám!

ahojte, děkuji všem za návštěvu i za reakce :)))

Vaud
05. 03. 2007
Dát tip
v našich končinách bydlí tolik hezkých holek, že Miss by se mohla stanovavat náhodným výběrem nebo hodem korunou (ne tou královskou) ;-)))

Alojs
05. 03. 2007
Dát tip
pěkně napsané, byť to není vtipné. Avšak rozhodně trefný text, bez chyb... no prostě fajnový (tyhle žurnalistické útvary mohu). Tipnu si. i když to není pravý fejetónek :) *

no to je mi fakt povedené

Honzyk
05. 03. 2007
Dát tip
--myslim, ze 1. neni fejeton...vim, kategorie toho moc nenabizej 2. ja na to cumel jak vul taky a pripadalo mi jak ples priser, navic traparna za traparnou-...

Petrusha
05. 03. 2007
Dát tip
no neviem,ale toto by nezobrali ani do tých našich "kravských rozletov" ono totiž predmet, o ktorom je písané sám o sebe nestojí za nič ... keby sa na víťazku nenašiel hneď obratom nejaký škvár, či už pravdivý, alebo nie tak by si toho valná väčšina národa, možno mimo ohrozených dievčat pubertálneho veku, už ani nevšimla

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru