Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STOP

02. 05. 2001
3
0
1028
Autor
FUCKEN

Druhá ze série mých překladů. Texty beru chronologicky podle data vzniku. STOP (FUCKEN duben 1996) Býval jsem obtěžován překladem svých textu a dosti mě to rozlaďovalo, protože to není zrovna lehké, jen tak z voleje něco plácnout. Rozhodl jsem se, uskutečnit postupný překlad písní, formou básní a uschovat si je tady na Písmáku. Poznámka: Najdete-li nějaké nesrovnalosti v pravopise či jiné slohové prohřešky, budu rád, když mi je pošlete, jako soukromou kritiku a já po zvážení připomínek, udělám příslušnou korekturu. Poznamka k tomuto dílo: Poučil sem se prvním dílem a hrál si méně na translatora.

Já říkám – stop nepokoji, co lidé sobě stvořili Já říkám – stop mysli, shnilé touhou po dokonalosti Strastiplná cesta, životem zvaná Výhra se smrti rovná Změnit ostud Pádícímu oři do cesty stín postavit Všehomíra duše lidské, duše tvé Odpočítávám, vítr náš už vane Odpočítávám, jáma kudlanky se zasypává Odpočítávám, hora víry lávu za svou přijímá Pomož nebe dosáhnout Já říkám – stop všemu, kde útisk sílí Já říkám – stop snaze prokopat si ráj Strastiplná cesta, vědomostmi protkaná pokolením bezmoci Tápáním svým pomstít ranní hvězdu Sen o než tě žádám Jen ty lano nad propastí svíráš Nenávist let zašlých, nesmí naději vzít Vzorem ti je, iluze historií zvaná Osamocená květina poušť v oázu nepromění Já říkám – stop nepokoji, co lidé sobě stvořili Já říkám – stop mysli, shnilé touhou po dokonalosti Já říkám – stop všemu, kde útisk sílí Já říkám – stop snaze prokopat si ráj
Perseus
23. 08. 2003
Dát tip
Možná ses měl stát reverendem. Lidi by tě poslouchali jako tupé ovce a tys mohl manipulovat.

nin
10. 04. 2003
Dát tip
PROČ TO NEMÁŠ V KATEGORII PŘEKLAD?

nin
10. 04. 2003
Dát tip
AHA, SORRY, JÁ TO NEJDŘÍV NEPOCHOPILA :-)))

britwa
27. 03. 2002
Dát tip
Zaujimave.A styl?Aky je?Tvrdo-romanticky?Myslim hudbu ak tam nejaka je...A co tvoje vlastne diela?Len do toho!!!:o)

Alela
13. 11. 2001
Dát tip
Nevím, co bych k tomu řekla - jen ty máš se všemi slovy souvislosti s prožitkama.*** :-)

FUCKEN
30. 10. 2001
Dát tip
dik za zajimave kritiky, ctu je az ted a davaji mi silu napsat dalsi dilo(a) z cyklu skupiny FUCKEN

Pepe
07. 07. 2001
Dát tip
14. května je sice dlouhá doba, ale proč to neoživit. V Písmákovi se odráží celá široká veřejnost a čím se veřejnost baví převážně? "Co v Silvestru 2000 nebylo" a podobnými nesmysly. Proto jsou zde úspěšnější díla kolikrát méně zdařilá, jednodušší, s populárnější myšlenkou, protože je čtou úplní laici i lidé, kteří se věnují něčemu jinému, než zrovna tomuto či onomu oboru (poezie, povídky, reportáže atd.). A piš si, že učitel básník rozhodně je schopen daleko kvalitnější kritiky než laici. On tomu rozumí a pozná, o co autorovi šlo a ví, do jaké míry dokonalosti to bylo vyjádřeno. Ví to snad i "obyčejnej člověk"?

FLO
14. 05. 2001
Dát tip
No tak tady se musím náhodou rozčílit.Podle čeho usuzujete kdo může dobře kritizovat a kdo ne. Ňákej učitel, kterej je básník je lepší kritik než obyčejnej člověk neučitel nebo co? Tady mi jako unikl ňákej smysl.To jako že učitelé a rodiče mají ve všem pravdu, jo?A mně se tady to zrovna líbí.Jo - a taky dám tipa.

Kangi
09. 05. 2001
Dát tip
jo připojuji se k Pepemu, že největší úspěch zde mají autoři úplně jiného rázu, než autoři nadaní a díla opačné kvality než jsou díla kvalitní k vlastnímu dílu: nemám co dodat, můj názor znáš

Pepe
05. 05. 2001
Dát tip
Hele, podle mě je písmák na takováto díla nevhodný. Vidím sám, že básně mým učitelem (mimochodem je básníkem) hodnocené jako suprčupr nedostanou ani jeden tip a jiné, méně zdařilé, jich dostanou hned první den několik (zas tak moc jich nemam...). Zrovna FKL mi přijde seriózní, ale chceš-li slyšet opravdouvou kritiku, najdi si nějakýho češtináře, ne Písmáka. Navíc na PC se to čte daleko hůř, takže to všechno viznívá jaksi nepovedeně.

FKL
02. 05. 2001
Dát tip
trochu anarchisticke ale zvlastni....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru