Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sen o lehkém bytí

03. 10. 1999
0
0
1183
Autor
Count

Jednou jsem usnul. Hluboko v noci. Venku byla zima, sníh padal a padal a já se snažil vyspat z deprese.

V krbu tiše praská, na zem sedá prach, ve chvílích jak tato, mne obklopuje strach. Slunce padá za horizont, ke konci chýlí se ten den, hlasy z dálky, z domů hrůzy, trhají mi nový sen. Dech se tají, srdce tepe, na dubové dveře někdo těžce klepe. "Kdo jsi ? Člověk ? Nebo duch ?" Jen zář jedné petrolejky prosvětluje vzduch. Sedá na mne tíha věků, všechny lidské osudy, místo věcí skutečných, já vidím samé přeludy. Nevím jak se z toho dostat, tápu kolem temnotou a osud můj si klidně leží, za černou řekou, za vodou. Čím dál víc mne obestírá, mrazivý ten smrti chlad, naděje je v probuzení…..snad.
Naja
19. 10. 1999
Dát tip
Čím dál víc mne obestírá,
mrazivý ten smrti chlad,
naděje je v probuzení….
(jenze chce se mi ted spat)


snoopy
14. 10. 1999
Dát tip
nerad usínám.. ne snad ze strachu, že bych se neprobudil.. ale ze strachu, že něco zmeškám.. něco, na co čekám..a nevím co..
tak nějak jako v přeletu nad kukaččím hnízdem.. a když usnu.. ráno se cítím okradený.. jen stále nevím o co.. snad kouzlo noci?

Pavol
09. 10. 1999
Dát tip
Téměř každá noc se skončí...
Zůstává nám jenom doufat.

zkumavinka
04. 10. 1999
Dát tip
no... forma neni dokonala, s tim souhlasim... ale ty pocity sou tam vystihnute dobre... gdyz sem sama, taky mi byva obcas podobne...

Bibša
04. 10. 1999
Dát tip
"Sedá na mne tíha věků, všechny lidské osudy" - proč jsi tak rychle odbyl tuto myšlenku a nedodělanou ji odhodil? Stála by za to ...

Merle
04. 10. 1999
Dát tip
Pár výhrad:
Dech se tají srdce tepe - další verš drsně nesedí počtem slabik
temnotou - za vodou (éééééé)
závěr je divnej

slavek
03. 10. 1999
Dát tip
ta deprese s toho dost dýchá. Ten pocit znám velmi dobře. Rána bývají lepší pouze, když se tu noc povede usnout.

Tynic
03. 10. 1999
Dát tip
Nebýt depresí nebylo by básníků. Pravá báseň musí vycházet ze srdce ne být vyumělkovaná. Takhle je ta první. Tak temná, smutná...reálná a přesto pěkná.


AZALIN
03. 10. 1999
Dát tip
Trochu mi tam zas nesedi ty carky.. no ale pokud si za nima stojis, tak ti je brat nebudu. ;-)
Jinak mi to pripomnelo jednu basen, kterou i vy jiste dobre znate: (tohle byl citat, kterej pochopi asi jenom Count.. ;-))
Once upon a midnight dreary, while I pondered, weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore-
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
As of some one gently rapping, rapping at my chamber door...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru