Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podstata světa

09. 03. 2007
1
26
2366
Autor
Mánička

 

Podstata světa

Nebýt lásky, čeho by bylo na světě,

vše dohromady pojí láska, láska k čemukoliv.

Láska k člověku, hudbě, k umění, k tanci,

láska ke zvířatům, k vlasti, k rodné krajině.

To vše ještě drží svět pohromadě,

pojí nás dohromady, aniž bychom se znali,

či snad o tom věděli, láska je všude,

jen si její přítomnost neuvědomujeme.

Neptá se, prostě přijde a je tu.

Tak znenadání a s údivem hledíme na ni,

snažíme se ji pochopit,

ale co vlastně chceme chápat celý svět?

Podstatu světa?Ten je přece založený na lásce.


26 názorů

Mánička
11. 03. 2007
Dát tip
:-))

Obludka
11. 03. 2007
Dát tip
Máš pravdu. Naprosto s tebou souhlasím!

Obludka
11. 03. 2007
Dát tip
Máš pravdu. Naprosto s tebou souhlasím!

Mánička
10. 03. 2007
Dát tip
podle mě je to svět viděn z té lepší stránky, ale to je tvůj názor a já ho respektuji ... :-)

Markéta
10. 03. 2007
Dát tip
:-)

Mánička
10. 03. 2007
Dát tip
A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl nic mi to neprospěje. Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá........láska má naději, láska vytrvá Láska nikdy nezanikne... :-))

Markéta
10. 03. 2007
Dát tip
"Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všechno poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem... " (Korintským 13, Bible) :-)

Mánička
10. 03. 2007
Dát tip
možná jsem o růžové brýle přišla, ale zvedla jsem je znovu ze země oprášila a nasadila, i když rámy zůstaly trochu zkřivené... :-)

medíček
10. 03. 2007
Dát tip
Možná ti ten názor závidim. Jestli o něj a o ty tzv. růžové brýle přijdeš, budeš litovat:) Podstatu světa každý asi vidíme jinde a s láskou je to složité. Ale já jsem občas cynička - bacha, ať se nenakazíš!;)

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
pokud jsi mě úplně nezatratil, tak si přečti třeba ještě něco a snad změníš názor... nebo taky ne ... to už záleží na tobě :-)

No...právě o tom to bylo. Kde nic není ani tio nebere..... Ale nezatracuju Tě, spíš si myslím, že se prostě nezadařilo...:-)

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
nejde mi o nějaký tipy, jde o to, co si o tom myslí ostatní.... nebráním se žádnému názoru :-)

¨Při hlubší kritice jsem našel jediný klad. odolalajsi použití poetického šrapnelu Láska-páska. Ale na tip to samozřejmě nestačí.

nonamebeast
09. 03. 2007
Dát tip
spousta věcí na světě je založeno na lásce,ale jestli ho drží pohromadě?-uh, jako metafór jo,ale globálně nevím---

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
já stále doufám,.... a doufám.. :-))

Fairiella
09. 03. 2007
Dát tip
Mánička: no tak na skepsi bacha... a ničemu nepomůže :) Možná je i lepší si desetkrát nabít hubu, než bejt skeptik a nedoufat :)

eulálie
09. 03. 2007
Dát tip
bohajeho /toť jen absolutní výraz lásky = právě teď touha po splynutí = sebezničení = spáse amen/

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
snad ne, i když někdy bývám taky skeptická....

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
každá láska se počítá, já taky ráda pivo..., takže souhlas :-))

Norsko 1
09. 03. 2007
Dát tip
láska k pivu je taky vztah :-)

Fairiella
09. 03. 2007
Dát tip
Mánička: fajn, já jsem jen už asi zeskeptičtěla... doufám, že se ti to nestane taky :)

Mánička
09. 03. 2007
Dát tip
to je taky pravda, ale tohle je prostě jen moje vyjádření... :-)

Fairiella
09. 03. 2007
Dát tip
Kdepak láska... touha po lásce vše drží pohromadě. Naděje. Naivita..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru