Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis na rozloučenou

03. 10. 1999
12
0
2972
Autor
zkumavinka

Běhala moucha po stropě a dívala se dolů, seděl tam ňáký divný člověk u psacího stolu - na jeho desce papír ležel a ten chlap rukou roztřesenou starým modrým perem čmáral dopis nám všem na rozloučenou: "Mějte se moc krásně, už mi to tu není vhod, vidím to dost jasně - prostě si sáhnu na život." Moucha odstavec dočetla, ale ňák to nechápala, na takový složitosti byla asi moc malá. Jemu to ale nevadí, IQ mouchy ho nevzrušuje, trochu jinak se posadí a dál v dopise pokračuje: "Už mě tu fakt nebaví všecky ty blbý kecy, loučím se, kašlu na zdraví, a nechte si mý věci." Nechat ho? Letět pro pomoc? - moucha dilema řeší, když chlap k rouře od topení tlustý provaz věší. pak vylezl si na stoličku, pevně odhodlaný k tomu činu, hlavu prostrčil skrz smyčku, skočil... a moucha cítila svou vinu.
horák
10. 12. 2001
Dát tip
Moc jsem nepochopil, proč v úvodu píšeš, že moc nepíšeš. Skoro je to škoda, že se nepřinutíš. Báseň se mi líbila. Nějak málo ti tipují, tak pomůžu.

Manuria
13. 08. 2001
Dát tip
Opravdu dobrý...Ť

Agi nekecej :) ale ja se pripojuji :) TIP

Ageran
24. 01. 2001
Dát tip
Je to dost dobrý...téma i zpracování...unikátní dávám svůj první TIP

Silvinka
10. 05. 2000
Dát tip
Tlesky tlesky Zkumavinko! Ťap na Tip. :o)))

Ruman
26. 01. 2000
Dát tip
Tleskam...tip

Seek
15. 01. 2000
Dát tip
to je siiilenyyy, ale skvelyyyyyy :)))

Anonym
05. 01. 2000
Dát tip
Já zas soufám, že nejsi ten, co se chtěl věšet!
Ale teď vážně, je to fakt moc dobrý, ale trochu dlouhý, nemyslíš???

Prokletí
16. 12. 1999
Dát tip
Všici jsme ňáký divný, díky
Tip...za pohlazení fackou
m.

Miroslawek
15. 11. 1999
Dát tip
Prosté, krásné až téměř geniální. Bez drásavych smutných lítostivých velkých slov je tam vše. Pro mne určitě tip.

DeGra
09. 11. 1999
Dát tip
Skvělá pointa - velice inspirativní a osvobozující - proto dík.

YGi
22. 10. 1999
Dát tip
k....d..., co maj všichni se smrtí?

Count
14. 10. 1999
Dát tip
Byla by to pro nás velká škoda, nepřečíst si to. A já ti říkal, že se mi to líbí. A ty pořád že ne. A jo a jo a jo. Libi, moc, libilo před tím, libit bude. Aby ne. Zvlasť když vím co vím. ;-)

Datin
13. 10. 1999
Dát tip
geniální...

zkumavinka
12. 10. 1999
Dát tip
nalim: gdepak... moucha byla proste moucha... :-)
kacka: :-DDDDDD skvele! :-)))
vsem: diky moc za kritiky... ja to sem puvodne ani nechtela davat... ja vlastne vubec nepisu... ani to neumim - maximalne tak jednoduche rikanky pro deti... tohle uz je docela stara basnicka... a nove nejsou... sem asi az moc spokojena na to, aby me neco napadlo... ale jeste jednou dik... :-)

kačka
08. 10. 1999
Dát tip
Dobré téma, dobrý nápad, měla moucha radši chrápat! Potom by se probudila, vinu svou by necítila, bylo by co papat.. /Bříze pro radost trochu morbidity../

Merle
07. 10. 1999
Dát tip
Dost dobrý. Ale opravdu spíš učesat.

B.Ezejmenij
06. 10. 1999
Dát tip
No teda..... zkoumám to dokola... Je to čim dál lepší..

Nalim
05. 10. 1999
Dát tip
Mi se to taky moc libi.
Jenom si rikam, nemyslelas doufam, ze ta moucha jsi ty?

Print
04. 10. 1999
Dát tip
Strašně moc krásný, jiný, milý...!:-)

Bříza
04. 10. 1999
Dát tip
Já obvykle na rytmus a formu dám dost, ale tady ňák musim souhlasit s Tynic (nevím proč-věc citu). Pro Zk: :-) blahopřeju k zdejší prvotině - je o něčem a poloha je príma. Já bych (kdyby mě něco tak pěknýho napadlo) asi ještě pokračoval - jako v tom smyslu, že tý mouše pak začala visící mrtvola neodolatelně vonět a tak svůj názor přehodnotila a letěla ji políbit, ale to už by bylo na Tvůj vkus jistě příliš perverzně-morbidní (ale mne na tom spíš zajímá sarkasmus, absurdita a projekce čtenáře). Fandím a těším se !!!

AZALIN
04. 10. 1999
Dát tip
Samy pozitivni ohlasy.. hmmm... bych te nejradsi Zkumi pekne zkritizoval.. jenomze.. me zrovna nic nenapada.. snad priste.. :-)))
/to je pozitivni ohlas, kdyby to nekdo nepoznal.. ;-)))/

AZALIN
04. 10. 1999
Dát tip
HA! Uz me neco napadlo.. ten rytmus by to prece jenom opravdu chtelo vylepsit.. jenomze.. mi tak pripada.. ze v te nepravidelnosti je jakasi pravidelnost.. takze mi to ani nevadi.. hmmm..

slavek
03. 10. 1999
Dát tip
teda Zkumavinko! Tohle se Ti moc povedlou. Moucha s pocitem viny mě dostala. Navíc se mi moc líbí ten styl jazyka. Co dodat? Je to SUPEEEER

ViNiL
03. 10. 1999
Dát tip
Skvělá myšlenka, docela dobře zpracovaná, ale myslím, že na tom technickém provedení by se dalo ještě zapracovat -- potom by to bylo dokonalé. Což takhle to nechat trošku vychladnout a posléze některé verše jemně dotepat do úplné dokonalosti (rytmus, rým)?
/to je pozitivní ohlas, kdyby to někdo nepoznal/

Tynic
03. 10. 1999
Dát tip
ViNiLe nemohu souhlasit. Na básních je krásné to že obsahují chyby, vyvolané právě tím okamžikem, kdy byly vytvořeny. A tahle je prostě ta z nejlepších. Hlavně ty citované pasáže z dopisu. Libí se mi ten patos se kterým jsou napsány. Myslím že zkumavinka musí mít dokonalý smysl pro humor... Básnička je skvělá, navíc má něco NAVÍC... Jen tak dále !

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru