Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Treťoligový hokejista s dušou

13. 03. 2007
4
5
1699
Autor
rudko
Drgľujúcou rukou odkladal drkotajúce zuby do pohára s vodou, pričom sa slastne šmátral v riti a rozmýšlal nad dnešným dňom.
 
Včera priletel a nikomu v meste nerozumie.
 
Ráno sa zobudil, išiel si spláchnuť tvár, z kohútika však nevyšlo nič. Vybral sa teda ako bol v pyžame do obchodu oproti. Zaradil sa do rady, chlapík pred ním niečo zamumlal a dostal banány v čokoláde a modrú fľašu. Predavačka prešla vyzývavým pohľadom na miesto vedľa jeho hlavy, doslova civela... doblba. Ľudia čo škúlia ho vedia neskutočne rozrušiť, najskôr sa začne potiť a odpovedá len jednoslovne. Teraz sa spýtala čosi čo znelo ako Zhnghd dmldfhsd. Pokúšal sa vlastným jazykom najskôr poukázať neskôr ukázať na flašku minerálky. Bezvýsledne. Žena si proste nič nevšímala, civela mu vedľa hlavy. Šermoval rukami na všetky strany, bezvýsledne. Kurnik, tuším je slepá. Pri pohyboch jemne víril vzduch, zvraštila nos, taktiež zamávala rukami pred sebou, zrazili sa, odskočila k regálu a zhodila tri tégliky arašidového masla, ušiel. Na zemi zostala bernardínovská papučka.
 
Vbehol do domu, ktorý mal prenajatý, dychčiac zatváral dvere za sebou. Pivný sud od leta, podľa jeho mienky dostatočne simuloval ťažkosti v piatom mesiaci tehotenstva, ale svine babky dôchodkyne vkuse rýpali v električke keď sedel. Náležitá gestikulácia, ani otŕčanie pupku na ne proste neplatilo.
 
Každé ráno si potreboval studenou vodou prepláchnuť tvár, bez toho proste nemohol byť. Niečo ako zrod na začiatku dňa, od ktorého si znovu sľuboval tak veľa. Predstavoval si koniec hokejovej kariéry. Aj keď kariéry... Väčšinou sedí na lavičke, aspoň že plat dostáva. Keď prišla jeseň a priblížila sa sezóna, uzmyslel si, že sa stane investigatívnym novinárom. Mal pekne premyslený celý postup, vyberie sa čo najďalej od domova, vyčistí hlavu, zaženie sud minimálne do druhého mesiaca a napíše prvý investigatívny príspevok o povestnej miestnej mafii a nekalých praktikách podsvetia. A je na mieste, len akosi potrebuje tú posratú vodu na naštartovanie. Vyskúšal kohútiky na poschodí... nič.
 
Prechádzal po izbe, prešiel k dverám, otvoril ich, sklopil veko na záchodovej mise a sadol si naň. Vo chvíľach neistoty sa len tu cítil ako tak bezpečne. Zbežným pohľadom obchádzal miniatúrnu miestnosť a hľadal bod.... ulomený háčik na uterák... hnedá šmuha na stene... pavúk v kúte... zrazu vyskočil a otočil sa. S prešibaným úsmevom požmurkával na nádržku na vodu...

5 názorů

...hm..napisana je dobre...jednotlive obrazy ma zaujali...ale ako celok mi to tenokrat velmi nesadlo...

johny45
13. 03. 2007
Dát tip
Pravdupovediac Abies alba sa mi pacilo ovela viac... Posledne dva odstavce sa mi pacili, to predtym az tak nie... Ale zase nemozem povedat, ze je to zle...proste si to ty a je to v pohode, ale niekedy...niekedy by som privital viac...

Háber
13. 03. 2007
Dát tip
bláznivé *** ale veď áno sci - fi, či hašiš???:)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru