Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Válka

19. 03. 2007
0
0
482
Autor
Luko
Co je to válka, co je to smrt? Válka je součástí života a život je součástí smrti. Proč existuje válka? Protože někteří lidé nevyrostli ze svých dětských dnů a dále si hrají svou oblíbenou hru na vojáčky. Kdo jsou ale ti lidé, kteří válčí a umírají pro svého ,,pána"? Proč máme válčit, zabíjet a umírat pro někoho, koho ani neznáme a on nikdy nepozná nás? Proč mají někteří lidé takovou moc, že bezejmené vojíny vedou na smrt? Protože mi sami jsme jim ji kolikrát vložili do dlaní nebo jen nečinně přihlíželi, jak si ji sami berou. Jak se asi cítí voják, který dal svému ,,pánu" svůj hlas a teď kvůli němu bojuje každičký den na bitevním poli o holý život? Zatím co on se rozhoduje, které křídlo je lepší obětovat. Jak pravdivé je rčení, které říká, že: ,,Důstojník je člověk, kterého živíme, aby nás za války poslal na frontu hladovět". A co teprve svědomí? Svědomí člověka, který v mířidlech nepřítele když spatřil, stiskl spoušť? Svědomí člověka, který jako jediný přežil bitvu a až do smrti si v duchu říká: ,,Proč jsem přežil právě já a proč ne všichni moji kamarádi?". Snad jen mrtvé nic už netrápí. Uprostřed válečné vřavy snad jen ve smrti lze najít útěchu, mír a usmíření.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru