Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čarodejky sa rodia v znamení oskoruše

19. 03. 2007
5
7
1445
I.)
čarodejky sa rodia v znamení oskoruše.

II.)
oskoruša je
keď santalový dym vchádza do žiarovky
keď divoké mračná po oblohe spievajú
kdož sú Boží bojovníci
keď sa všetko rúti
                            ale ty nevieš čo
a keď blesk odhalí-
                                utečieš

potom oskoruša zmĺkne a
                                                nechá ťa tápať
zasa máš len vietor

a keď sa dážď zastaví centimter pred nastaveným čelom
ako bič pred čakajúcim telom
presvedčíš sa, že
si vo svojej bútľavine

to iba santalový dym vošiel do žiarovky.

7 názorů

satannáš
01. 05. 2007
Dát tip
ju T

fajo
03. 04. 2007
Dát tip
vraj čarodejnice užívajú pri svojich tajomných rituáloch muchotrávky..kto vie,možno aj zelené"o)

a co bosorky? :o)

to si pis :)

palino8
20. 03. 2007
Dát tip
poriadne magické ;)

oskorusu si nasiel lahsie ako butlavinu? zvlastne :-) na rozdiel od butlaviny (bútľavý strom = "vykotlaný strom" ..existuje v cestine aj slovo "vykotlanina"?), s oskorusou maju problem aj slovaci. je to dnes uz vzacny strom (pritom kedysi to bol bezny ovocnan, z ktoreho chutnych a zaroven liecivych plodov sa dokonca robila palenka :), ktory vacsina ludi nepozna. pre mna zvlastny osobny vyznam, od detsta ju vnimam ako tajomny, "carodejny" strom. (moze za to moja stara mama, ktora ma bravala k obrovskej oskorusi rastucej na cintorine, a k druhej, kotra stala na temene holeho veterneho kopca, oslahana vichricami a rozcesnuta bleskom. aj o nej je tato basne.)

Jopol
20. 03. 2007
Dát tip
Muchotravko, už to tak opravdu vypadá, že já se kvůli tobě začnu učit po slovensky... (Ta "oskoruše" a "bútlavina" mi daly doopravdy zabrat, to druhé jsem nenašel ani ve slovníku!) Ludvík Vaculík kdysi řekl, že literární díla nelze přeložit do cizích řečí (aby se tím nezfalšovala); ale že jsou autoři, kvůli kterým se člověk učí cizí jazyk. Takže: jdu se učit slovenštinu...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru