Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příště už tam asi nevylezem

Výběr: Print, Zuzulinka
22. 03. 2007
32
58
1447
Autor
Zbora



A skály jsou pořád stejný
i když se zdají nižší
a nedohlédneš už tak daleko
– výhledu cloní stromy
vyrostly rychleji
než si stačil postřehnout


Jak mohly vyrůst tak rychle?
vždyť ještě před...

jak je to dlouho?

Jak je to dlouho?
deset let tvého syna
a pět před tím

Měl bys ho sem vzít
než to zaroste úplně



58 názorů

mi se líbí moc, jednoduchá, přímá akorát mě trochu poslední dobou vytáčí básně, které začínají na "a"...přijde mi pak, že je čtenář do básně děsně rychle vhozenej a není tak žádnej rozjezd při čtení...ale třeba to byl záměr :)

palino8
26. 03. 2007
Dát tip
hej

Fairiella
26. 03. 2007
Dát tip
zajímavé...

domin.go
23. 03. 2007
Dát tip
hm valíš dost rychle

Zbora
23. 03. 2007
Dát tip
Vida, takto to dalobyseříct už i chápu.

SENIOR
23. 03. 2007
Dát tip
Ano, v závěru mé recenze mnou bylo hovořeno spíše o autoru Zbora a jeho současné tvorbě obecně, což uznávám patří skoroby jako spíše na autorskou stánkecí, nicménovitě na pravdivosti mých zásadních slov to nemůže nic změnit, snad jen že autor mnou není zatím zcela zavrhnut, neboť jej považuji trochu jakoby za svého (sic nevyvedeného) učedníka, ale musí pochopit že ony vyplizlé nudomalby (opět spíše obecně, ne konkrétně ku dílu) už mnou nebudou nadále velebeny. To ostatně nebyly nikdy.

Zuzulinka
22. 03. 2007
Dát tip
děkuji za avízo z Děkuji:-)

JiKo
22. 03. 2007
Dát tip
no jo neděkuje = zpychl... :-D

per_zay
22. 03. 2007
Dát tip
hmmmm ... dobré ... T

čau

Craerassy
22. 03. 2007
Dát tip
no konečně...už jsem to chtěla přednést v redakční radě, ale že jsi tak vstřícnej, tak to na tebe už neřeknu...jen kdyby se spříště zase cukal, to bych jakoby říct teda musela

pozorovatel
22. 03. 2007
Dát tip
..já bejt pokousanej nechci!

pozorovatel
22. 03. 2007
Dát tip
na dceru čekám (doufám, že přijde i s košem) prskavku si nech:)))

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
Tak jo, pozorovatelovu Ti dám...on stejně víc než o ní stojí o mojí dceru :o)

berg
22. 03. 2007
Dát tip
Zboro, jedna báseň podzim nedělá, a klidně dám navědomí písmácké veřejnosti, že jsi pro mne jeden z nejzajímavějších autorů zde, na totemu, a vlastně i vůbec, protože právě básníci jako Ty a někteří další, překračují hranice internetové poezie a a třesou už značně zvětralým soklem ofickultury. Takže piš, piš, piš, a piš si, že ve mně vždy pozorného čtenáře budeš mít. ÷))

Craerassy
22. 03. 2007
Dát tip
tak chci tu pozorovatelovu! hele, on stejně slintá, tak bys z toho neměl požitek...prostě mu řekni, že přišel pozdě:-))

pozorovatel
22. 03. 2007
Dát tip
nepřetržitě!

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
Pozorovatel: ...a já myslel, že si ze mě děláš p legraci :o) Crae: nene, v tom musí být pořádek. Každému připadlo po jedné puse...to by pak ctěli i ostatní rozebrat si pus vícero a já bych se upusil...a navíc Norsko by bylo smutné.

Craerassy
22. 03. 2007
Dát tip
můžu si vzít i tu pusu, co jsi dal Norskovi?? on ji stejně neoceníííí

pozorovatel
22. 03. 2007
Dát tip
já ti píšu jen negativní ohlasy a žádné děkovné koše nepřišly:( a teď náááhodou ocenim a hned žlutá děkovačka, se na to vykašlu, abys věděl

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
:o) A když už jsem u toho děkování, a abych neděkoval pořád jenom Norsku: Děkuju za to, že mě čtete...a občas něco připíšete, a specielně u tohoto textu i za to, že mě jenom nechválíte ale semtam mi i pěkně zatopíte. Já jsem nějak poslední dobou přestal děkovat, protože vás nechci obtěžovat nutností klikat na avíza, která pro vás nemají vpravdě žádný informační potenciál...takže tak...a taky mám dojem, že kdyby ste mě nechtěli číst, tak mě asi nečtete :o) Děkuji vám tímto tedy i dobudoucna, za to, že tady jste, i když zdejší prostředí dělá vše proto, aby tomu bylo naopak. Ještě jednou díky, pac a pusu :o) Dobrý, Norsko? :o)

Norsko
22. 03. 2007
Dát tip
domlouvali jsme ale na deseti tisících :-)

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
No, jestli mi soucitně zaplatíš deset piv, tak třeba :o) Jinak Ti tedy nastotisíckrát děkuju, žes mě oblažil svou návštěvou :o)

Norsko
22. 03. 2007
Dát tip
vidíš ... ! a mně nenapíšeš tak co chceš po mně, ... soucit ? :-)

Zbora
22. 03. 2007
Dát tip
Senior: díky, je vidět, že jsi text četl, což je jistě chválihodné, ale připadá mi, že si se ke konci své reakce, díky svému velkému zalíbení ve vlastní kritické jazykové originálnosti od něj odpoutal, abys dal na odiv svůj bohatý literární potenciál. Nevím totiž z čeho usuzuješ, že je text vykalkulovanosterilizovaněslovomlátivý, když se formou spíš než o báseň jedná o nevystylizovaný zápis zmiňované události. U velké části svých textů bych se nad Tvou reakcí nejspíše i zamyslel a řekl si: "a, tak to sem špatně poskládal", nicméně tady taknějak nevím, k čemu se Tvá výtka váže, neboť mám takový matný dojem, že struktura textu neukazuje na skládačku, ni vyškrtávací osmisměrku. Jsem přesvědčen a budu vděčen za to, že mi rozlepíš oči a názorně osvětlíš, z čeho konkrétně Tvé teze vycházejí, neboť takto mi jaksi uniká jejich váha. Samozřejmě může to být i tím, že jsem Tvé květnatě metaforické vyjadřování, díky své zalepenosti špatně rozklíčoval. Pokud je to tak, věřím, že mi to dokážeš odpustit. Berg: leze...ale neřekl bych, že tím přestávám být sám sebou...občas mě prostě přepadne potřeba si zaznamenat nějakou událost tak jak se stala, aniž bych se přitom jakkoli zaměřoval na formu, takže pak výsledný produkt může působit dětinsky, což si sám kolikrát dokážu uvědomit, ale spíš to potřebuju slyšet od čtenáře, který má od díla odstup. Díky žes mi napsal, jak na Tebe působí...a připomněl, že jsem si to zapomněl zařadit mezi ostatní podobné exempláře ;o)

vesuvanka
22. 03. 2007
Dát tip
moc hezky napsané, melancholie nad nelítostně ubíhajícím časem je vyjádřena výstižnými metaforami... TIP

K_Anče
22. 03. 2007
Dát tip
ohlížení se dopředu...

berg
22. 03. 2007
Dát tip
Budu k Tobě upřímný, tohle přece nejsi Ty! Přinesls čtenáři báseň pod nos pěkně na lopatě, navíc formou přemítání o smrtelnosti chrousta. Neleze na Tebe střední věk? ÷)) Ale v kontextu toho, co jsem už od pana Zbory četl, to považuju za neškodný úlet, jakých se každému přihodí něúrekom, mé maličkosti tedy určitě. ÷))

SENIOR
22. 03. 2007
Dát tip
Dílko jakoby neslané, neprůrazné a hlavně nudivistní, právem pro mne upadá (i autor ve své celkové slabopisosti) do těch spodnějších proudisek servru, jelikož nesplňuije mé základní požadavky na kvalitní poezivno - především nadčasovanou obrazivitu, zaujmutí čtenáře i něčím jiným než jen vykalkulovaně chladivou nudou, jeho básně vyplněné precizně slovomlaty pětkrát vysterilizovanými jakoby pozbývají pro mne na důležitnosti. opakovaně 5

Markéta
22. 03. 2007
Dát tip
t

pozorovatel
22. 03. 2007
Dát tip
dobrá agitka, pražáku!:))

dadíková
22. 03. 2007
Dát tip
tošku ty tvoje jako dopovězený věci nemůžu spolknout... .)

Sarrah
22. 03. 2007
Dát tip
jj.....letí to*

Zuzulinka
22. 03. 2007
Dát tip
někdy výhledy mizí až příliš rychle*

za náladu*

Norsko
22. 03. 2007
Dát tip
takové prozaické :-)

ceder_john
22. 03. 2007
Dát tip
mě se to líbí, jako ten moment vo kterým píšeš, ta jeho síla.. ale ne to jak si to napsal.. pro mě tam ta emoce není.. (je, ale jen protože sem to zažil) ale to pak tu báseň píšu já ale ne ty..

Alimra
21. 03. 2007
Dát tip
mosty které nás už neunesou ... neubránila jsem se na tomhle příjemném místě replice vlastního verše *

Print
21. 03. 2007
Dát tip
Střídmé a kolik toho nese...

nelíbí se mi to....je to takové....divné...:-/

silence
21. 03. 2007
Dát tip
neobvykla, spise podnet k zamysleni, diky za nej :)

sidonia
21. 03. 2007
Dát tip
melancholie nakyho predcasne opustenyho domova....? a i kdyby ne zda se mi blizka

Zbora
21. 03. 2007
Dát tip
:o))) to je dobrý. Dávám tip.

Oldjerry
20. 03. 2007
Dát tip
Jo tomu rozumím - mrkni : Čas dotěrný je jako věřitelé a nezůstane ani chvíli stát : když vstávám potkám u postele sám sebe, když chystám se jít spát....

Zbora
20. 03. 2007
Dát tip
Nene, žádný naschvály nedělám :o) Chodim jen po značkách, anebo si beru mapu.

Craerassy
20. 03. 2007
Dát tip
já vím...teď, jak se vracím jsem přemýšlela, jestli to tam není schválně...v názvu je zase tam a pak tamto to...no...já jsem zmatená, přiznávám:-)))

Zbora
20. 03. 2007
Dát tip
Já Ti nevim...prostě jsem to napsal jak mi to do pera vešlo ;o)

Craerassy
20. 03. 2007
Dát tip
víš, jak opakuješ jak je to dlouho a pak než bto zaroste, je to tototo...takový..jak to mám říct...nebásnický?? blbý slovo, že jo:-))

Zbora
20. 03. 2007
Dát tip
My Vietnamci si rozumňět ;o)

JiKo
20. 03. 2007
Dát tip
*čte he, he...he!

JiKo
20. 03. 2007
Dát tip
Výborné, né že by to snad řešilo něco nového, ale co se dá dneska řešit nově, že? Tohle se prostě hezky číst. vTip

mám dojem, že se někam posouváš, jakobys měnil témata a bral to nějak víc vážně, ale rozhodně to neubírá na kvalitě :o) t.

úplněk
20. 03. 2007
Dát tip
pokusam sa pochopit tuto basen a spekulujem, ci si to skutocne pisal tak, ako to ja citam.. teda ako alegoriu vztahov v rodine, ked to zjednodusim :-)

Robinia
20. 03. 2007
Dát tip
jak je to dlouho... jj

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru