Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak drak pil rum a princ mu za zub trh

24. 03. 2007
1
3
1010
Autor
Pula

Měla to být pohádka složená z jednoslabičných slov. Naštěstí nejsem Jan Werrich ani jiný věhlasný literát, tož si můžu dovolit malé chybičky


Dnes zdál se mi sen. Chceš ho znát? Nuž slyš a vstup v zem mých snů!

Tam, kde tmí se hvozd, jest sluj a v ní drak. O kus dál stál hrad. Žil  v něm král a princ. Král byl zlý. Chtěl, ať princ jde tam, co je sluj a v ní drak. Princ dál má draka zbít a vzít mu zub. Ten, kdo má ten zub je pro vždy mlád. Princ si vzdych: Král je již stár, nu což, tak jdu. Čau!

Śel a šel až hle – tu je ta sluj! Však kde je drak? Ach, je tu a spí. Co teď? Jak jen zub mu vzít? Ptá se princ když vtom – ach ne! Šláp naň! Drak mrk, pak zív a vstal. Okem kouk a hned se ptal: „Co tu chceš?"

„Tvůj zub!" děl princ, i když se bál.
„Ha ha!" na to drak. „Tak si jej vem?" a smál se a smál.
Leč princ nic, jen tam tak stál.
„Tak co? Máš strach, že? Ho ho! A nač jej chceš?", ptal se drak, když smích jeho ztich.
„No pro mě ne! Král jej chce, by byl zas mlád. To víš, je už děd a být stár není med…"
Drak hlavou kýv: „To znám, já sám mám už tři sta let. Dám mu ten zub a to hned teď. Leč dát zub ven, to je bol, au!!! Tož co teď?"
„Já vím," zdvih princ prst a sňal svůj vak. Z něj vzal cos: „Hleď, toť rum! Na a pij!"
Drak si lok a pak zas a zas a zas a zas…až byl down. A pil by dál leč princ křik:
„Dost už! Je čas zub ti vzít!"
Drak na to nic, jen na zem spad, kde smál se a pěl.
„ Ach jo, mlč už a drž!" a princ trh a zub šel ven. „A je to! Tak co, byl bol?" hned princ se ptal.
„Ani ne. To ten rum" smál se drak
„Tak dík moc a co za to?"
„Co by, nic! Zas přijď a vem rum, ju?" mrk okem drak a na zem žuch jak sak ryb a spal.
„OK," řek princ a šel dom.


Ptáš se, co pak? No, pak už nic. Král vzal zub a byl rád, že princ je zpět.
A teď běž spát, já jdu téžJ

Pa 

3 názory

Pula
26. 03. 2007
Dát tip
Takze "mrk okem drak" jste prehlidli :] Nemuzu to napsat hned na poporve bez chyb, potrebuji si nechat prostor pro zlepsovani. Za pripominky kazdopadne dik

Jakubisko
25. 03. 2007
Dát tip
Moc hezké :o) Čekal jsem víc chybiček než jen tu jednu...takže příjemné překvapení :)*

Dero
24. 03. 2007
Dát tip
"Princ dál má draka zbít" A přeci zahaprovalo.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru