Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A co láska?

25. 03. 2007
16
13
1882

Dopis hodně vysoko ...

Nevím, jestli byla někdy doopravdy zamilovaná. Když už o něčem podobném pár slov prohodila, bylo to spíše o mužích, kterým se kdy jak moc líbila. Není divu, byla to vskutku krásná žena. Nejkrásnější ze čtyř žijících dcer svých rodičů, mezi nimiž se lásce dařilo snad jen v maminčině marném očekávání a otcově, dnes už jen sám Bůh ví jak moc, naplněné fantazii. Dá se říct, že ji spíše provdali. Ne snad proti vůli, souhlasila, když si ji takřka neznámý muž vybral pro svého syna. Ne, že by se jí snad přímo nebyl líbil, ale láska? O panenství přišla v bezvědomí po jednom z prvních vášnivých polibků. Byla svatba – beztak plánovaná – a po pár měsících se narodila dcera. Holčička malá, něžná, bezbranná. Myslím, že tehdy poprvé skutečně milovala. Jak se v takovém případě smířit se smrtí třítýdenního dítěte, nevím. Zakrátko ji nebe obdařilo znovu. Žárlivý manžel tropil po celou dobu soužití nepřístojné scény, kdykoliv se její pohled střetl s pohledem jiného muže. Tři měsíce byly dítěti v bříšku, když si teatrálně podřezal žíly. Pomohla porodní bába. Měl to být chlapeček. Utekla domů. Jak se v takovém případě smířit s ranami osudu, nevím. Za mého otce se provdala pro výdrž v naléhání, ale láska? Když jsem se narodila, nepochybuji, že byla šťastná. A pyšná byla nesmírně. V porodnici chodil nahlížet personál do postýlky na to krásné zdravé dítě. Když se pak do dvou let narodil chlapec, s podváhou, zmačkaný a fialový, jsem si jistá, že strach o jeho život jitřil staré bolesti, až nezbyl prostor pro jiné. Zůstala jsem sama. Ve vlastním světě pohádek a snů, kde je místo jen a jen pro lásku. Neláska zatím útočila zvenčí čím dál tím víc. To je Zákon. Líbili se mi kluci a já jim. Vzal si mě můj první, svoji první. Snad že se to po bezmála čtyřech letech hodilo. Ale láska? Dnes už nevychováme vnoučata spolu, budou-li jaká. O dvacet let později jsem si vzala nevímkolikátého. Pro potřebu kompletní rodiny. Bylo mu dobře se mnou i s mými dvěma syny. Dal mi třetího, ale láska? Ne že není. Je v mých, tvých dětech, mami. Jediné opravdové pouto, co znám. Silné a oboustranné, jakkoli je občas vnější zdání klamné – takový už zkrátka je plný a bohatý život. Matka – ty i já. Obě bezvýhradně milující svoje děti. Ale to nestačí. Jsme přece také milenky a ženy. Klepej a bude otevřeno, pros a bude vyslyšeno, dej a bude dáno. Jak se to v takovém případě dělá, nevím. Přesto: Buď tam nahoře klidná. Já ji, věř mi, vymodlím. Pro tebe, pro sebe, i pro jediného muže, kterého teprve potkám. Vrátím ji tam, kde dosud chyběla, předám ji příštím. Bez ní se žít nedá, bez lásky. Věřím, že stále ještě zbývá dost času.

13 názorů

palino8
04. 04. 2007
Dát tip
dosť dobré

guy
02. 04. 2007
Dát tip
*

Albireo
28. 03. 2007
Dát tip
Někdy se prosí a není vyslyšeno, ale moc pěkné psaní!

Robinia
27. 03. 2007
Dát tip
Tvoje dílko ve mně vyvolává vzpomínky, krásné i bolavější, přesto věřím v lásku... a vím, že jsem ji našla.

pivnik
26. 03. 2007
Dát tip
"Klepej a bude otevřeno, pros a bude vyslyšeno, dej a bude dáno." ANO!!!! Tak presne s timto s Tebou souhlasim a dekuji, ze jsi to takto formulovala. Moc, MOC MOC dekuju!!!!!! (ja ci takyyyy)...

Norsko
26. 03. 2007
Dát tip
být tvou matkou, jsem na tebe pyšná *

Oldjerry
25. 03. 2007
Dát tip
Ta naléhavost - nevím, co bych ti napsal.... pomoci neumím... a tip to nezachrání

avox
25. 03. 2007
Dát tip
hezky napsané dílko, upřímná zpověď, nedokázala bych nic takového, proto nemohu ani hodnotit, přeji štěstí */

alternic
25. 03. 2007
Dát tip
Přestože jsem si vědom, že do toho ve svém věku nemůžu asi vůbec kecat, myslím, že láska (ta mezi mužem a ženou) je možná mnohem nenápadnější a skromější. Možná žes jich naopak již několik prožila, jenom sis myslela, že to láska nebyla. Ale to je jen takový nápad.. Možná mám jen o lásce jinou představu :-) Co se týče dílka - je parádně napsané, bez zbytečného sentimentu, bez okázalosti ( - shodou okolností dvě vlastnosti, které patří k mé představě lásky). A co se týče poslední věty - přeju, ať to vyjde ! :-) * *

Stevenson
25. 03. 2007
Dát tip
uprimne vyznani.. a verim, ze se dockas.. never say never..T

Fairiella
25. 03. 2007
Dát tip
Uáá a to zrovna čtu Umění milovat od Ericha Fromma, který zastává názor, že lásce je třeba se naučit, stát se člověkem schopným milovat ale není každý.. mno... Zpočátku nic moc, ale nakonec mě to tvé dílko přesvědčilo a vzalo za srdce :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru