Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zhrbená starena

28. 03. 2007
4
12
2774
Autor
nepotrebujem

   Idem po ulici do obchodu kúpiť krmivo pre psa, keď zbadám starú ženu kráčajúcu oproti mne. Nebolo by na tom nič zaujímavé, keby nemala dobrých osemdesiat rokov, keby neniesla na chrbte upevnený ťažký batoh vysoký takmer ako ona plný sena a keby nekráčala v polohe, v ktorej niesla svoju hlavu len o čosi vyššie ako pás, tak je zhrbená.

   - Netreba vám pomôcť? – pýtam sa tej neznámej stareny, akú v meste už sotva vídať. Snáď ešte na zaostalom agrárnom vidieku, ale rozhodne nie v meste.

    Nedôverčivo sa na mňa pozerá.

    - Zmizni! – prikazuje mi a na zdôraznenie ma udrie palicou, o ktorú sa opiera, najsilnejšie ako jej to stavba tela dovoľuje. Teda veľmi slabo.

   Vlastne som takúto reakciu aj kdesi v kútiku duše očakával. Určite tej starene ublížili a to nie raz. Získala tým nedôveru k celému vesmíru a naučila sa spoliehať len na vlastné sily a cudzích podozrievať. Nemôžem ju nútiť k tomu, aby si nechala pomôcť. Už aj iní spisovatelia a myslitelia vystihli tento moment vyrieknutím pravdivej vety na spôsob: ak chceš pomáhať, buď opatrný.

   - Prepáčte, - hovorím na ospravedlnenie.

   Žena si ma ešte raz nedôverčivo prezerá od hlavy po päty. Akosi zvláštne pokývne hlavou, pozrie na cestu a viac sa mnou nezapodieva. Pozorujem ju ako sa zhrbená s ťažkým bremenom prediera zástupmi ľuďmi a odchádza kamsi preč.

    - Svet nezmeníš, - vravím si a idem kúpiť to žrádlo.

       

          


12 názorů

Negnit
29. 05. 2008
Dát tip
potvora jedna:-))

Tak tomu říkám za dobrotu na žebrotu:-D Trochu se mi nezdál ten prostředek povídky kde si jí tak bleskově ohodnotil jako ženu těžce zkoušenou životem. Taky to mohla být prostě oprsklá baba, nabízí se to spíš. Něco tam chybí, aby člověk souhlasil s tvou teorií. Napsané je to dobře. Akorát se mi nezdál ten dodatek ...tak je zhrbená. Na konci prvního odstavce. Jinak asi nic tak důležitého. Poslední věta to hezky zakončila :-)

hej, ani mne sa už akosi nevidí.

obluda
03. 04. 2007
Dát tip
celkom pekna momentka, dobre napisana.. :) aj ked :) aby som si aj rypol.. druha veta v poviedke mohla byt rozdelena na viac viet alebo prestylizovana... trochu to tam drhne.. :) *

...lepsie... ...takze...k veci...pri citani som si spomenul na tie starenyky z rozpravok..cakal som ze dojde nejaky ivanek a zobere jej ten batoh...usmev... ...inak to myslim nebolo zle... ...povedal by som ze z tvojej tvorby..co som cital...k tomu lepsiemu priemeru.. ...miestami to sice skzlavalo do tak trochu zbytocnych veci...zadrhavalo mi napr. agrarny... ...to mi tam nejak neslo cez hubu...v podstate stacilo povedat iba to s mestami... ..zbytocna vsuvka... ...podbnych tam myslim bolo viacej... ...ale inak napad...aj spracovanie celkom slusne...

už som zmenil, stačí takáto veľkosť?

..ale nerataj potom s vela rakciami...usmev...

tak to som rád

..velkost...

Veľkosť písma, či štýl?

..to je uplne necitatelne...myslim to pismo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru