Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nesluboval som ti basne

31. 03. 2007
19
59
6120
Autor
bajron

nova...

po nasom strome
ostal uz len pnik
a informacna tabula
o jeho zivote

stojis tam
v ciernych krajkovanych satach
a pritahujes pozornost
vsetkych lesnych bytosti
rybnikom
ktory som ti vypalil

povedal by som
ze myslis na to ako
som ti spominal
ze drevo ma carovnu
energiu

pamatas?

len si sa smiala a
zamilovane ma prerusovala
bozkami

teraz to uz citis

v tom hojdacom kresle
v ktorom som sedaval


59 názorů

bajron
30. 12. 2007
Dát tip
vdaka!:) no ako to nova bolo myslene ze ked som prisiel na pismak tak som tu daval aj starsie veci...a tato bola v tom obdobi nova:)

velares
30. 12. 2007
Dát tip
nepiš to jinak,a co to je starší báseň?To nemusí být měřítko kvality,je to hodně subjektivní a já jsm si v *Nesluboval som ti basne* našel kvality dost! Kolik básní Tě dostane do vzpomínek?Tahle to dokázala *

bajron
12. 12. 2007
Dát tip
no jo ved to je starsia basen... teraz bz som to napisal asi inak:)

hihi, ja viem...si ťa doberám s tou novou...;) a to len tak btw, do budúcnosti...bacha na sekanosť na mieste, kde to môže rušiť...;)

bajron
12. 12. 2007
Dát tip
vidis teraz ked sa pozeram na to spatne tak mas pravdu-je to nasekane... ako nová:) vdaka!

a nová alebo nova (ako hviezda pred výbuchom?)

veľmi príjemné, ale fakt veľmi...preto klub;) povedal by som ze myslis na to ako som ti spominal toto bolo také nasekané...také...komplikované, ale nevyhodilo ma to úplne z rytmu;) preto *

bajron
26. 07. 2007
Dát tip
jasne uz viem:)

Najmladšia
26. 07. 2007
Dát tip
chiki liki ...to vie predsa kazde male dieta

bajron
25. 07. 2007
Dát tip
to poznam...ako tu kristinku...kto to spieva?:)

Najmladšia
25. 07. 2007
Dát tip
len si sa smiala a..taratataaa...prepáč mi kristínka..taratataaa*

bajron
09. 06. 2007
Dát tip
to vizera akoby ostatne nie:) vdaka

mariankkka
09. 06. 2007
Dát tip
toto sa mi páči!!

bajron
25. 05. 2007
Dát tip
vdaka!

bajron
06. 05. 2007
Dát tip
diky za nazor!!! ale cela je lepsia;)

bajron
29. 04. 2007
Dát tip
vdaka!

a dobře děláš že nedbáš... :o) já tak chytrá nejsu - já to kopíruju odsud vždycky http://sweb.cz/Editurek/editurek/editurek.htm a mám jistotu že je to dobře...

zlyvkus
14. 04. 2007
Dát tip
hm, ja pouzivam s uvodzovkami aj toto...nuz nedbam:)

kdepak - takhle je to - jen vyměnit ty závorky (img src= http://www.umístění obrázku na netu) úvozovky jsou u odkazu (a href="http://www.odkaz">text co se má zobrazit
zlyvkus
14. 04. 2007
Dát tip
este na uvodzovky si zabudla

(img src= http://www.umístění obrázku na netu) pomocí tohohle - jen kulaté závorky na začátku a na konci vyměníš za špičaté < > a vložíš adresu obrázku :o)

bajron
11. 04. 2007
Dát tip
aha:) nene mne sa taketo obrazky pacia! inak ako si tu vlozila obrazok ak sa smiem spytat?

no fajo tu psal že se bojí (tý slečny asi... :o)

bajron
11. 04. 2007
Dát tip
dakujem vam vazne!!!aj za navstevu aj za klub(cest pre mna!!!)a aj za obrazok vystihuje!krasne dievca:) konik:a ako statecnejsi?:)

bajron
11. 04. 2007
Dát tip
dakujem vam vazne!!!aj za navstevu aj za klub(cest pre mna!!!)a aj za obrazok vystihuje!krasne dievca:) konik:a ako statecnejsi?:)

snad bude bajron statečnější... a dobrou - mizím (už delší dobu ale včil už fakt :o)

fajo
11. 04. 2007
Dát tip
bojím:o/

stojis tam v ciernych /krajkovanych/ satach a pritahujes pozornost vsetkych lesnych bytosti rybnikom ktory som ti vypalil... len si sa smiala a zamilovane ma prerusovala bozkami... :o)

fajo
11. 04. 2007
Dát tip
a to čo?:o))

tak já nějakej obrázek mám... :o)

klub ok. rybník u mne ok aj vy dvaja ok - a dobrú :o)

fajo
11. 04. 2007
Dát tip
ideš,pali:o))

palino8
11. 04. 2007
Dát tip
áno, páči sa mi... vypáliť rybník tam naozaj znie mierne rušivo, ale možno je to tým, že si taký viem len ťažko predstaviť ;) a mal som super obrázok uložený (teda len jeho address), hodil by sa sem, len ho práve v týchto dňoch zmazali zo serveru, tak nič :-/ klub (už sme traja)

bajron
10. 04. 2007
Dát tip
dakujem:) aj ze si prisla pozriet:)

bajron
09. 04. 2007
Dát tip
ved som ti to nedaval citat v tej podobe akej je to tu?

obluda
04. 04. 2007
Dát tip
pekne

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
hehe vdaka! ano to je pravda...len moja fantazija zasla teraz tak daleko ze som si predstavil ze som nasiel svoju zenu prezil s nou stastny zivot atd...preto mozno ta uvaha o smrti:) ten dodatok:je-li člověk zdravý je fakt na mieste! vazne ti dakujem za ochotu citat a komentovat moje diela!a este viac za to ze si mi dala aj nejake tie tipy(myslene ze sa ti pacia)...

a2a2a
01. 04. 2007
Dát tip
Je ti přenádherných 20 let a úvahy o smrti, jakkoliv přirozené, musí vtomto věku, je-li člověk zdravý, spíše příchuť romantismu než bilancování, pak by ten pohled byl střízlivější. Nejlépe je psát z pozic, které si můžeme ohmatat.

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
som rad ze to so mnou dalej rozoberas:) k rybniku-popravde daval som to citat kamaratovi(tiez tu pise-bartolomew breztough)a mi povedal co ten rybnik znamena...ja som o tom predtym nevedel(ako o jeho vyzname...)....bude to zniet hlupo ale myslel som si ze som vymyslelopat nejaku metaforu(novu) ktora sa mi bude pacit najme kvoli kontrastu voda-ohen...v tomto mojom vyzname(ako som predtym napisal)mi to sedi do basne...v tom pravom nie...to priznavam... kreslo-snazil som sa naviest citatela k tomu ze som mrtvy cize ona sedi v tom kresle a nie uz ja...ma ist o iste ukoncenie basne a to kreslo a drevo celkovo ma symbolizovat zivot...preto to kreslo nazaver(ako ked to mam tak polopate napisat-predstavoval som si v nom nejaku postarsiu pani ktora sedi v mojom hojdacom kresle a rozmysla nad carom zivota) :)...

a2a2a
01. 04. 2007
Dát tip
nezklamal, jde přece o debatě, která má vzájemně poskytovat zpětnou vazbu. S tím rybníkem to ovšem vyznívá přesně opačně. Když někomu vypálíme rybník, znamená to, že ho přelstíme.To je prvotní citový obsah rčení. To, že díky tobě o vše přišla, to bohužel nevyjadřuje. Stejné je to s křeslem. Křeslo, a houpací obzvláště navozuje prvotně úplně jiné asociace než ty, o kterých píšeš. Jinak je pravdou, že vysvětlovat obsah básní samotným autorem není už moc k něčemu, ale zde tato diskuse má mít širší význam, sám jsem mnohokrát postupoval obdobně.

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
opat tefny komentar!vazne vdaka ze ma citas a komentujes! ten rybnik...ano je tam divny ale ma taky vyznam ze vdaka mne stratila vsetko... a to kreslo ona navezuje na energiu dreva ktoru som pouzil vyssie...a celkovo tie dve obrazy(a aj ine)by mali poukazovat nato ze som mrtvy... a ten pnik ma byt ako hrob:) asi som ta teraz sklamal ked som ti napisal co som nou chcel povedat...

a2a2a
01. 04. 2007
Dát tip
Čtu tě se zájmem, zde bych vytkl ve druhé sloce trochu kostrbaté doplnění - rybníkom, ktorý som ti vypálil. Jednak je v tom jakási zlá výčitka, která ti ve skutečnosti, jak se z básně zdá, není vlastní, ale také špatně navazuje na ty lesní bytosti. Také závěr básně o křesle je jen dekorační a nic neříká. Jinak ovšem všechno ostatní je hezké, speciálně téma pokácených stromů je mi hodně blízké, byť zde v mé zveřejněné tvorbě se objevuje v jediné básni. Líbí se mi plynulý vyprávěčský projev, ale přitom velmi vytříbený, aby nesklouzával ani na okamžik do prozaického výrazu, líbíse mi iobraznost, která je srozumitelná a právě zmíněnou plynulost umožňuje.

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
no fajo by mal byt clen:)

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
aj tebe vadi ked je basen bez diakritiky ako ta moja?:)

fajo
01. 04. 2007
Dát tip
členok vyvrtnutý..prípadne člnok..ešte nok..vrámci miniaturizácie..no;-)

ak ja som členka, je fajo členok? :oD

fajo
01. 04. 2007
Dát tip
áno..a keby to bolo aj s diakritikou,bolo by to ešte viac..) * koník,dík..;-)

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
no jasne!spominam si na tie kluby v ktorych si clenka:)

klubák je člen klubu - v tomto případě tohohle: http://www.pismak.cz/index.php?data=club&id=905

bajron
01. 04. 2007
Dát tip
vdaka!som rad ze sa paci!:) kto je klubak?

to je hezký... a voní to po dřevu... * a avi klubákům

píčus
31. 03. 2007
Dát tip
Rádo se stalo.

bajron
31. 03. 2007
Dát tip
vdaka!:)

píčus
31. 03. 2007
Dát tip
Pěkné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru