Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Elegie

01. 04. 2007
0
28
1741
Autor
Totenherz

Prolog...

Hoří mé srdce,

hoří má krev,

když slzami zpívám,

svůj němý žalozpěv.


28 názorů

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
ne vůbec, to nepovažuji za báseň jako takovou...děkuji za přátelskost:o)

Raus
01. 04. 2007
Dát tip
Vzhledem k tomu, ze to ma byt prolog, tak se mi to jevi jako pomerne povedene dilko...forma protikladu mi zde prijde vhodne uzita...je to dobre, ale na typ u me bohuzel ne...doufam ze se nebudes zlobit :)

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
dodatek: samozřejmě proč je to dobře nebo špatně.

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Ne, to nemyslím pochopitelně. říct, co je dobře, co je špatně. a říct to aspoň trochu přátelsky proboha vždyť zas o tolik nejde, nebo jo?

Coupe
01. 04. 2007
Dát tip
Jak úřesně vypadá kritika která vede k autorovu růstu? Pochvalné plácání po zádech to nebude myslím....

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Mě jen občas zaráží ta bezhlavá nepřátelskost vůči nejen mé tvorbě...krom toho, podívej, s kritikou počítám - u téhle (ne)básně vůbec, pokud je však kritika jen od toho autora shodit, a schladit si tím vlastní žáhu, tak taková kritika je na nihil..podle mě by kritika měla vést k autorovu růstu a ne k tomu, aby psaní nechal...nebo myslíš, že na světě existuje jen hrstička lidí, kteří mu mají co říct?

JiKo
01. 04. 2007
Dát tip
ps: to nahoře asi není povyk to je jen reakce na: Autor stojí o hlubší kritiku.

JiKo
01. 04. 2007
Dát tip
no já sem chemik teda, asi nás to blbě učili holt :-)

Coupe
01. 04. 2007
Dát tip
Pořád ještě jsem si nezvykl na to, že lidé žádající hlubší kritiku tím vlasntě myslí, že chtěji slyšet jen chválu.... Jsi toho dobrým důkazem, autorko. Ale pokud jsi si kvalitou své tvorby tak jistá, nechápu proč Tě potom tak rozčilují jiné názory. Pokud se nad ně nedokážeš povznést, nežádej o ně. A mimochodem, to čtyřverší by bylo dobré možná tak do písně o Niebelunzích - a možná i tam jen jako nezřetelné brumendo na pozadí sólového zpěvu - dle mého názoru. Až ho zarecituješ v té hospodě, zkus to s holkama v pět ráno na zastávce co kouřej a čekaj na bus co je odveze na další nekonečnou šichtu.. nebo ženskejm v samoobsluze... a nebo na halvním nádraží....

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Teda to je povyku kvůli jedné maličké (ne)básni...

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
nevím přesnou teplotu a tlak...:o) ale ta moje hoří skoro neustále ) když mi ji zrovna někdo neukradne..

leenai
01. 04. 2007
Dát tip
hovno třeba.. :) říkal Šabach

JiKo
01. 04. 2007
Dát tip
a za jakých podmínek j hořlavá krev teda? :-)

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
JiKo: Samozřejmě - všechno je za určitých podmínek hořlavé...:o)

JiKo
01. 04. 2007
Dát tip
Je krev hořlavá?

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Dero: Komunikuji jak se mi za chce a s kým se mi zachce podle toho, jak se ke mě kdo chová, a Ty to taky respektuj, nabubřelý kritiku, jsi taky jenom člověk ( aspoň teda doufám ). Já ti nemám co usnadňovat, když nechci.Proč by do toho měl každý vidět, když to není můj záměr.Až si přečteš posté, pak možná pochopíš anebo tak ne. Jenom jsem ti chtěla říct, že vázaný verš je občas passé. Nehodlám se s tebou bavit, s povrchními egoisty si namám co říct. Astala vista!

Dero
01. 04. 2007
Dát tip
Totenherz: Za prvé: omlouvám se za záměnu rodů, měl jsem Tě za muže. Za druhé: Nejsi v pozici, abys zde hodnotila moji tvorbu. A už vůbec ne v podobě msty. Zde jsem v pozici kritika já a Ty se s tím buď smiř, nebo polemizuj, avšak pouze s předmětem kritiky. Za třetí: Není můj problém, že nedokážu proniknout pod povrch. Je Tvůj problém, že neumíš prožité vyjádřit tak, abys mi to usnadnila. Za čtvrté: Možná by Tě vedle Světlého a Temného pána měl navštívit i pán psycholog, protože psát nějakým stylem je věc jedna, komunikovat jím je pak věc zcela odlišná.

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Dero, podívej se, píšu asi 2 roky, což uznáš není dlouhá doba...ano, poslední dobou se dívám sebekriticky, že opakuji slova - a stím budu něco dělat, to se neboj...že mi nevěříš, že jsem tohle všechno prožila, se nedivím, protože hodně lidí nevěří, že je možné prožít tolik hrůzy...řeknu jen tolik, že mě chodí navštěvovat jak Světlý tak Temný pán...a tobě jako zcela evidentně nevěrci se to zdá tudíž plitké jako promáchnuté gesto v sarkastické póze...pokud se Ti to zdá povrchní, je to tím, že sám nedokážeš proniknout pod povrch..četl jsi toho dost...přesto, tvé vázané verše mi lehce nadzvedávají žaludek, přestože po stránce obrazné až tak hrozné nejsou, ale jsi celkově průměr, nenašla jse nic, co by se mi hlouběji zarylo do duše, a pokud je něco klišoidní, pak my dva se o tom doufám nebudeme hádat...

Neuwe
01. 04. 2007
Dát tip
doufám, že neskončím jak předchůdce, ale do rytmiky mi tam přebývá němý (bohužel vypuštěním to trochu pozbývá výrazu) jako prolog to jde

Dero
01. 04. 2007
Dát tip
dost ostrej kritik je jen účelový alternick, ale souhlasím s ním v tom, že tohle Tvé dílko je kýčem. A abych Ti nekřivdil, přečetl jsem si náhodně asi pět dílek ze sbírky, která mě v tomto přesvědčení jen utvrdila. Používáš příliš mnoho přívlastků na místech, která by se bez nich jednoznačně obešla. Namítneš, že tak buduješ atmosféru, ale já říkám, že tím jen podtrhuješ kýčovité obrazy/obraty. Nenašel jsem v Tvé tvorbě jediný verš, který bych už stokrát nečetl v různých obměnách (což by nebyl až takový problém), nebo který by nebyl zatížený neupřímným a očividně povrchním patosem či temnem vypočítaným tak, aby sloužil "atmosféře" díla a sbírky. Jako celek to na mě nepůsobí upřímně, podle mého názoru Ti jako autorovi chybí ta zkušenosti. Tu atmosféru, kterou se snažíš budovat, jsi možná (já opravdu nevím) nikdy doopravdy neprožil. Každopádně to na mě tak působí: mělce a spíše komicky než tragicky. Nevěřím tomu. Tohle je můj názor.

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
tak si doufám, že sis přečetl i to ostatní, hlavně se mu líbila Óda na bolest a ještě 2 další, které tu nemám...

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Mimochodem, Vít Slíva, který to pochopil, to poměrně pochvalně hodnotil...doufám , že ho znáš, když jsi Dost Dobrej Kritik...

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
Počkej až se dostanu ke tvé tvorbě - taky umím dost dobře kritizovat - to se neboj...krom toho, tohle nepovažuji úplně za báseň, tohle je opravdu jen prolog...

Totenherz
01. 04. 2007
Dát tip
A to myslíš jako jak? je to úvod ke sbírce, která se jmenuje totožně...jen na vysvětlenou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru