Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na raňajkách s Igorom

03. 04. 2007
11
39
3727
Autor
Najmladšia

Ty moja hlúpučká naivnučká. Ja si spravím vlastnú realitu, ešte neviem ako, no bude moja, nikoho iného, skutočnosť pravdivejšia ako ty, che! -holej vyblednutej žene, krivo vystrihnutej zo starého porno časopisu pristála na stehne frčka. Päťdesiatnik vrátil obrázok späť do zošita k ostatným šteklivým Luisám, vymakaným autákom, starým fotografiám a ďalej čakal. Každé ráno na niečo čakal, no nemohol si spomenúť na čo. Ležal na chrbte, pozeral do stropu a čakal. O štvrť na deväť do jeho izby napochodovala nejaká pani.

Dobré ráno Igor! a letmý úsmev zatiaľ čo vyťahovala žalúzie. Dobré..ehm..ráno. a Igor si musel, tak ako každé ráno, v duchu vynadať do debilov, lebo hoci už vie, že čakal na ňu, nevie si spomenúť ako sa volá a navyše, kto to vôbec je, a prečo si pre boha neodostrel sám. Pani mu podala bažanta.

Ale,.. .to snáď nie. a Igor jej ho podal späť. No tak, naliehala, vychladnú ti raňajky.

Keď inak nedáte. Bažant zmizol pod perinou, Igorova tvár značila úľavu. Pani zatiaľ pritlačila k posteli vozík, odklopila podpery na ruky, potom odniesla rannú nádielku do záchoda, vrátila sa k posteli. Posadila ho, pevne chytila za pás, zaprela sa v kolenách a

Stop, stop, stop! Do kuchyne to už zvládnem -odkryl sa, zbadal nekompletné nohy, odrezané od stehien. Aaaha, ..no tak nič. Pani ho stále držala za pás, istá sledom udalostí, zaprela sa v kolenách a Igor žuchol do vozíka.

Cesta do kuchyne v 3-izbovom byte netrvá dlho. Chcel si to celé poriadne obzrieť no príležitosť dostal až pri červenom obruse s kuriatkami a kačiatkami, ktoré boli ešte v škrupinke.

Slečna, prosím vás.

Pani Igor, pani.

Pani, prepáčte, mohol by som sa vás niečo opýt...

Kamila, tvoja žena, Pred 5 rokmi ťa zrazilo auto,museli ti amputovať nohy, trpíš poruchou pamäte, pravdepodobne následok šoku. Máš 51, máme dve deti- chlapca a dievča a neznášaš psov. Pani to zo seba vysypala ako objednávku v stavebníctve....20 tehiel, zelenú farbu a izolačnú penu. Igor stále čumel na obrus, no kvôli slzám už nevidel ani kuriatka ani kačiatka, len žlté fľaky. Bože, ako strašne nenávidím psov. Pani mu položila na stôl tanier s 3 volskými okami a ovocný čaj. Igor si utrel oči. Sám nevedel prečo plače debil. Pocítil úprimnú vďačnosť a náklonnosť k panej, vlastne ku Kamile. Jediné čo ho v tej chvíli napadlo - schytil ju za pravicu a kolegiálne ňou potriasol.

Ďakujem! debil. Kamila si rozpačito vyslobodila ruku, prešla mu ňou po vlasoch (asi pohladenie).

Zjedz to, kým je to ešte teplé. Odtrhol kus čierneho chleba, štuchol do polotekutého žĺtka, to sa rozlialo a obalilo nielen chleba ale aj špičky Igorových prstov. Ani nie za 7 minút všetko zmizlo, aby sa to mohlo objaviť na druhom konci.

Kamilka nejaký som unavený. Kamila reagovala povzdychom, odtlačila ho do izby, schytila ho okolo pása, zaprela sa v kolenách a Igor žuchol do postele.

Ak budeš niečo chcieť, zakrič.

Ďakujem.

Ostal v izbe sám. Spod vankúša vybral zošit, zo zošita vyblednutú. Predstav si, po byte behá nejaká úplne cudzia slečna a obsluhuje ma

 ako kráľa, che! -a Luisa to zase schytala, tento krát do ľavej ruky. 
 

39 názorů

Najmladšia
17. 10. 2007
Dát tip
ze pry..hahahahaha idem ja spat radsej "pri" tam ma byt.......

Najmladšia
17. 10. 2007
Dát tip
hej nedavaj mi ani body lebo mi ich Sano pry prvej prilezitosti strhne

Neska mas bod..tutok tip:)

Najmladšia
12. 06. 2007
Dát tip
dakujem

Deepness
12. 06. 2007
Dát tip
Je to veľmi silné... A celá poviedka je veľmi dobre šrtukturovaná - krásne graduje *

Najmladšia
12. 06. 2007
Dát tip
das si kolaaac?

hitchhiker
08. 06. 2007
Dát tip
Pekne, musel jsem si to precist jeste jednou:) *

Najmladšia
03. 05. 2007
Dát tip
prestan...čo robíš....požičiam ti kladivo na ten comp..?

someone
03. 05. 2007
Dát tip
Zaujímavý štýl písania, velmi pekné vrátenie sa v závere k úvodu, lahký nenútený nevšedný spôsob spracovania ťažšej a velmi častej témy. Dobre sa to číta. Autorovi sa to naozaj podarilo. Klobúk dolu.

Najmladšia
03. 05. 2007
Dát tip
no tak dakujem príšera:-))))

someone
03. 05. 2007
Dát tip
Sympatickým štýlom napísané, zaujímavý záver, pekné vrátenie sa v závere k úvodu, dobrá štylizácia. Výborný nápad spracovať častú tému nevšedným spôsobom. Naozaj si autor zaslúži pochvalu. Klobú dolu.

Najmladšia
02. 05. 2007
Dát tip
som rada ň

Velice silné...líbí.

Najmladšia
26. 04. 2007
Dát tip
dakujem...bleeee

Najmladšia
24. 04. 2007
Dát tip
ale ano..bohuzial..ja si nemozem pomoct.....a este mineralku jemne sytenu mozem

zlyvkus
24. 04. 2007
Dát tip
starobrno...to hadam nie!?!?!

Najmladšia
21. 04. 2007
Dát tip
diiky

Najmladšia
20. 04. 2007
Dát tip
deje sa tu niečo čo ide mjimo mna.....? ked ano stači povedat:-)

StvN
19. 04. 2007
Dát tip
Dík za avi, ale už jsi druhej, Vitex (ještě palino8), jestli to má být nominace do Povídky měsíce, pak to napiš rovnou, já tomu takhle taky nemusim rozumět:) To samé se týká palino8.

Vitex
19. 04. 2007
Dát tip
Zajímavé.. * *

Najmladšia
12. 04. 2007
Dát tip
no to si myslím...sakra:-)

no áno, nie je zlé.

Najmladšia
11. 04. 2007
Dát tip
teraz nechápem ja hahaha...inak teraz sa akurát bavím na študentskom serwery....hej aká pecka..uniser.sk...no šleha..keby sa dalo tak tomu dam tip..ale nedá sa:-)

palino8
11. 04. 2007
Dát tip
nechápem, ale nevadí :D ešte avi

Najmladšia
11. 04. 2007
Dát tip
dakujem......som rada že sa ti to páči mne sa zase páči...cukrová vata,vlastne medzi raňajkami s Igorom a cukrovou vatou je istá paralela

palino8
11. 04. 2007
Dát tip
aj mne, aj mne sa to páči :)

Najmladšia
11. 04. 2007
Dát tip
hej ja som ti nestihla vtedy odpovedat..teraz uz stiham....ze dakujem

guy
05. 04. 2007
Dát tip
oprava - pacient

guy
05. 04. 2007
Dát tip
jen jsem si to zkoušel, ale už radši nebudu .. hu - díla se svou nesoustředěností .. já nevím, tak třeba Anglický pacinet se mi vybavuje, nebo Na východ od ráje ..

Najmladšia
05. 04. 2007
Dát tip
kludne...ja som na chyby(ako kralovna hyb).toleranta...a preco pises po slovensky,sa bojis ze nepohopiiim co.....naposledy som po cesky nepochopila Clockwork Orange...tak ako ani slovicko

guy
05. 04. 2007
Dát tip
v obecnej rovine pomer medzi postihnutym a opatrovateľkou - azda mam vzpominať, nakoľkokrát bol literarne zpracovan? omlouvám se za chyby :-)

Najmladšia
05. 04. 2007
Dát tip
ooo tak to potom dakujem velice..a este ze som taka smela( ako princezna Fantagiro,ha)...tak aku hrozne frekventovanu temu som to spracovala

guy
05. 04. 2007
Dát tip
chceš mi snad namluvit, že nevíš, co znamená netřele? - teda neotrelo po slovensky? tak dobře, pokusím se sestavit hodnotovou stupnici: příšerně diletantsky tuctově jakžtakž zručně neotřele originálně možná, že by tam ještě mohlo být bravurně, ale to asi na tomhle serveru hrozí dost výjimečně :-)

Najmladšia
05. 04. 2007
Dát tip
vysvetli prosim neotrele...to je ako?

Najmladšia
05. 04. 2007
Dát tip
dakujem velie najvia moc..a bazanta..fuuuj ale starobrno...tak to uz hej:-)

guy
05. 04. 2007
Dát tip
musím uznat, že se ti povedlo tohle hodně frekventované téma zpracovat příjemně neotřele *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru