Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vianočná rozprávka

03. 04. 2007
9
23
5995
Autor
fajo

Kdesi ďaleko a možno celkom blízko rástol les a v jeho strede skupinka mladých stromčekov. Každoročne sem chodili ľudia a vyberali si ten svoj vianočný stromček. Tento rok tomu nebolo inak. Nastal Štedrý deň a všetky stromčeky už stáli slávnostne vyzdobené v slávnostne vyzdobených izbách- všetky okrem jedného. Ten rástol trochu bokom, v tieni vysokých smrekov. Možno práve preto, možno preto, že nebol práve najkrajší, trochu menší než ostatné, práve možno preto ostal tento stromček sám- nepovšimnutý. Síce stále dúfal, že niekto príde, niekto kto proste zabudol, nestihol- ale postupne sa zotmelo- a stromček ďalej smutne stál na svojom mieste. Bola už tma, keď sa ešte pár krát váhavo poobzeral dookola- čo ak náhodou- a tíško zaspal.
Z neba spadlo pár snehových vločiek, potom čoraz viac a nakoniec sa v chumelenici na okraji lúčky pohol tieň. To pán horár obchádzal svoj revír a pomaly, akoby s obavami sa blížil ku stromčeku. Keď ho zbadal, nečujne si vydýchol a na tvári sa mu objavil široký úsmev. Akoby čakal, či tu práve tento stromček ostal. Jemne, láskavo pohladil okraje jeho vetvičiek a celý rozradostený sa vrátil do horárne. Otriasol zo seba zvyšky snehu, obul si teplé papuče a pristúpil k piecke, kde sa v hrnci dovárala kapustnica. Vianočná. Voňavá.                
A viete, čo v tejto kapustnici voňalo úplne najviac? Predsa hríby! Hríby, ktoré pán horár nazbieral a nasušil už v lete. Hríby, ktoré každoročne nachádzal práve pod tým nie práve najkrajším stromčekom, práve pod tou príliš dlhou spodnou vetvičkou. Pán horár si teda nabral kapustnice do misky, tak ako sa patrí- vrchovate, zhasol svetlo, sadol si k pootvorenému oknu, započúval sa do tichej, ale o to krajšej piesne -lesnej koledy, pomaličky usrkával z kapustnice, vychutnával tú nádhernú chuť a v tom náhle prestalo snežiť. Spoza oblakov vykukol mesiac a na kraji lúčky sa v mäkkej snehovej perinke nádherne trblietal stromček, ktorý bol v skutočnosti ten najkrajší a hlavne najdôležitejší vianočný stromček v celom šírom svete.



23 názorů

fajo
24. 04. 2007
Dát tip
zdá sa,že plní účel za akým bola napísaná;-)..a dík,fialkové svetielko))

violetlight
24. 04. 2007
Dát tip
je fajn si přečíst něco tak povznášejícího, zvlášť když se člověk učí statistiku :-) t*

fajo
18. 04. 2007
Dát tip
Háber-ďakujem!;-)..avox-veď som ju aj zverejnil-na Veľkú noc..tak nejaká tá asociácia príde vhod,nie?aj Tebe dík))

avox
18. 04. 2007
Dát tip
miloučké čtení, i když dnes místo sněhu poletuje chmýří pampelišek */

Háber
18. 04. 2007
Dát tip
pekné

fajo
11. 04. 2007
Dát tip
to ako zbierka vianočných rozprávočiek?môže byť..a dík,pali..))

fajo
11. 04. 2007
Dát tip
to ako zbierka vianočných rozprávočiek?môže byť..a dík,pali..))

palino8
11. 04. 2007
Dát tip
-> "Vianočná knižka" (tam sú takéto príbehy)

Wee
08. 04. 2007
Dát tip
no tak pointa je mi vlastní, ale milúčké je to fakt preveľmi, ma¨kkúčke, ako ta perinka (i sněhová) a juj, taky sliny na tu kapustnicu °°° stejně jako Lovetka...budu chodit sem před spaním:-)

fajo
06. 04. 2007
Dát tip
ďakujem!!))nuž,pravdu máš..forma,výrazovosť..a to by bolo asi na dlhšiu debatu..)určite nad tým budem minimálne premýšľať!

a2a2a
06. 04. 2007
Dát tip
fajo, ačkoliv by se dalo co zlepšovat po stránce výrazu, formy, jedno ti upřít nelze. Smysl pro až pohádkově poetický jazyk, zní to totiž jako milá pohádka se sympatickou a neotřelou pointou.

fajo
06. 04. 2007
Dát tip
som rád..že sa páči..ďak:o)

kaacena
06. 04. 2007
Dát tip
:)) taketo pribehy mam rada:))

fajo
03. 04. 2007
Dát tip
iste,Sherlocku)))

martinez
03. 04. 2007
Dát tip
Lovetko - já si u tebe četla dnes korálky - ty mi připomněly jednu moju starou básničku a když jsem ju sem pak dala, tak ta zas fajovi připomněla tuhle jeho zimní pohádku... jak prosté milý Watsone :o)

Lovetka
03. 04. 2007
Dát tip
kouzelna atmosfera...Precist si neco takoveho kazdy den pred spanim,tak mam po problemech s nespavosti :) martinez: co ma me dilko spolecneho s objevenim tohoto?Nebo jsem to spatne pochopila.

fajo
03. 04. 2007
Dát tip
:o))

obluda
03. 04. 2007
Dát tip
az som dostal chut na tu kapustnicu, mnam

fajo
03. 04. 2007
Dát tip
ďak..uje..m)))

obluda
03. 04. 2007
Dát tip
pjekne

martinez
03. 04. 2007
Dát tip
jmenuje se to korálky :o)

fajo
03. 04. 2007
Dát tip
ďaleko..veľmi..))to preto..takto..ďakujem:))...ruženec?kuknem..

martinez
03. 04. 2007
Dát tip
opakuju dotaz... KDES BYL PŘED VÁNOCEMA, NO?! :o) je to moc milý, fakt vánoční... a víš proč to tu oba máme? protože jsem u někoho (u Lovetky) četla o korálcích... (růženec) :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru