Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Červené Lupene

04. 04. 2007
1
2
1084
Autor
ketu

toto som napísala úplne prvé ako 15ročná, treba to aj tak hodnotiť....

Červené Lupene

 

 

            Stratil sa človek. Brod krvi steká dolu vyvretou sopkou, ktorú vyhasli už závetria treťohôr. Krv vyšplechuje na naše tváre. Ťaží plecia, vedomie, myseľ.  Lupienky červených kvetov ma zasypávajú v priezračnej vode, ktorú zamútila krv.

 

            Raz si dole, raz si hore. Sedím na lavičke. Vedľa mňa  Naďa šteboce s mladíkom, ktorý vsadil na náhodu a vyhral svoj vlastný život. Je bohatý, je taký bohatý, že sa mu odrobinky červených lupienkov váľajú po bunde.

 

            Zhrkotané zadumané tváre sa dívajú ako vchádzam, vcucnutá sama do seba. Aj ony sa vcucnú.

 

            Domov mám už blízko. Je taký blízky a zároveň taký vzdialený, že sa od neho nevládzem odpútať. Kráčam po ceste. Oproti mne sa konskou silou valí voz. Napriek zložitosti situácie moje nohy poslúchajú, neoťažievajú a ťahajú ma domov. Moja konská sila. Ten biely voz ma obišiel, no celú ma oblial krvou. Prší. Dážď sa skladá s červených lupeňov a zo sĺz uplakaných rodinných príslušníkov. Mlčky pozerám na hmlisto vyzerajúcu osobu obliatu krvou. Ešte predtým som zbadala smútok, bol taký intenzívny a boľavý, že sa mu už len ťažko pozdvihli okraje pier. Oči mal plné červených lupeňov. Nemohla som to nezbadať, bolo to tak zreteľné, že si to musel všimnúť každý. Každý človek s veľkým srdcom.

 

            Srdce, prečisťuje krv, ktorá koluje v žilách. Krv mizne a červené lupene zosychajú.

           

Nastal čas na nové ráno...


2 názory

ketu
11. 04. 2007
Dát tip
v 15tich chce clovek vsetkemu dat nasilu nejaku udernost...mozno je to fajn...nastrocni potrebuju udernost...teraz uz toho nepotrebujem vela...

johny45
07. 04. 2007
Dát tip
ten najdlhsi odstavec mi pripadal taky...take natvrdo nabuchane, ako keby si tomu chcela dat nasilu nejaku udernost...ale inak celkovo na patnast rokov dobre...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru