Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

déšť za oknem rychlíku...

Výběr: Print
12. 04. 2007
23
40
3284
Autor
martinez
…nebe mělo nebezpečně modrou barvu… zlověstně, tiše viselo kousek nad zemí… tmavlo a tmavlo… jako by do sebe vpíjelo všechnu špínu světa… zlobu a nenávist… přetvářky, lži a rány… všechno zlé a špatné… a pak stačilo jedno slovo a rozplakalo se… usedavě, hořce plakalo…aby vyplakalo všechen ten jed, co mu koloval v žilách… i nejnevinnější lži zmrzly a přibíjely k zemi všechno, co nebe vyplakalo… a mnohem víc… všechno bez rozdílu zasypávaly tvrdé nečekané rány… nebe ne a ne vyjasnit svou tvář… ani náznak úsměvu…
…dívám se na svět ze dna řeky, zpod hladiny moře… jako rybě by se mi takový svět líbil… studený vlhký rozmazaný svět…plavala bych ulicemi… nahlížela do oken… nechala se unášet vlnami… a kdybych se nudila, chytala bych lidi… vysoko v korunách stromů, na kostelních věžích, na střechách mrakodrapů, na kopcích… kdybych byla delfín, hrála bych si s nimi…kdybych byla žralok…
…zatím sedím v suchu a pozoruju studený vlhký rozmazaný svět… nebeské slzy bubnují do střech a oken… některé umírají tiše, neslyšně v trávě… jiné nápadně a okázale… jiné cinknou a zmizí ze světa… …nebe občas šlehne zlostným pohledem, popotáhne si, vzlykne a pláče dál… kdo ví, kdy se zase na lidi usměje…
…ne, nechci být rybou… usměj se, lidi nejsou TAK zlí… a všechnu špínu světa stejně nesmyješ… nevztekej se… přestaň, prosím...

40 názorů

martinez
20. 10. 2009
Dát tip
chytáš?

Ta_Audrey
28. 08. 2008
Dát tip
jo, je to vodňovodní, krásný vidění zpodhladinní, ale koukáme-li ze dna, máme za nebe hladinu, tudíž existuje oprávněná naděje, že nad ní je ještě nějaký "jiný nebe". A ty ryby v ulicích a za okny... ! :)

martinez
26. 09. 2007
Dát tip
a to druhý teda :o)

martinez
28. 08. 2007
Dát tip
díky za nákuk :o)

S.J.
28. 08. 2007
Dát tip
hezký déšť

to dešťový avi :o)

zajímavý úhel pohledu

martinez
19. 04. 2007
Dát tip
a to už jsem asi dva řádky předtím umázla :o)

Rabb
19. 04. 2007
Dát tip
poslední dva řádky bych pro dojem nepotřeboval.. ..každopádně gut.. hezký pohled na bouřku, hezké vcítění se..*

taky jednou a sám, jel jsem v kupé. a nechal si ho dštít na nohy.

martinez
15. 04. 2007
Dát tip
že to pitváš... šak ty taky víš... ;o) a dík

silence
15. 04. 2007
Dát tip
šak víš co ... * :)

martinez
14. 04. 2007
Dát tip
Micek a Sarinka - děkuju oběma :o)

Sarinka
14. 04. 2007
Dát tip
Mám za sebou prvú tvoju prózu. Priznám sa prečítala som si ju trikrát. Čo prečítala...tie slová som priam hltala. Úchvatné... Ale neboj sa, tie cinkotavo dopadajúce slzy dažďa nemiznú v nenávratne a nezomierajú ;-)

Micek
14. 04. 2007
Dát tip
verim ze vsichni nejsou zli,ale jakoby to bylo den ode dne tezsi a tezsi se o tom presvedcovat a verit tomu.Zeme je divna planeta s divnym obyvatelstvem.*

martinez
13. 04. 2007
Dát tip
guy a kubík... díky oběma... ocenily jste letité nánosy prachu :o)

Jakubisko
13. 04. 2007
Dát tip
já dneska nějak nevim co psát......asi to je těmi díly.....:) *

guy
13. 04. 2007
Dát tip
vypadá to, že koukáš na ten samej svět, co je občas vidět i z oken autobusů nebo tramvají ..

martinez
13. 04. 2007
Dát tip
no - já bych milý Printe někdy TAK ráda předstírala... ale já to neumím - na mně to každý hnedle pozná :o) díky!

Print
13. 04. 2007
Dát tip
Lavábo! Povedené, nic nepředstírající*

martinez
13. 04. 2007
Dát tip
no já spíš než kritiku myslela jak ti jako je... dobrý nebo jako na tom obrázku? ;o) ale dík - je to z dob když jsem dojížděla do brna na vysokou a jednou se spustil cestou hroznej liják aj s krupobitím a my stáli uprostřed toho někde v polích, docela dlouho... před dvaceti lety, tak přivři očko ;o)

Mno ve střízlivém stavu se to zdá stejně hrozně MIMO ale už takovým jiným, milejším způsobem, jelikož je to i v té kategorii tak proč ne? A hlavně tohle "usměj se, lidi nejsou TAK zlí…" to se mi moc líbí... *

martinez
13. 04. 2007
Dát tip
tak co, ty můj B.? ;o)

martinez
13. 04. 2007
Dát tip
můj B. - ráda tě vidím v jakémkoliv stavu... :o) je to vážně mimo proto je to MIMO... možná když budeš střízlivej, dopadne to pro mne ještě hůř :o) ale klidně dojdi zas - klikni si na přečíst později a máš to - a včil radši zalehni ;o)

ÉÉÉééé, tak nevím, buďto je to vážně mimo, nebo mi to nějak nedošlo, nebo je to blbost, ale já jsem před chvílí přišel z hospody, tak mě neber vážně a možná se sem vrátim až vystřízlivim, když mi pošleš avízo. Tvůj B. :-)

Oldjerry
12. 04. 2007
Dát tip
To nemá chybu, marti - úžasný pohled.. Honzyk jdi se zelenými k šípku - kdybys bydlel u nás měl bys jich rychle plný kecky. To co se děje teď na konci nedokončené dálnice D8 je jejich debilní dílo. Využívají sice výhod civilizace jako my, ale mají plné huby chytrých řečí a následky jejich chytrosti odskáčeme my, žádný doktor Patrik, žádný ministr Bursík...

martinez
12. 04. 2007
Dát tip
a poznal ses aspoň, Smíšku? ;o)

Smíšek:-)
12. 04. 2007
Dát tip
jsi tvořivá...:-)

martinez
12. 04. 2007
Dát tip
díky i tobě aj tobě děkuju a moudré i za názor a přesvědčení! snad to bude jak má a všeci se poznáte :o)

avox
12. 04. 2007
Dát tip
:-)) taky mám názor a tip dám z přesvědčení, že ti patří! */


Smíšek:-)
12. 04. 2007
Dát tip
dílko svou zřetelně citovou povahou, působí skvěle, tvůrčí invence se proměnila v toužebné přání ..čili přeji Ti...* Sm.

líbivé dílko ;)... tip*

martinez
12. 04. 2007
Dát tip
Honzyku - v mezích naší planetární soustavy nešlo... za zelenku... :o) vůl nevůl - hlavně dyž máš názor...a dík ;o) stano, bestyjko... díky aj vám :o)

Háber
12. 04. 2007
Dát tip
nezmyješ t *

nonamebeast
12. 04. 2007
Dát tip
chudák nebe... já tomu taky věřím a taky se na mě někteří dívají divně...

Honzyk
12. 04. 2007
Dát tip
nebezpecne modra barva: ODS? neslo by vymenit za zelenku?)

Honzyk
12. 04. 2007
Dát tip
..no, ja tomu taky verim, i kdyz mi rikaj, ze sem vul)))***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru