Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návod k použití

14. 04. 2007
6
13
4504
Autor
Lakrov

Jindy to nedělám, ale tentokrát si dovolím požádat o zhodnocení. Jedná se totiž o dílo na objednávku. Před odevzdáním by mi tudíž pomohl posudek, případně usměrnění od zkušenějších. Manžel mé známé bude mít narozeniny. Rozhodla se koupit mu luk a šípy. Prý aby postřílel uštěkané sousedovic psy, kvůli kterým se v noci ani nedá otevřít okno. V tom jejím odůvodnění je pravděpodobně trocha nadsázky. Domnívám se, že ve skutečnosti jí luk a šípy připomínají spíš Amora, a tím dárkem vůbec nechce pobízet k aktivitám, přinášejícím zbytečnou smrt. (Život nebývá zbytečný nikdy, ale ten vlastní se takový chvílemi zdát může.) No a mě napadlo pro ni k tomu dárku napsat básničku, skrývající něco jako návod k použití. Ještě to neví. Bude o ni stát?

 


* Vinnetou *

 


 

Noci už nejsou co bývaly,

pryč klid je, zvuků přívaly.

Vzduch stářím spáčů zkažený

Kdež, čekat něhu od ženy.


 

Vinnetou, ó Vinnetou,

spí snad už velký Manitou?

Otevři okno ať jeho duch

zas duši osvěží, a vzduch!


 

Okno se zlehka otvírá.

Duch prérie zvenčí dotírá.

Však s duchem hluk; hlas šakalí

noc stínem boje zakalí.


 

Vinnetou, ó Vinnetou,

pes štěkne, a už nejsi tu!

Pes štěkne, štěstí odnese.

Okno pak prudce zavře se.


 

Leč je-li okno zavřené,

dech ďáblův zpět se přižene.

Dech ďáblův vzduch kol zahustí

až skunk by bledl závistí.


 

Vinnetou, ó Vinnetou,

vem luk a utiš hlas těch psů.

Jen luk a šíp nám vrátí klid.

Pak budem smět... Spát(?) tak, jak dřív.


 


 


13 názorů

Lakrov
22. 08. 2010
Dát tip
Pro Perla_Sch: Děkuji za návštvu; tohle byla taková legrácka, přání k narozeninám.

Perla Sch.
22. 08. 2010
Dát tip
"?". Pěkné a vtipně smutné../na mě tak působí/*

Marcela.K.
10. 01. 2009
Dát tip
Jsi prdlouš :-)))

Lakrov
16. 08. 2007
Dát tip
Pro alfonso: Už to proběhlo a s tím načasováním to vyšlo tak, jak předpokládáš :-))

součástí návodu by mělo být vhodné načasování, až budou všichni mírně pod parou...pak to sedne :o)

Lakrov
20. 04. 2007
Dát tip
Měla to být spíš taková sranda, k čemuž by to drhnutí mohlo i trochu přispět, kdyby to sem-tam klopýtlo jaksi nečekaně. Jenže až tolik se to zas nepovedlo :-) Myslím, že napsat něco, co opravdu nutí k smíchu, není vůbec lehké. Tohle by snad ještě mohl napravit přednes, snad. A nápoje. Veselé texty se mi moc nedaří (a asi ani ty ostatní). Děkuji za spolupráci.

Adhil
20. 04. 2007
Dát tip
Je to pěkné, i když mi to místy...já nevím...drhne(?) Tedy, ono se mi to kecá, žejo, ale stejně, místy mi nesedí rytmus. Ale určitě to patří mezi to lepší.

Lakrov
16. 04. 2007
Dát tip
> Nějaké to "N" nám tu chybí... :-) A mohlo být ještě hůř. Původně mě napadlo napsat obě ta cizí jména (Vinnetou a Manitou) čistě foneticky (Vinetú a Manitú); Kvůli srandě. Jenže pak se mi celek zdál na pohled takový 'utůtaný', a tak došlo ke korekci jmen, do níž nedorazilo jedno "n". Původní (Mayova německá) verze byla psána dokonce s dvojitým W (Winnetou). Všem děkuji za pomoc při pokusu stvořit něco veselého. Myslím, že tohle by se mělo podávat až 'po třetím pivu'. To už se lidi smějí i vlastnímu... dechu.

maartin
16. 04. 2007
Dát tip
dík za optání... ale já se v těchto vodách necítím býti příliš doma... nechám na jiných

Honzyk
14. 04. 2007
Dát tip
neky to "N" nam tu chybi.zejo...ale ja mel Vina radsi nez toho bilyho smrada...a uplkne nejradsi ty zloduchy...jezisi....jak ja jim pral!!!))) *

Zuzulinka
14. 04. 2007
Dát tip
jsem z toho trochu v rozpacích, ale obdarovaný bude mít radost jistě...takže můj názor není důležitý:-)

Norsko 1
14. 04. 2007
Dát tip
vinetou žije

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru