Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tremlerova běžná agenda

19. 04. 2007
4
20
1729
Autor
Frnek

Už zase mezi ty primitivy zazoufal Tremler cestou do učňovského střediska, kde jako externista každý měsíc prováděl výuku.

Dnes se cítil obzvláště pochyle.

 

.

Dero si cestou do školy hvízdal známý melodiální šlágr..právě prožíval jednu ze svých veselých ranních nálad..

Tak příjemnou, že alespoň na okamžik pozapomněl na tu včerejšo-večerní Adélinu esemesku

dnes ve dve pred blokem 9 musime si vazne promluvit-..když včera onu zprávu obdržel, poněkud se zhrozil..

jistě po mne opětovně chce vypracovat nějakou seminární práci, ale tentokrát ji už řeknu, že ..

..že..nejsem žáden její rešeršér ..přemítal ve své rošťácky rozválené postýlce.. řeknu jí, ať se také trochu snaží..

.. a napíše alespoň úvod..

 

.

Tremler se povětšinou s učni nepáral. Tyhle opice udělaj pokaždý co chci, nemaj mozek.. a odvahu se mi vzepřít už vůbec ne..

Scénář výuky byl již delší čas předem daný.. zpravidla si hned na úvod dva až tři učně odvedl na záchod..

po návratu křikem, nadávkami a hajlováním donutil celou třídu svléknout se..

..následně se opil,  jednoho nahého učně si vyžádal na stupínek a do krve jej holýma rukama zmlátil.

Dříve k tomuto účelu používal i různé nástroje – kladivo, bič či jakousi drátěnou rákosku..

..ale brzy pochopil, že podat si někoho jen tak ručně je mnohem větší slast..

 

.

Dero se vydal k bloku 9 s mírnými obavami, že na všechny Adéliny požadavky zase dobrácky kývne.

Adéla se však na místo určení překvapivě nedostavila, místo toho Derovi pípnula jeho Nokia 325..

musim si s tebou touto esemeskou vazne promluvit uz te nemiluju musime se rozejit  mela jsem te rada ale osud kaze jinak..

 

 

Tremler sám cítil že tentokrát trochu přestřelil..zakrvácená učňova hlava bezvládně ležela na lavici..

Dělalo se mu nevolno z představy, že bude muset opět ukrývat tělo a možná se dokonce zbavit svědků, totiž celé třídy..

A to už by bylo trochu moc..Profackujte ho! A namočte mu hlavu v umyvadle! zahřímal po chvilce přemýšlení.

.

.. 

Nebuď smuten, Dero...chlácholil kamaráda Jarmil.. máš ještě přeci nás, přátele..

Dero se výjimečně rozšoupnul, objednával jeden energetický limonádový nápoj za druhým a prostřídával jej čajem.

Mám pocit, že mne dnes budeš muset domů odnést zachichotal se..

Neměl bys to s tím čajem tak přehánět, Dero.. ať ti není zítra zle...

 

.

Posledních dvacet minut...Tremler byl již v lepší náladě, neboť zraněný učeň se pomalu probíral..

spustil z magnetofonu Tesla kazetu s předem připravenou nahrávkou svého hlasu, kteroužto používal pro případ že někdo poslouchá za dveřmi..

a taky aby trochu zabil čas..To je učiněné darebáctví! Všechny vás nechám popropadat!!..

(otcovsky) Žáci..uvědomte si, že škola..to je studnice moudrosti..pro školu musíte žít, dýchat..a vůbec..a nehýbejte se mi tam vzadu!!

.

 

 Jarmile, kamaráde..dnes to potáhnem nejmíň do osmi do večera..


20 názorů

Dero
06. 06. 2007
Dát tip
"a ten dero tak slušný - nepije, nekleje strašně nepravděpodobné" Více důvěry, prosím. :o) Jinak Frnku, příště bych prosil klenutější, uzavřenější, obloukovitější a méně plytký příběh. Ba co dím, stačí zvednout úroveň jedné jeho linie, Tremler je totiž sekáč přese všechny možné překážky. Ale mě, mě to ubíjí!

pozorovatel
20. 04. 2007
Dát tip
ajaj, na tak silný argument ani já nemám slov snad jen mě napadá píseň s Ivanem, ale ne..

Frnek
20. 04. 2007
Dát tip
ou..tak tohle už neokecám uznávám, text je sláb:)

Natasha_
20. 04. 2007
Dát tip
Pokud autor dělá všechno proto, aby nemusel připustit, že jeho text je (přes snahu o vtipnost) slabý, mně je to jedno - opravdu to nestojí za polemiku :)

pozorovatel
19. 04. 2007
Dát tip
ty natasho, že tys to nepochopila?:)) a to neukecáš!.))) frnek má pravdu, je to jasný jako facka, chytrého trkej, hloupého holýma rukama...jojo

Honzyk
19. 04. 2007
Dát tip
....kde bydli...?

Frnek
19. 04. 2007
Dát tip

slonovina2
19. 04. 2007
Dát tip
Neměl bys to s tím čajem tak přehánět

Frnek
19. 04. 2007
Dát tip
jistě,..je to zároveň miniatura, která může fungovat i sama o sobě..takže překotně klenutý dějový oblouk mít nemusí, neb se nejedná o klasickou prózu na pokračování..stačí náznak.. a ten, aspoň já, tam vidim zcela zřetelně.

Natasha_
19. 04. 2007
Dát tip
Je to v kategorii "miniatury" - a ostatně u prózy na pokračování by měl mít každý kus svůj dějový oblouk. To neokecáš.

Frnek
19. 04. 2007
Dát tip
FT: spíše kratochvilné čtení natasha_: odnikud nikam.. to je přesný postřeh, vzhledem k tomu, že se jedná o prózu na pokračování :))

Natasha_
19. 04. 2007
Dát tip
Jeví se mi to jakési bezradné. Zaznamenaný první nápad, snaha o kontrast civilního tónu a popisu nechutností...ale děj je to dost plytký, odnikud nikam.

FunThomas
19. 04. 2007
Dát tip
jn, to je fajn, ale pořád ty (i když dvě) linie nechápu.... má to mít nějaký hlubší podtext? Zamyšlení? a nad čím tedy? Nad psychikou postav? Absurdností? vážně nevím...

Frnek
19. 04. 2007
Dát tip
hm..jo dvě dějový linie a jaksi..dejme tomu že je to na pokračování, takže nějaký děj této situaci již předcházel a další by měl teoreticky následovat..

FunThomas
19. 04. 2007
Dát tip
hm... nevím... je to dobře napsané, ale asi jsem to nepochopil.... (šlo by to objasnit? thx)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru