Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hlas strachu

29. 04. 2007
1
2
857
Autor
Galilea

Dílko je moje a mnohými čtenáři nepochopené...

Hlas strachu
 
…Temně šedivá obloha, světlo bylo zastřeno a padla lehká mlha. Mlha, jež se plazila kolem kmenů stromů a dodávala jim tajemného nádechu. Foukal studený vítr, který si pohrával s korunami stromů a rozhoupával holé větve…
 
…Tohle si ještě pamatovala… Pamatovala si, jak se ji ty větve snažily polapit, chytit a spoutat, jak byly doslova nepříčetné. Dvě černé vrány jí proletěly nad hlavou a hlasitě zakrákaly. Varování? To bylo poslední, co ještě mohla vidět…Vnímala ten závan větru, který něco v sobě nesl. Něco hodně nepříjemného, zvláštní skučení…Z všech stran… Narůstaly v ní obavy a strach… Měla pocit, jakoby z ní odešla veškerá radost… a nakonec přišla tma…
 
...Nekonečná tma, kdy se čas zastavil. Nic, jen hrobové ticho a tak ledové, že se zažírá do morků kostí. Chlad, vlhko a jiskřička naděje. Někde daleko před sebou spatřila světlo, malý plamínek svíčky. Světlo, který ji mohlo vyvést z té husté tmy. Jediná její naděje, jak zmizet z tohoto prokletého místa plného tajemství. Jakmile se pohnula, světlo zhaslo a ona se propadala temnotou. Nekonečnou temnotou a myslela na ten tvrdý pád, někam do hlubin pekel…
 
…Když se opět probudila, nespatřila nic jiného, něž pouhopouhou tmu. Připadala si omámená, nepříjemný pocit v žaludku, strach, vlhko a ty zvuky. Slyšela kolem sebe samý šepot několika hlasů, ale nerozuměla jim jediné slovo. Hlasy se prolínaly, vzdalovaly a znova přibližovaly. Dívka byla vyděšená, po tváři tekla nějaká tepla kapalina. Místo, kde se ocitla, se točilo a vše s ním…
 
…Mezi tou směsicí hlasů však slyšela ještě jeden, zkreslený a naháněl ji mnohem větší hrůzu, než ty ostatní… „Už jsi umřela?“ Chtěla jít pryč, utéct z tohoto místa, ale byla slabá… Obrátila se na opačnou stranu… Hlasy ji pronásledovaly a slyšela kapat vodu… Chaos… Byla zmatená… Další chraptivé zvuky, které byly blíž a blíž… Z neznámého vyzařovala agrese, nenávist a spalující touha… Touha po něčem…
 
…Krev, cítila krev… Sáhla si na obličej, a nahmatala nějaký kus plátna, který měla převázaný přes oči. Byl něčím nasáklý, něčím, co jí stékalo i po tváři… Byla si jistá, že je to ta krev, kterou cítí… Byla slepá… krev se ji řinula z místa, kde měla mít oči, a právě proto tohle místo má převázané šátkem….
 
„Nebo stále umíráš?“ slyšela ten temný hlas mezi těmi všemi. Vyděsila se a pohnula se z místa. Neznámý byl už moc blízko, strach se zmocňoval jejího těla… Mohutný řev, silný vítr ji rozčechral dlouhé vlasy…
 
… Ztratila půdu pod sebou, jak se plazila po kolenou… Padala, však ne dlouho, přesto náraz byl tvrdý… Vítr vál stále silněji a působil ji bolest… Zvedla se na rukou a hmatala před sebe, jestli tam není překážka. Zápěstí měla sedřené a kdykoliv se nimi dotkla země, zanechala tam krvavou stopu…
 
„Co říkáš na ten temný čas?“ zazněl tvrdý hlas a dívka ucítila další palčivou bolest na svém těle…Bolest, která ji projela tělem jako blesk…Hlasitě vykřikla a snažila se popadnout dech… Tolik si přála spatřit světlo, aspoň záblesk světla… Ale všude panovala noc… Temnota se šířila a vše pohlcovala… Strach zabíjel…nenávist a agrese…
 
… Nenáviděla ten hlas… ten jeho zkreslený ironický tón…Nesnesitelný šepot jiných hlasů… Šílela z toho prostředí, z té temnoty, ze zápachu krve… z pocitu, že je slepá a ještě ji něco pronásleduje. Něco, jehož horký dech cítí na svém těle…
 
„Dovedeš mi říct, že co nedokážeš udělat?“
 
Najednou všechno utichlo, všechny hlasy, i vítr. Žádné podivné zvuky, ani sténání…
 
„Tak co nedokážeš?!“ zařval hlas a dívka byla silou přikována k zemi. Neznámý ji pevně držel ruce, pokud ji nedrtil svým stiskem zápěstí…
 
Ztrácela se… Nic necítila, na nic nemyslela… jakoby se vypařovala… a byla jenom vzpomínkou…okamžik bez minulosti a budoucnosti…
 
„Už jsi umřela?“
 
„Ano, už jsem umřela…“
 
 

2 názory

Lakrov
30. 04. 2007
Dát tip
Něco je v tom skrytého, ale neumím poznat, co (moje chyba). Líbilo by se mi, kdyby to mohlo začínat jednou ze závěrečných vět. Třeba „Už jsi umřela?“

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru