Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šialenstvo

01. 05. 2007
0
0
369
Autor
antenka

Pre všetkých, ktorí myslia na budúcnosť, a tak im uniká súčasnosť. Žite neplno, kým sa to ešte dá!

1

Ja spolu s miliónmi ďalších ľudí na svete práve vstávame, ako každé ráno, do školy a práce. Práve som vo veku, kedy sa ku mnohým veciam staviam inak. Názory striedam častejšie ako ponožky. Len nedávno som ešte bola bojovníčka za práva zvierat a dnes je už zo mňa nadšená feministka.

1

A práve teraz som si uvedomila jednu dôležitú vec. A to, že svet sa delí na dve skupiny: zlých a ešte horších. Ja osobne som sa asi ešte nezaradila, ale nemyslím si, že by som do niektorej z nich vôbec patrila. Ja len pevne verím, že sa ani nikdy nikde nezačlením. Áno, možno som individualistka, ale čo s tým? Vadí to vôbec niekomu? A vadí tu ešte niekomu niečo? Alebo som jediná, ktorá je znechutená dnešným svetom?

1

A tu si kladiem otázku, čo je to "dnešný svet"? Takto sa zvykne označovať moderná doba strojov, kedy si nikto nenájde ani len čas na čaj o piatej. Každý má niečo na práci. Jeden je ešte v robote, iný sa práve vracia zo služobnej cesty, ďalší nakupuje, (podaktorí) študenti sa učia a ja sa, napríklad, o takomto čase pokúšam presvedčiť trénera, že som príliš chorá na dnešný tréning.

1

Ale je to naozaj tak? A čo bude predstavovať "dnešný svet" o tisíc rokov? To sa neodvážim ani len hádať. Avšak všetci vieme, čo bol dnešný svet pred tisíc rokmi. Príroda, hydina a dobytok na dvore... Idylka. Bolo to lepšie ako teraz? Toto je otázka, na ktorú asi nikto nikdy nenájde odpoveď. V neposlednom rade preto, že nikto z nás si na vlastnej koži nemohol vyskúšať život v takej ďalekej minulosti (aj keď to je relatívny pojem).

1

A tak ostáva otázka "dnešného sveta" nezodpovedaná. Ja sa pýtam: bude niekedy niekto schopný na ňu odpovedať? Neviem. Ale teším sa z každej sekundy, ktorú prežívam. Aj keď mi to občas tak nepripadá. Veď kto by sa už len tešil to života na matike? Ale je jednom kde sa práve nachádzate. Život ide ďalej, či sa vám to páči, alebo nie. A preto ho skúste neprespať.

1


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru