Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

niekto ma musí mať rád

02. 05. 2007
24
57
5523

..vazne minena kritika...

Ráno sa zobudil a nemal nohy. Nevedel ako sa to stalo. Proste sa pozrel pod paplón a nemal ich. Zavolal na rodičov.

 

Rodičia prišli. A nepovedali skoro nič. Len stáli. Pozerali. Krútili hlavami a vyzývali Boha. Prečo práve on? A ako sa to mohlo stať?

 

Zavolali lekárov a skúsili ľudových liečiteľov. Lekári mlčali. Chvíľu sa škrabali za hlavou. A skonštatovali, že nemá nohy. Ale to bolo jasné...

 

Liečitelia nemlčali. Rozprávali niečo o čakrách. Pozitívnej energii. A dali mu mastičku z vajec bizóna, po ktorej mu tie nohy akiste narastú. Musí len fakt veriť.

 

Asi fakt neveril. Pretože keď sa ráno zobudil. Ešte stále ich nemal a nevyzeralo to tak, že by mu mali narásť.

 

Prekročil prah zúfalstva. A potom sa s tým začal učiť žiť.

 

Vykašľal sa na liečiteľov. Vyhodil lekárov. A kúpil si kreslo. Také kolečkové. Aby mohol ísť na pivo.

 

A napokon aj na to pivo išiel. Navoňaný. V obľúbenej koženej bunde. A vytrhanými chlpmi z nosu. Však čo ak si práve teraz kvôli nemu holí nohy?

 

Vyrazil.

 

Vyzeralo to trochu inak. Celé to hrkalo. Skákalo. Na obrubníkoch zasekávalo. A ľudia sa na neho pozerali. On im vyplazoval jazyk. A snažil sa tým obrubníkom vyhýbať. A ako kráľ sa nechať vynášať do autobusu. A z autobusu na zastávku. Kde ho čakali známy. Každý s malým darčekom. A s pohľadmi uprenými na neho. Akoby mal o dva týždne zomrieť. Mu platili zo súcitu pivá. A vraveli ticho a pomaly. Že raz isto to bude lepšie. že raz mu tie nohy zasa narastú.

 

A on pil tie pivá a keď ich vypil moc. Tak sa snažil vstať. Keď to nešlo. Poslal všetkých do piče. Pogrcal sa rovno do kresla. A niekto ho odviezol domov.

 

Ráno sa  zobudil. Na včerajšok si nepamätal. Pozrel sa po paplón. Ešte stále nemal nohy.


57 názorů

...o tu surovost mi prave ide...a jednoduchost...aj ked ono to v samej podstate tak jednoduche nie je..usmev...

yaonee...nelogicnost neviem na co narazas... ...chaotickost mozno...tie bodky miesto ciarok su tam trochu schvalne... ...rovnako ako uprava...teda najma zlte pozadie ktore odputava cast pozornosti...este som rozmyslal...ze kolko ludi si bude vsimat viac upravu ako text samotny....a myslim ze dost sa na to chytilo..usmev...

...myslel som najskor, ze ides kafkarcit, ale dobre to dopadlo nakoniec... (samozrejme, zalezi na uhle pohladu:) ) !!!

nevadí klub?

zaki
13. 06. 2007
Dát tip
no kafka to vystihol lepsie v premene a asi som nechapava, aj ked nenarocne citanie je to fajn ale kde je konflikt... ale no taky obrazok to moze byt

Anis
01. 06. 2007
Dát tip
Asi fakt malo věřím :)

ttao poviedka ma upokojuje

palino8
23. 05. 2007
Dát tip
okej, ty si povieš, že vážne kritiky... ale keď niekto čítal aj medzi riadkami, tak tam to žlté nemáš... čo s tým?

Renas
22. 05. 2007
Dát tip
toto je zebra?:)

moonspell
11. 05. 2007
Dát tip
:)hej,po precitani som si spomenula Trainspotting..asociace

lukášj
08. 05. 2007
Dát tip
skôr koncept - nie?

colchicum
05. 05. 2007
Dát tip
ano*

vlad03
03. 05. 2007
Dát tip
trochu jednoduche ne :)

levan
03. 05. 2007
Dát tip
a myslim to sakra vaaaaaazne :D:D:D:D:

levan
03. 05. 2007
Dát tip
ja by som zajtra nechcela mat nohy, nemusela by som ist pisat zapocet a v sobotu by som si kludne mohla kuknut hokej v Slovaku a kazdemu by bolo jedno ze sme prehrali, lebo ja by som nemala nohy a vlastne nikdy nemohla ist napr. hrat hokej a vsetci by si to uvedomili a boli stastní, ze maju nohy a kupili mi to pivo :)))))))))))

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
mna ber jedine tak

..okej som rad ze ta mozem konecne bart vazne...

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
ououou...desat usmevov...

..aby si zvaznela... ...odklikla...kolonku vazna kritika...inak ta nebudem brat vazne...

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
napis mi polopate, co odo mna chces a schnell, lebo s tebou zacnem komunikovat po nemecky...styri usmevy...

...dolu!!!!:...pri avizach...

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
co hororis? cudliky nad pridat tip??? ma presiel parny valec asi...tri usmevy...

..ale ako mozem vediet ze je vazna...ked je nenapises ako vaznu?... ..naco mas tie cudliky nad pridat tip?..usmev..

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
moja kritika bola ukrutne vazna, este stale vazim jednotlive pismenka v nej... vazili cca 20kg... a ja som tiez vaha...haha ta poviedka sa ma paci

...keby si to myslela vazne napisala by si mi vaznu kritiku... ...takuto...aha..

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
co zas nemyslime vazne, asurko?

ja v tom vidim nedostatok viery. clovek by aj chcel ale nejde to. je to dobre. viera sa nedá vyzývať. kde ho čakali známi? je asi s maekkým y. *

Honzyk
03. 05. 2007
Dát tip
...DOBREJ TEXT.......bejva tak....a to i kdyz treba nemas nohy...jak se do neceho moc polozis a chces, myslim, vosud te nekopne do prdele, ale rovnou do drzky... a k toimu "jeho" prani"...clovek v uzkych, kterej se \"pochlapi"., bud kope kolem, sebe, myslim, nebo TO chce zlomit, ale "nepochodi"....sory, to neni mysleny cynicky...*/

Najmladšia
03. 05. 2007
Dát tip
toto tu je uplne psycho..... salomesr: teraz je jedna vec v poviedke mesiaca a ja som tam vcera pisala to idte co ty tu..... ass:kukni moju last vec..nohy...jebot:-)

najmladsia...tak o tom ja nic neviem...posledne dni sa ucim na statnice...tak starcam prehlad...usmev... salome...krake vety si niekedy mozes predstavit ako ciarky..usmev... ...ale inak kafka jo..toho som sa tiez tot nedavno ucil...verwandlung... ...nemozem popriet ze bol prvy..usmev... ...atd..ze vdaka za komenty doctenia a tak.. ..len ma mrzi ze to nemyslite vazne...

Najmladšia
03. 05. 2007
Dát tip
strata noh ako tema sa tu nejako rozmaha...ale beriem,...celkom zaujimave...pozrel sa pod paplon a nemal nohy...co mi to len pripomina? *

misty
03. 05. 2007
Dát tip
znamI...inak to nejak takto rano neviem stravit...

johny45
03. 05. 2007
Dát tip
No tak toto je fakt dobre...trosku ine od teba...super...*

salomesr
03. 05. 2007
Dát tip
lubi, to nemat nohy ja chapem metaforicky (sorry, moja percepcia), len mi uz tradicne prekazaju kratke akoby nasilne sekane vety, ktorymi sa to akosi zadrhava chi - pripomenulo mi to Kafku - Premenu:)

Zuzulinka
03. 05. 2007
Dát tip
*některé vtipy Bůh myslí až příliš vážně

daddy
03. 05. 2007
Dát tip
mně jo* .)

som unaveny precitam neskor, ale vyzera to, ze si napisal nieco ine jak zvycajne

ceder_john
02. 05. 2007
Dát tip
příště si strč nohy do lavoru..

sidonia
02. 05. 2007
Dát tip
no ja jen ze sem cetla

sorry...vypadlo mi z..nie naschval...

hono...pozri sa ja ti to vysvetlim...ked chces nieco vazne povedat alebo si vyliecit nejaky komplex na pisamku tak to zazltis...a ja ti etraz hovorim celkom vazne...bud vazny...

Honzyk
02. 05. 2007
Dát tip
...to zrovna - a chytnu to vod tebe:::) todle mne nedonuti precist nikdo...prave jsem si vzal rousku a rukavice..))

honzyku...ale vazne by som ocenil keby si moje dielko bral vazne..a pisal k nemu len vazne kritiky...tak to uz sakra zazlt..usmev...

Honzyk
02. 05. 2007
Dát tip
mas vyber...prave jsem ti ho frknul, tak nestvi, mandil..!))---

..zltit prosim...usmev...

Honzyk
02. 05. 2007
Dát tip
bacha, zloutenka...!!!!!!!!!!DDD

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru