Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jabloně splín

07. 05. 2007
2
4
608
Autor
tadeas

Chci dál nést stínové vlajky rájů

Jenž v moři času zapomnění uvázly

Svou duši vznésti do věčných hájů

A doufat, že jste větry moji bolest odnesly

 

Bez Tebe zeji černou prázdnotou světla

Jenž zašlo za obzor našeho Světa

 

Dotknout se paprsku roztříštěných hvězd na kameni

Nésti všechnu Tvojí lásku na nahém rameni

Jsem samoten, a přeci s tisíci

Vím, že Tvá láska vrací lunu k Měsíci

 

Bez Tebe zeji černou prázdnotou světla

Jenž zašlo za obzor našeho Světa

 

Kéž znovu bych mohl políbit Tvůj prs

Zabořit se poté v klína Tvého trs

A tak staré jabloně kvílí nad Tvým hrobem

Dávají rajským hlasem Tobě své Sbohem

 

Bez Tebe zeji černou prázdnotou světla

Jenž zašlo za obzor našeho Světa

 

A já, nemohouc polknout slzy té hořkosti

Pláču, lásko, ztracen ve své marnosti


4 názory

Santi€
13. 05. 2007
Dát tip
"Polonahé větve v lese" je jeden verš z mojí "Radostné"...ale jaksi nechápu, co tím chtěl básník říct...???:( Já jsem vážně PLAVOVLÁSKA, věříš mi?

atjoV
07. 05. 2007
Dát tip
Smekám kloubouk a dávám tip. Taková obraznost je kouzelná. Hvezdy na kameni, stínové vlajky rájů a klína trs jsou metafory, které vytahují z hlubin mé fantazie zasuté obrazy. Pripominas mi Nezvala Tadeasi. Jen tak dal!

tadeas
07. 05. 2007
Dát tip
Santio, Santio, posle můj z nebes tíhu mojí duše na bedrech Svých nenes Skládám díky k Tvým kolenům, obdiv jsme jako polonahé větve v lese!

Santi€
07. 05. 2007
Dát tip
Juj, tady má někdo pořádný spleen! Když muž přizná, že pláče, tak ho velmi obdivuji, je strašně silný a odvážný(protože to přizná). A když mám hodnotit "literární úroveň textu", tak vážně nemám slov. Některé obrazy a momenty jsou strašně silné. (Jak kdosi kdysi řekl)umějí ve čtenáři rozeznít strunu... "...Bez Tebe zeji černou prázdnotou světla... Dotknout se paprsku roztříštěných hvězd na kameni Nésti všechnu Tvojí lásku na nahém rameni Jsem samoten... Pláču, lásko, ztracen ve své marnosti..." Otázka zní, zda Ti záleží na nějaké kritice, nebo jsi tak na dně, že ses prostě jenom potřeboval vypsat a čekáš, že Tě někdo utěší, pokusí se pomoci...? Já jsem tady. Buď jako čekatelka na nový literární počin - s velkou nadějí... anebo vrba...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru