Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Město

09. 05. 2007
4
7
1069
Autor
Carloss

...

Už tak dlouho nepršelo a déšť z nás nemohl smýt špínu tohoto města...natřásajícího se v noci jako želé na papírových talířích...v monotónních odpoledních perifériích jsme hledali útočiště před jeho černými chapadly s příchutí čpavku...čekali jsme na Godota v parkovém království květin, milenců a nekonečných potahů z cigaret...knihy nám byly pokrmem, který nám svíral hrdla a v noci zapaloval oční víčka, která se ráno chladila pod vodovodními kohoutky...ohlašující nový den...
VEČER pozřel naše těla v pohybu pod tou peřinou šedi...z otevřených oken proudila dovnitř světla z protějších fabrik, kde se pracovalo do úmoru, který nám byl tolik cizí...v ulicích fungovaly cinkající tramvaje s úplně jiným jménem a čísly...některý večer jsme napočítali tři hvězdy a některý zase vůbec žádné...VELKÝ VŮZ se potácel po obloze bez kol a MEDVĚDICE rozedraná špičkami komínů krvácela k smrti...na zemi se smog mísil v apartních panelákových záhoncích s psími výkaly...v maskách znalých a všemi kouty prolezlých měšťáků jsme se městu poddávali a kolikrát jsme to s jeho vražedným tepem táhli až k ránu, které nás tak ukřičeně uspalo...
spoutáni s tímto městem závazky, které už nejdou vrátit...spoutáni na cestách, které si vybere jenom blázen...napůl svázaný ve svěrací kazajce...nebo vůbec nikdo...už to nejde vrátit...mám takový strach, že nás tohle město spolkne jako velryba v poušti, která nás už nepustí a my společně s ní budeme hnít zaživa...
tak dlouho nepršelo...tak dlouho čekáme na déšť...v dešti si snad konečně omyjeme své krvavé ruce...od toho jak jsme zabíjeli čas...a jak byl o holi...a jak nikdo neměl sirku na to, aby zapálil svůj potem batikovaný šat...a mezi špínou v igelitových taškách z marketů se snažil dostat k nádraží, aby potom na perónech mohl pozorovat vlaky a zapisovat si jejich čísla...
Jak si jen můžeš tak asertivně tepat...ach město jsi tak černé a zkažené jako zuby, které ti už nikdo nevytrhne...jednou jsem viděl na tramvajových kolejích přejetého holuba, který měl v zobáku celou tvojí tvář...je takové sucho...už vyschly snad všechny kaluže, které mohl člověk přeskočit...jsme tu jenom ty a já...pod neonovým měsícem, který se tak horečně stará o své bilboardové hvězdy...

7 názorů

satannáš
02. 07. 2007
Dát tip
tak tohle se mi líbí T

a2a2a
24. 06. 2007
Dát tip
Bohužel, mi tento text připadá jako něco, co už bylo mnohokrát řečeno v podstatě stejně nebo i lépe. Navíc mi padí jeho skeptický tón, poněvadž lidskou přirozeností je co nejčastěji se smát a dovedeme to na daleko horších místech, než je de popisované město.Jde spíše o jakýsi výčet znaků, symbolů, a obrazy s přejetým holubem a krvavé ruce působí dojmem klišé. Omlouvám se, rád bych pochválil, ale tady mi to nějak nesedlo.

fajo
24. 06. 2007
Dát tip
iste,dosť drsný pohľad-koniec koncov prečo nie?+súhlas s koníkom,dosť dobré!* dík za avi,marti)

takhle jsem to ještě nikdy necítila a doufám že nebudu... určitě jsou krásnější místa než města... než TAKOVÉ město... ale já město potřebuju a není mi tu kde su, za tak zle... ale rozumím tomu co jsi napsal... a napsal jsi to moc dobře, podle mýho laickýho názoru... * nějaký avi

Flavia
12. 05. 2007
Dát tip
Nepatřím sice k parkovým poflakovačům, ale cítím zcela zřetelně, jak i mě město drží ve svých spárech, často sním o tom, že bych mohla žít úplně jinak a úplně jinde, ale vím, že to nedokážu. Začarovaný kruh? Asi jo...

Carloss
10. 05. 2007
Dát tip
díks

ač mám k městu vztah veskrze láskyplný, jsou dny či noci, které by ti rozhodně daly za pravdu...rukopis lehký, hluboký, pro mě ano. mám rád od začátku do konce naplněné věci.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru