Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dnes má svátek Přemysl

16. 05. 2007
6
16
2066
Autor
avox
Přemysl s voly  v poli oral
než si jej vyvolila žena
Libuše, kněžna oblíbená

Panovníkem jej učinila
- když voly zvládnul as,
zvládne prý taky nás...

reptal lid nespokojen
vždycky a se vším
Libuše ale plála štěstím

a po snídani řekla: "věštím..."
až zmlknul všechen lid
a v Čechách nastal klid.

Postupem času, z našich volů
vývozní artikl se stal,
to Václav (bože odpusť, který?)

zrovna národu panoval
a každoročně pětset volů
německým pánům daroval...

Už ne Libuše, nikoli
dnes celý národ si volí
(ač tato slůvka zabolí

jasné, proč u koryt voli)
a Přemysl smí, bože můj,
držet hubu a kydat hnůj!

16 názorů

Kočkodan
28. 12. 2011
Dát tip
Líba mela svého Premka, CSSR zase Remka. A z bedny se mile tvárí pan Podlaha v Receptári.

Diana
19. 04. 2008
Dát tip
Báseň je "jedna báseň!"*** Příspěvky fantastické. Není co dodat. Snad jen to, že nemáme moc na vybranou. Buď se sami sobě vysmějeme nebo pak už zbývá jen si uvázat mašli. A to je ten výsměch lepší. Jsme už takoví - také mě to někdy mrzí....

vesuvanka
18. 05. 2007
Dát tip
pěkně, vtipně napsané :-))) TIP

avox
17. 05. 2007
Dát tip
ale toto... překvapena... díky! škoda je toho dílka pod čarou :-))

Markel
16. 05. 2007
Dát tip
tím si nejsem zcela jista možná kdyby koráb přistál s lidmi z jiné galaxie řekli by nám, země hnije tak přiložte ruce k dílu obnovte pradávnou sílu země co vás vychovala stačí vůle, zcela malá lhostejnosti bylo dosti taky hloupých svárů, zlostí probuďte se, lidičkové vybudujte světy nové pro radost a k zabydlení nedopusťte zmar a tlení mozek dán vám k přemýšlení :-))))

avox
16. 05. 2007
Dát tip
život jde jak sinusoida, ono se to časem poddá... :-))

Markel
16. 05. 2007
Dát tip
je z toho smutno na duši a bylo by i Libuši když dáno by jí bylo dnešek vidět musela by se za nás stydět - T

avox
16. 05. 2007
Dát tip
Na borovém by to nešlo, že má hodně smůly, Přemda se moc rozhodoval mezi skopovým a Libušinou vůlí...

Přemyslovci pekli ovci na smrku i na jalovci jedli, pili, netuše že se blíží Libuše...

avox
16. 05. 2007
Dát tip
Díky Ivo, tohoto dílka je škoda pod čarou, ještě k tomu pod blbůstkou... dala bych ti tip, kdyby to šlo, moc se mi líbí :-)) Díky jagaro, máš pravdu jako (skoro) vždycky :-)) zorali jsme co se dalo a ještě nám bylo málo, takže co jsme zorali ještě jsme pak rozdali...

avox
16. 05. 2007
Dát tip
Učitelsky, jo? Tak jo, milý Romane, satIra možná trochu připomíná satyra, v tom je to kouzlo češtiny... ale splést si Bobošíkovou a Bubílkovou, no toto...! jasně, obě začínají na "B" :-)) jo a nejsem kantorka, jsem hnojařka v.v., co má ráda legraci a lidi... děkuji za návštěvu, ráda jsem tě viděla :-)

IVO
16. 05. 2007
Dát tip
Jasné, téma se přímo nabízelo. Zvládnuto znovu profesionálně. *T xxxxx ...A z rodu někdy Oráčova, králové povstávali znova. Jeden, prý železný a zlatý, oděn jsa v brnění a pláty, u Dürnkrutu jak rytíř padˇ. Lstný Habsburk lépe uměl počítat. A tak je dodnes. Zbabělec víc nežli čest si cení krmelec. Však statečnému málo platná je odvaha i duše neúplatná...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru