Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Autobijografije

15. 05. 2007
0
2
728
Autor
Mannaz

Napsal sám život : )

Nejdřív to byl I.

(Kdoví proč se rozhodl, že už mě nemiluje, .. od té doby jsme se neviděli.)

Pak K.

(Jednoho úžasného jarního večera mě vzal na pivo a řekl mi, že se vrací domů.)

Pak M.

(Ráno řekl, že odpoledne zavolá a projdeme se za město. Nezavolal .. už nikdy potom.)

Poslední byl D.

(Když jsme se měli vidět a já to potřebovala, něco mu do toho přišlo .. aspoň řekl promiň.)

 

Jejich ztráta mě ranila, oni mi budou chybět .. ty ostatní, kteří mi ze života vypadli, ještě než jsem si na ně stihla zvyknout, a ty, které jsem poslala pryč sama, by bylo, myslím, zbytečné jmenovat, ale byli .. bylo to všude okolo mě.

 

Teď si je škrtám ze života. Není nikdo, kdo by je nahradil, nikdo, jehož jméno bych si mohla napsat na jejich místo.

 

.. celé to trvalo sotva pár měsíců; byla jsem já a mí chlapci a byla jsem veselá a měla je ráda ..

 

        první byl výlučný – uvěřila jsem, že k sobě patříme;

        druhý byl jako bratr (můj v životě první), místy nesnesitelný, místy nenáviděný, ale pořád se mnou spojený;

        třetí měl být přítel – ten, kterému věříme a který může věřit nám .. měl;

        čtvrtý mě okouzlil – mluvit s ním bylo jako otevřít cizí byt a zjistit, že je to tam jako u nás doma.

 

Pak mi začali jeden po druhém odcházet, až jsem zůstala sama .. to by samo o sobě snad ani nebylo tak zlé, ale kromě toho, že mě nechali opuštěnou, mě ještě stihli naučit, že věřit někomu a spolehnout se na to, že s ním můžete počítat, je hloupé a naivní – a komu se to stane, ten je na nejlepší cestě rozbít si obličej.

 

Já si ho rozbila. Čtyřikrát.

 

Poprvé to skutečně bolelo – ostře a k zešílení.

Podruhé mi z toho bylo smutno.

Potřetí už jsem se jenom divila.

A počtvrté už jsem to čekala.

 

Teď už nejsou. Život se mi tím asi snažil něco naznačit .. a já to, zdá se, opět nepochopila .. teď budu mít aspoň dost času na to, abych se nad tím zamyslela, protože teď budu sama.

 

Budu sama, protože tady není nikdo, kdo by se mnou byl, a protože nikoho takového tak nějak nemám chuť hledat (už teď vím, jak by to dopadlo).

 

Budu sama.

A bude to fajn.

.. tedy pokud se z toho nezbláznim ..

 

 


2 názory

Mannaz
24. 07. 2007
Dát tip
Terapie :) .. výborná věc ..

pěkná rekapitulace - snad se ti tím aspoň ulevilo

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru