Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Osudná noc

23. 05. 2007
0
4
740
Autor
jurasik
Bolo to raz, keď ešte v záhrade kvitli kvety a na stromoch dozrievali jablká. Vtedy, keď si slávičí pár na stromoch vyznával lásku a pod konármi stromov si ľudia čítali z knihy života. Všetko bolo čisté, obloha bola modrá a riekami sa plavila priezračná číra voda. Mesiac sa striedal so slnkom, dážď so suchým teplým dňom, leto so zimou, plač so smiechom, život so smrťou. Aj plody na stromoch sa pravidelne striedali.
No prišla žena, s bledou tvárou, odetá do čierneho plášťa, s kosou v ruke.
Slnko, oznamujúc ráno natrvalo opustilo oblohu, rieky žblnkotajúc dole lesom oznamovali príchod vodopádu sfarbeného červenou krvou a studený vietor nútil vtáctvo ukryť svoju vášeň hlboko do útrob hniezda. Ľudia sa natrvalo ukryli do svojej rakvy a ostali tam navždy. Zubatá im klince vrážala priamo do dreva, upozorňujúc a oznamujúc nám všetkým
 
 
                                                                                        Aký je náš život krehký!

4 názory

jurasik
23. 05. 2007
Dát tip
no a na konci sa pod zubatou vlastne myslí smrtka...synonymum....

jurasik
23. 05. 2007
Dát tip
ano chapes spravne, presne tak som to myslel. a smrtka je symbol smrti, takze si myslim, ze to s tou smrtou sedi..

Rabb
23. 05. 2007
Dát tip
hezký úvodní popis.. ty protipóly jsou fajn. ..pak se objeví smrtka.. ..a dál si nejsem jist.. "Slnko, oznamujúc ráno natrvalo opustilo oblohu..." tím pádem mne napadá jediné vysvětlení.. že se ona smrtka s kosou postarala o zkázu celého světa? Chápu správně? Nebo uťala ten strom? Nebo se postarala jen o některý ze životů? Pokud ano, chybí mi v dílku nějaký podmět, někdo, s kým bych si smrt snadněji spojil. takové neurčité.. pro mne až moc neurčité.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru