Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bojovníci smrti

29. 05. 2007
0
0
371
Autor
Krvislav

Nikdy som celkom nerozumel tým ľuďom, čo ozaj nezištne pomohli iným. No obdivoval som to. Raz, keď prichádzala búrka a ja som cvičil s bokkenom, vrátili sa mi všetky tie nezmyselné kóany. A ako som držal svoj drevený meč, čeliac neviditeľnému nepriateľovi, pochopil som ich odkazu. Človek, čo zabudne na seba samého bojuje mŕtvu vojnu. Toto je môj pohľad na posolstvo kóšinzenu.

Pochodujúc ústrety smrti. Pochodujúc naprieč morovým poľom. Pochodujúc z miest popola. Bojovníci smrti, dotýka sa vás cnosť? Dotýka sa vás hrubosť? Bojujete v smrti, bojujete a tvoríte nový tieň. Koľko z vás padlo, koľko z vás zlyhalo? Každý, ktorý drží krok s pochodom, vie o stratách. No neobzrie sa, nezaváha. Kráča pustou krajinou. Bojovník! Stratil si snáď  vôľu k životu, úctu k tvorivosti, keď tak chladno vaše línie režú sídla mužov? Otupila sa ti myseľ vojnou, ruky stvrdli vraždou, keď slzy a teplo tebou nechvejú? Vy ste tí, ktorí nemajú chuť týrať. Vy ste tí, ktorí nesú štandardy slobody. Bojovník! Si zbabelý spať noc pred útokom, že sedíš mimo svetla ohniska, opierajúc sa o svoju zbraň? Ťaží ťa smútok nekonečný, krivda najohavnejšia, keď hrdlo a srdce máš zovreté? Vy ste tí, ktorí nemajú posolstvo. Vy ste tí, ktorí zabudli na samých seba. Bojujete za pochodu, až kým nezmiznete. Stratíte sa ako prach odviaty vetrom. Kam tiahnu vaše légie černe? Kam ma duša bojovníka spočinúť? Vaše oči veci sledujú, uši počujú. No slepé potomstvu, hluché proroctvu. Bojovník, si blázon! Bezhraničná pocta tvojej pamiatke! Bojovník smrti, pohliadni na svoje dielo! Povstal si za života, aby si odsúdil všetko čo si poznal. Sám si sa vyčlenil svojou nadradenosťou, sám si sa popravil, sám si precitol v zbroji hrdinu! Krása a plnosť, za života si ich hľadal a opovrhol si tými, čo krásu a plnosť predávali. Sám si teraz krásny a plný! Aký je autor krásy? Krásne je jeho dielo.  Tvojím dielom je tvoja existencia! Bojovník! Kam kráčaš spoločníkom ti je kmotrička. Nebojíš sa, nehanbíš sa, už toho bolo dosť. Ktorú z cnosti ti tvoji neprajníci upierajú? Je to hrdosť? Niet v hrdosti tebe rovného, pred nikým na kolená nepadneš, ani keby ti hrozili smrťou. Je to súcit? Niet súcitnejšieho od teba, každý zabitý v tebe nachádza spásu a krásu oslobodenia. Je to disciplína? Dovoľ sa mi zasmiať! Drzosťou vieš zachádzať ako s disciplínou! Bojovník smrti!
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru