Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tančím reálně

01. 06. 2007
3
20
1622
Autor
Amálka

Pro Ša-gej a pro všechny, kdo se cítí být dětmi k svátku :-)

Za svitu luny

závoj přistál do rosy

tančit nepřestávám.


20 názorů

Jerry_Shit
12. 06. 2007
Dát tip
No dobře, chápu, že Ti šlo hlavně o význam, takže Tě samozřejmě nebudu přesvědčovat o dodržování formy, jak jsem řekl: piš si, jak se Ti to líbí. Mě spíš rozčílilo to, že jsem Tě chtěl jen kolegiálně upozornit a hned se do mě někdo začal navážet, ať si formu strčím někam. Ale už jsem v klidu. Takže Ti přeji mnoho další inspirace. Měj se, Amálko. ;)

Amálka
12. 06. 2007
Dát tip
Milý Jerry Shite,nevim proč se tak rozčiluješ, když se koukneš nahoru uvidíš, že už jsem ti jednou poděkovala. Já jsem za kritiku ráda, mě tím neunavuješ!Ale už jsem jednou vysvětlovala, že tady šlo hlavně o význam a tak nevím proč bych to měla předělávat do otrocké formy 5-7-5, nemám tu potřebu, bylo by to totiž nuceně umělé a postrádalo by to - to hlavní co jsem tím chtěla sdělit.

Jerry_Shit
06. 06. 2007
Dát tip
No vidiš - a tohle Ti zrovna výjimečně nevyšlo, že jo? Příště už Tě teda nebudu obtěžovat kritikou, když Ti to je stejně jedno. Faktem je, že pokud někdo omylem nedodržel formu a já ho na to upozornil, tak mi poděkoval a snažil se to vymyslet líp, aby to sedělo. Bohužel, jsou tu ale lidé, co naproti tomu ještě pruděj a obhajujou to, že to líp nejde. Takže sorry, Amálko, že jsem Tě unavoval.

Paulart
05. 06. 2007
Dát tip
Pardon, měla jsem na mysli 3-5-3 slabiky ve třech verších.

Paulart
05. 06. 2007
Dát tip
Kdo mi nevěří :-), nechť se podívá na www.haiku.cz. na teorii. Tam je dokonce názor, že češtině by nejvíce vyhovovalo uspořádání 3-5-3 verše. Teď jsem se to tam dočetla. Ale to by bylo zatraceně krátké.

Amálka
05. 06. 2007
Dát tip
:-) no Jerry Shite, to se Ti povedlo, to je na tip, si mě fakt rozesmál :-))) to si piš, že budem psát jak chceme ;-) apropo, kdyby ses kouknul na mých pár haiku, všechny byly zatím 5-7-5, ale u týhle to prostě významově nešlo jinak, tady šlo o myšlenku, byla to totiž reakce na Ša- gej a její předchozí kritiku

Jerry_Shit
05. 06. 2007
Dát tip
Čeština je sice složitá, ale ne natolik, aby člověk nevymyslel něco ve formě haiku. Ale jak říkám, pište si to jak chcete, když to neumíte vymyslet líp. Milá Amálko plus další oponenti: pište jak chcete.

Amálka
04. 06. 2007
Dát tip
Paulart, děkuju Ti za podporu ;-) Přijde mi přemrštěné dodržovat striktně 5-7-5, Jerry Shite, je to fajn když to zrovna vyjde, ale čeština je mnohem složitější, zvukomalebnější a máme delší slova než japonci, tak se to přeci nedá tak s japonským haiku srovnávat.

Amálka
04. 06. 2007
Dát tip
:-))) No tak Ša - gej, jsem zvědavá na Tvojí věcnou kritiku k týhle haiku - Tobě věnované ;-) chtěla jsi realitu, tak co Ty na to?

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
Jasně že haiku souvisí s japonštinou, když je to japonská básnická forma... ale pokud napíšeme české haiku, jde nám nejen o obsah, ale i o formu. Pokud s tím nesouhlasíš, nebudu Ti to vyvracet. Já jenom autory píšící české haiku na správnou formu upozorňuju, ale nezakazuju jim to psát jinak. Toť asi vše.

Paulart
03. 06. 2007
Dát tip
Není to problém. Ale nestojí na tom haiku. U haiku jde o způsob vidění světa a ne o počty slabik, které souvisí s japonštinou (zevrubně tu o tom psal Dero kdesi).

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
Paulart: Vždyť to zas není takovej problém, zachovat formu haiku, nebo je?

Paulart
03. 06. 2007
Dát tip
Probůh, už zase počítáte 5-7-5? Chcete počítadlo na hodnocení haiku? Jinak se mi to líbí - vílí haiku :-)

Jerry_Shit
03. 06. 2007
Dát tip
Jelikož haiku musí splňovat formu takovou, že obsahuje 17 slabik a to takto: 5-7-5, což Tvoje haiku nemá. Zkus si to spočítat. ;)

Amálka
03. 06. 2007
Dát tip
děkuju za mělkou kritiku a kdyby se Ti teď už chtělo Jerry, tak mi zkus prozradit proč je to mimo;-))

Jerry_Shit
02. 06. 2007
Dát tip
Hlubší kritiku Ti sice neposkytnu, páč se mi nechce, ale prozradím Ti, že ten poslední řádek je trochu mimo formu haiku. ;)

Amálka
01. 06. 2007
Dát tip
děkuju Deepness, minule jsi mě odhalila, s tím nošením obrazu v sobě :-)

Deepness
01. 06. 2007
Dát tip
Pekné... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru