Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sťažnosť na.. histerikov: PhDr. T. Klubert, PhD + PhDr. M. Duchoň

11. 06. 2007
0
2
1098
Autor
_hologram_

tu sa..aspoň v začiatkoch samozrejme niečo opakuje s tým "Žiadosť o..",-to totiž bola ziadost o... a toto je staznost na..., takato zmena hantyrky znamena pre byrokratov,ze sa to dostane do ruk uplne inych uradov s inymi kompetenciami..ale samozrejme i nejaky mierny upgrade, h..fok+vypustam "ospravedlnie",ktoré je identicke s tym uvedenym v "ziadosti o.."

Hologram, Adama Trajana 22, 921 01 Piešťany

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                        Pán Ing. Gabriel Kubál

                                                        Orgán kontroly

                                                        Rektorát

                                                        Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

                                                        Nám. J. Herdu 2                                                                                                                      

                                                        917 01  Trnava

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vec:     Sťažnosť na právoplatnosť skúšky z predmetu Dejiny štátu a práva zo zimného semestra 2005/2006;

 

            Sťažnosť na postup PhDr. M. Duchoňa zo dňa 07.03.2006 na prednáške z predmetu Historická geografia;

 

Sťažnosť na postup vedúceho Katedry histórie PhDr. T. Kluberta, PhD. voči študentom IV.ročníka odboru História, resp kombinácie Dejepis v letnom semestri 2005/2006.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odôvodnenie:

 

 

Rozhodol som sa podať sťažnosť napriek Žiadosti o prešetrenie postupu PhDr. M. Duchoňa zo dňa 07.03.2006 na prednáške z predmetu Historická geografia, ktorú som s podobným vyznením zaslal doporučene dňa 09.03.06. pani dekanke Filozofickej fakulty (ďalej FF) Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave (ďalej UCM) PhDr. Gabriele Ručkovej. Dovtedajšia snaha pani dekanky riešiť súbor abnormálnych problémov, vyskytnuvších sa v tak traumatizujúcej koncentrácii na akademickej pôde UCM, resp Katedry histórie, v prospech dotknutých študentov, resp celej UCM, sa však, na škodu veci, ukázala ako neúspešná. Neúspešnou, resp v istom ohľade nedostatočnou sa mi začala javiť po oboznámení sa so skutočnosťou, že zneuznanie právoplatnosti dvoch skúškových predmetov zo semestra zimného 2005/2006 a nariadenie o ich opakovaní v semestri letnom 2005/2006, na ktorých zneuznanie podľa môjho názoru postačil len zlomok formálnych a obsahových nedostatkov (nie som oboznámený s presnými dôvodmi, prečo zneuznané boli, ale viem o viacerých takých, ktoré ako odôvodnenie zneuznania použité neboli - ktoré by, opäť podľa môjho tu prezentovaného názoru postačili i na iné opodstatnené, a pre úroveň a budúcnosť celej UCM len prospešné opatrenia); že toto rozhodnutie pani dekanky bolo pánom rektorom UCM doc. RNDr. Eduardom Kostolanským, Csc. zrušené. Aj preto som sa nakoniec rozhodol celú záležitosť predať kontrolnému orgánu.

 

Na základe:

 

Pracovného poriadku Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave

ukladám orgánu zodpovednému za proces kontroly do pozornosti:

Čl. 6. ods. 3, písm. a), b), j), l); ods. 4, a), g); ods. 6, písm. f) poml. 1, 6, 7

Čl. 8. ods. 1,; ods. 2,; ods. 4, písm. a), c)

Čl. 10. ods. 6,;

 

Zákona o vysokých školách

ukladám orgánu zodpovednému za proces kontroly do pozornosti:

Čl. 1. §1 ods.4, a), b); §4 ods.1, d).

 

V ktorých  zmysle uvádzaný/é objekty budúcej kontroly podľa mňa nekonali, resp v ktorých

skutková podstata neoprávneného činu bola konaním objektu/ov budúcej kontroly podľa mňa

naplnená.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Predmet:

 

 

Nasledujúce riadky sa mi nepíšu ľahko nie len z dôvodu, že ich píšem viac-menej z donútenia okolnosťami, ale i pre to, že musia vypovedať trápny príbeh slovami, ktoré by nemali byť nedôstojné. Najskôr v krátkosti uvediem základné fakty, ku ktorým následne vyjadrím svoje stanovisko.

           

Nie dlho po začiatku prednášky Historická geografia som na seba nechtiac upozornil počinom, ktorý v istých kultúrach vyjadruje po jedle uznanie nad umením kuchára, alebo, ako je to častejšie, ktorý môže byť prozaickým dôsledkom procesov tráviaceho traktu po konzumácii jedla či bublinkových nápojov. Prednášajúci okamžite  po tomto počine, nedajúc vinníkovi čas pre uvedomenie si toho, čo sa vlastne stalo a pokusu o nápravu, začal raz opäť z dehonestáciou vlastných študentov, ktorú zakončil pamätným doslovom „doštudujte si to sami, odkiaľ chcete.. ja vás môžem..“ a prednášku po uplynutí ani nie jej polovice, svojim odchodom ukončil.

Som si vedomý, že môj počin jednoducho na prednášku (akúkoľvek) nepatrí, že „to sa nerobí“.. ale že sa niečo nerobí neznamená, že sa to nemôže stať. A jednoducho sa ukázalo, že aj medzi študentmi sú predsa len ľudia.. Čo však zostáva študentovi, ak sa chtiac-nechtiac ocitne v takejto situácii? I mňa hneď napadne – to najmenej a zároveň najviac, čo môže vykonať pre nápravu, je ospravedlniť sa a snažiť sa byť už ticho. Lenže.. z toho, ako sa prednášajúci zachoval, sa môže zdať, že o takéto riešenie tejto trápnej situácie prednášajúci jednoducho nemal záujem. Svoju chybu priznávam, a nie len to – spolužiakmi som bol, či už okamžite po počine alebo po ňom, priamo alebo nepriamo[1], obviňovaný, že kvôli mne nedostanú zápočty, resp. skúšky – a mysleli to vážne, majú strach - už spoznali, že dotyčný prednášajúci vidí urážky vo veciach, ktoré si byť urážkami nikdy nenárokovali, že prirodzené postoje študentov, ak sú v opozícii k jeho, „berie osobne“[2], a že svoju neoprávnenú pomstu je ochotný, a je i neuveriteľne možné, že i schopný vykonať[3].

            Ak sa k takémuto postoju k študentom pridajú viacerí „pedagógovia“, ktorí v študentoch vôbec nevidia zmysel svojho pôsobenia na univerzite, nevidia v nich partnerov vo výchovno-vzdelávacom procese za účelom všeobecného pokroku, prospechu oboch strán, ale naopak, študenti sa stávajú len objektom, vhodným práve na to, nechať zo sebou robiť to, na čo príde ich „pedagógom“ momentálne chuť, ak sa stávajú terčom dehonestujúceho posmechu, urážok či zastrašovania, študenti majú veľmi málo možností alebo chuti s tým niečo spraviť.. bráni im v tom jednak anarchia moci ich „pedagógov“, jednak ich vlastný praktický rozum, ktorý v nich tvorí ducha otroka.

            A tak ani ja som nemal veľmi chuť protestovať oficiálnou cestou proti opovrhnutiahodnému prístupu anarchie moci, charakteristickom pre niektorých pracovníkom Katedry histórie, ktorý sa postupne stáva i krédom a symbolom celej zmienenej katedry. Avšak po tom, čo na druhý deň po trápnosti, ktorej môj počin bol zámienkou, vedúci Katedry histórie PhDr. T. Klubert, PhD. sa snažil získať meno toho, kto spravil to, čo sa nerobí – teda moje, a spolu s tým sa už po niekoľkýkrát vyhrážal kolektívnou zodpovednosťou a zavedením disciplinárneho konania proti celému IV. ročníku (z dôvodu anonymity „grgu“ a akéhosi audiozáznamu, ktorá zachytáva urážky PhDr. M. Duchoňa na adresu študentov – mne osobne nič bližšie o tom nie je známe, než že nikto zo študentov o tom nič nevie, i keby tento audiozáznam radi mali..), som pocítil, že čo je veľa, to je už asi príliš a rozhodol som sa, mimo udania samého seba zo skutku, ktorý si zaslúži okrem zainteresovania celej Katedry Histórie a celej UCM snáď i trest smrti, i spísať a predať celú záležitosť na prešetrenie orgánu kontroly.

 

Psychický teror páchaný na študentoch IV. ročníka zo strany niektorých pracovníkov Katedry histórie je tak abnormálny a nepochopiteľný, že priamo nezainteresovaný môže niektorým skutočnostiam (z ktorých viaceré v tejto „sťažnosti“ uvedených nie je) len ťažko uveriť a chybu bude a priori sústavne hľadať na strane, ktorá nie je posypaná všetkými tými titulmi a hodnosťami, za ktorými by sa mala formálne predsa len skrývať aj nejaká tá múdrosť a pochopenie.. Tento postoj je pochopiteľný, pretože tejto smutnej a veľmi nepríjemnej pravde dlho nemohli uveriť ani sami študenti a niektorí neveria dokonca ešte ani dnes, že nejde len o zlý sen. Ale postupné poznávanie jednotlivých faktov v tejto afére, ktorá má svoj počiatok v skúškovom období zimného semestra 2005/06 len na prvý pohľad, núti ľudí poriadne si pretrieť oči a snáď.. i niečo vykonať.

Ako sa tvrdí, situácia nie je nikdy taká zlá, ako sa javí.. ako čiastka dotknutej 70-80-člennej (prepáčia, ale presné číslo mi zo subjektívnych príčin známe nie je) historicko-dejepisnej skupinky som presvedčený, že pre tých „všetkých ostatných“ nie je vskutku taká zlá, ako sa javí absolútnej väčšine tých dotknutých, ktorí sa majú viac učiť (oznámenie Katedry histórie po námietkach senátorov na neprimeranosť skúšky z predmetu Dejiny štátu a práva v z.s.05/06), aby využili šancu neuspieť; ktorí budú vylúčení, ak sa budú ponosovať na psychickú šikanu pochodbovým reptaním (veľmi jasné verbálne vyjadrenia vedúceho Katedry histórie prezentované nie raz); ktorí zo zotrvačnosti stále čakajú, ktoré z nepoznaných zákutí tajomstiev psychiatrie im bude ešte vyjavených..

Dúfajme, že ktorí sú včera a dnes traumatizovaní tlakom divne hlúpej histérie, nestanú sa obrazom pôsobenia histerických činiteľov, lež prekonaním agónie fantastických komplexov, flegmatickým odvrátením hlavy pri odprataní divnej histérie do vhodnejšieho prostredia a zariadenia, stanú sa z nich múdri ľudia a v neposlednom rade i magistri.

 

 

P.s.: K tejto sťažnosti pripájam i kópiu môjho ospravedlnenia PhDr. M.Duchoňovi

 

V Trnave dňa 22.03.2006

           

 

 

 

Hologram

IV. ročník

NaDe 12

FF UCM



[1] Ak sa študenti navzájom nahovárajú na udanie autora inkriminovaného počinu, logicky zdôvodňujúc potrebou uchrániť ostatných od pomsty vyučujúceho (vyhlásenie vedúceho Katedry histórie PhDr. T. Kluberta, Phd., že ak meno pôvodcu „grgu“ nebude udané, bude sa celá situácia okolo všetkých „neprístojností“ študentov, riešiť na princípe kolektívnej viny, cestou disciplinárneho konania s dodatkom, že jemu „nebude robiť problémy“ ani vylúčenie celej 70-80-člennej skupinky.. samozrejme.. ak sa udanie zrealizuje.. NIČOHO sa tých 70-80 študentíkov báť nemusí, a i u autora grgu  pôjde len o riešenie bez vážných dôsledkov – no čo k tomuto dodať? – odpoveď budem trpezlivo čakať od kontroly.. normality.) napriek výtržníkovmu prehláseniu, že sa ako autor „grgu“ udá sám, tento krok (ako som sa dozvedel) bol zrealizovaný ešte pred autorovým písomným sebaudaním. Pri týchto udalostiach autor pociťoval veľa „nepriamosti“.

[2] Ako sa minimálne raz vyjadril – konkrétne autorovi pri naivnej snahe študentov o dialóg pri riešení situácie ohľadne skúšky z predmetu Dejiny štátu a práva v skúškovom období zimného semstra 2005/2006.

[3] V podobnom smere, ako naplnil tieto svoje slová skutkom vyhlásenia ďalších termínov zo skúšky Dejiny štátu a práva, ktoré o dva dni bez udania dôvodu zrušil.


2 názory

_hologram_
11. 06. 2007
Dát tip
?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru