Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mladí hiSTteRici opäť vystrčili uši. Denník SME - Klam a Amatérstvo ´07

11. 06. 2007
0
0
766
Autor
_hologram_

tak..nech sa páči,ak sa niekomu bude chcieť do psychopatie si obcas zajst: www.sme.sk/c/3315510/fakulta-umlcala-kriticke-hlasy.html +diskusia http://diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=951486&page=1 ++ http://lenc.blog.sme.sk/c/97386/Triumvirat-arogancie-alebo-keby-som-kamarata-novinara.html +diskusia http://blog.diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=953104&page=1

Mladí hiSTteRici opäť vystrčili uši

 

Dostal som echo, že istí Mladí historici z Katedry histórie Univerzity sv. Cyrila a Metoda, po niekoľkomesačnom sklopení uší opäť ich vystrčili.[1] I keď zvesti o ich úsmevoch na skúškach posledné dva semestre vo mne vyvolávali len zťažka presvedčenie o implementácii poznania, že okolo sú tiež veci či ľudia nárokujúce si existenciu. I keď som mladší, než Mladí historici KH UCM, o ktorých iste dobrodružnom a zaujímavom prínose do (nielen) môjho života sa tu rozpisujem, znovu sa mi potvrdilo, že nie som až taký sprostý...... ..,ako sa niekedy javím (prevažne preto, aby som zapadol).

 

Tak nám opäť TíNašiMladíHistorici či lepšie Vaši či Ich, isto nie už vyše roka moji, vystrčili uši.

 

Nechcel som napísať, že by nebodaj vztýčili hlavy, pretože klamať nemám prečo a vôbec sa mi nechce vymýšľať nejaké vykonštruované somariny, ako majú takého génia zo seba vypúšťať dotyční Mladí historici – ono totiž oni hlavy akosi nedvíhajú – akosi si pri rozhovore so študentom či pri prednáške tou svojou, isto múdrosťou tak preťažkanou hlavou, pozvoľna točia do rôznych smerov, či ju nechávajú pozvoľna padať a popri prednášaní potom pozerajú na lineleum alebo iný podlažný materiál[2] -..oni teda pokynujú tými múdrymi hlavami všade možne, len hore akosi nie.. -naozaj, stretnúť sa s nimi pohľadom bolo vždy akosi.. zaujímavým spestrením celého jedného semestra.

 

Neviem prečo s takou samozrejmosťou pri komunikácii so študentami sa klonia hlavou a očami k podlahe či k rôznym postranným cieľom miesta, kde sa práve nachádzajú a snažia zo seba sprostredkúvať všetky tie rôzne múdrosti (môže byť dvere či okno.. ale aj stena či šedé vysokoškolské umývadlo..), nie je mojim cieľom podať na tomto kúsku konkrétne a úplné vysvetlenie takého čudného úkazu medzi pedagógom a jeho študentom/študentmi, jediným zmyslom vôbec existencie pedagóga ako pedagóga - jeho vzdelávaním a vychovávaním, resp pripadné ohodnotenie takejto ich reči tela, prenechám na každom čitateľovi, prípadne psychiatrovi či inému populárnemu druhu vykladača tohto typu reči – isto sa takéto chovanie dá vysvetliť mnohými stručnými diagnózami; ja však stručne toto ich chovanie podať nedokážem – pretože by som musel prepisovať každú sekundu, čo som s dotyčnými Mladými historikmi počas 4-ročného štúdia strávil – len tak by diagnóza spomínanej  reči tela, takej maličkosti, bola pre mňa naozaj odbornou a nenapadnuteľnou, lež, na to tu miesto nie je a ani byť nechce..

 

 

Ako študujúci históriu  pod všeobjímajúcim vedením Mladích historikov, nie len pod ich vedením ako vyučujúcich podstatnej časti predmetov v každom z ročníkov, ale i ako vedúcich kádrov samotnej KH UCM (vedúci katedry, koordinátor pre štúdium atď..) jednoducho, Mladí historici neoddiskutovateľne viedli štúdium histórie na UCM po každej stránke a nikto, teda aspoň zo študentov určite nikto, proti tomu nič nenamietal.. veď prečo aj – otázka kádrov by v žiadnom prípade nemala byť otázkou, ktorou by sa študenti mali či nebodaj chceli zaoberať pri študentskom pive (radšej sme vždy diskutovali otázku morálnej zodpovednosti Jánošika za biedu slovenského ľudu a jej podobné; iste historické otázky slovenskej súčasnosti relevantné-tzv. aplikovaná história, zvykli niektorí vravieť J) – radoví študenti si začali osvojovať hierarchiu systému vedenia KH zo dňa na deň,  násilne a s neurotickými prejavmi (bol som pri tom), keď zistili, že nie sú jednoducho schopní spraviť skúšky u Mladých historikov, pretože po všetkých riadnych (v zmysle počtu, v zmysle formálnom i obsahovom riadne iste neboli..) termínoch: jednou zo skúšok prešlo cca 20 ľudí z cca 80-100[3]  a druhou (s Mladými historikmi v ten prelomový 7.semester boli len dve skúšky) z tých 80-100 prešiel...-1! Heh, to je sranda, nie? Alebo neuveriteľné? Nie, ja som bol pri tom ako ďalších tých 80 či 100 ľudí úúúplne najbližšie – ani na smiech, ani neuveriteľné, lež skutočnosť, i keď pochopiteľne tak trochu smiešna a neuveriteľná; najbližšie so skutočnosťou korelujúcim výrazom bolo, je a zostane –  sprosté.

 

Kam sme sa to pod Mladým vedením Mladého  vedenia po šiestich semestroch dostali..? – vyjadrenie, jedného z.. tejto.. literárne menej spracovanej skupinky, totiž že sme ..jebaní debili môže implikovať, že tie tri roky pod vedením Mladých historikov sme úspešne zakončili v debilite. A konečne sa ukázalo, a skupinka Mladých historikov sa tak ku svojim študentom aj začala nedvojznačne chovať, že sme jednoducho jednoznačne nevyhovujúci požiadavkám pre štúdium organizovaným KH UCM a ako sa tak zdalo, asi to tak naozaj bude, veď tých 6 normálnych semestrov mali asi vedúce Mladé kádre na to, aby si všetko to o tom, akí sme my študenti KH UCM hlúpučkí a pravdepodobne asi až dementní,  uvedomili a v 7.semestri nám potom jeden z nich so svojskou výškou v hlase a veľmi predčasným ukončením prednášky[4] bez akéhokoľvek neskoršieho ospravedlnia na prednáške zahlásil.. ste .ijebaní debili či vôbec nie výnimočné, lež často opakované predýchavania pri intelektuálnom rozlete počas prednášania: ...vy pseudointelektuáli[5]

 

Môžme snáď v istej miere tolerovať ich neurózy, ale nie sa nimi nechať sami prerobiť na ich obraz. Netvrdím, myslím si skôr opak - že by hocaká ľudská úroveň študentov, čo mali čo do činenia s KH UCM a jej Mladým vedením, bola bývala vysoko nadpriemerná či priemerne  alebo čo i len kúsok nadpriemerná[6]; a i keď tiež nechcem vyriešiť starodávny hlavolam o tom, či bolo skôr vajce či sliepka, prenesene, či sú skôr študenti ..ijebaní debili, pretože sú ..ijebaní debili ich Mladí pedagógovia alebo sú skôr Mladí pedagógovia ..ijebaní debili, pretože sú ..ijebaní debili ich študenti, -jedno je zrejmé a vyvrátiteľné snáď len známohlúpou rétorikou slovenských politikov: študenti, či už ..ijebaní debili či nie, prišli na školu takúto svoju prípadnú vlastnosť potlačiť a iné zveladiť a to vďaka práci a pomoci pedagógov, aj Mladých historikov, ktorí sú zamestnaní a platení i samými študentmi za to, aby im v tom pomáhali- niečo veľmi neradostné je v Mladosti týchto historikov a videní sveta ich Mladými očami.. keď po 3,5 roka dospejú k hlbokému presvedčeniu, naozaj najlepšie vyjadrenému vlastnými slovami jedného z nich: ste .ijebaní debili.

 

 Mladí historici..? Nie, sú to ešte nedospelí, napriek všetkým tým doktorátom, (ale.., veď poznáme to slovenské školstvo..) frackovia, čo sa asi budú musieť ešte len začať učiť na tom, že ich popáli, keď nebudú rešpektovať aspoň tie najzákladnejšie normy systému, v ktorom žijeme, alebo žiť chceme..je len ich osobná chyba, že ako akademici nevyužili možnosť naštudovať si podobné pravdy o princípe akcia-reakcia v socialnospoločenskom prevedení z knižiek, veď predsa ako akademikom by sa im nikto neposmieval! – oni si zvolili páli-nepáli. Popáli.

 

Ak by niekto Naozaj niečo chcel vedieť o serióznosti Mladých historikov, ktorí opakovane bez vyzvania zásobovali svoje študentstvo rôznými heslovitým a veľmi kurióznymi upozorneniami[7] (čo uvádzam len pre navnadenie nepravdepodobnej možnosti nejakého úprimného záujemcu – asi ale tie rôzne super programy na markize a inde sú naozaj zaujímavejšie a hnotnejšie, než nejakí tragikomický odtlačok Mladých historikov v Bytí), brániť mu v tom bude len vlastná viera v bo...v to, že to niekto iný spraví zaňho.

 

 Kto týchto mladých historikov bude obhajovať hocakou práve objavenou alebo už veľmi zriedkavou a vzácnou chorobou alebo iným, u mňa neuspeje; v tom prípade mali byť úplne niekde inde – prinajmenšom na dlhodobej pn; a ak ich stále-tí-istí-niektorí budú obhajovať i potom, čo k nim doľahne výzva, aby ich pôsobenie – najskôr faktické - to, čo je na papieroch a potom i dojmy študentov[8]  či spolúpracovníkov atď preverili a skúsili znova zhodnotiť a vyjaviť obyčajný a jediný logický dôsledok takej námáhavej úvahy (každá je namáhavá, no nie?) – moja odpoveď na to bude presne taká istá, ako by bola, i keby si ich momentálni zástancovia priznali, že obhajujú len zo zotrvačnosti vlastnú hlúposť[9], totiž: dowi, SR.

 

Uvidíme sa, keď si vyberiem dovolenku..ale to možno pôjdem radšej do Bulharska.

 

Milé dámy, krásne slečny, páni,

ak môžte hlasy spomínaných historikov považovať za kritické v pozitívnom zmysle výnamu „kritickosť“, tak ste buď veľmi málo informovaní, alebo ste... ..ale každopádne prospeje svetu, ak z takejto pozície zaujmete pozíciu dôstojného /?heh/ mlčania. Porúčam sa

 

p.s.: ..a za umlčané fakultou alebo iným vnútorným orgánom podotkýňanej univerzity by som ich ako priamy a poškodený pozorovateľ akejkoľvek samostatnej neschopnosti umlčať psychadéliu Mladých historikov takých rozmerov, tiež nepovažoval.[10] Všetko je to akosi spletené v jeden uzol – slovenský, proti ktorému je ten gordický len rozprávkou na dobrú noc s nereálnym zakončením.

 

p.s.: isto som nikoho urážať nechcel a ani neurazil, pretože som písal len čo som videl, počul, zažil.. ak sa niekto eventuálne zatvári ako urazený, beriem to len ako jeden z prejavov nedospelosti, ktorou trpíme v rôznej miere všetci až do sladkého konca J, presnejšie ako zbytočné pokrytectvo, pretože nech sme, aký-kto-sme, skôr než popierať sami seba by sme mali sami seba v kruhu zúčastnených (takto nepravdepodobného) snažiť každým akceptovateľne, i keď s prípadným nesúhlasom, vysvetliť a podať aspoň ako relevantného takéhoto (znova: nepravdepodobného).. diskurzu.

 

p.p.s.: gramatické a iné chyby formy sú spôsobené nezáujmom venovať svojmu vyjadreniu vzniknuvšieho len z nejakej potláčanej a nepotlačenej citovej potreby plynúcej z negatívnych reminiscencií na týchto Mladých vzdelancov s doktorátmi s puncom slovenského školstva (či skôr len.. s puncom slovenského..?) viac, než minimálne nevyhnutné.  I keď, mnohokrát týmito historkami pobavujm svoje okolie a niekedy sa nad tým sám skoro usmejem (stále to  však má bližšie len k náznaku úsmevu-tzv. úškrnu), sú na svete i príjemnejšie a dôležitejšie veci, než historická problematika, ktorá ešte nikdy nikoho nepoučila a matkou či učiteľkou bola len pri premyslenejšom plánovaní a stavbe systémov na ovládnutie sveta – i to však len s tou slávnou predponou –pseudo. No, nie?



[1] Čo mohlo trošičku zmiasť, keďže sa do vlády dostala strana, ktorú ako horliví vyznavači a propagátori vojnového Slovenského štátu, nielen ako súkromné osoby, ale hlavne ako univerzitní pedagogickí pracovníci snáď ani nemohli nepropagovať v poslednom predvolebnom období rôznym, ale hlavne do neba volajúcim drzým, až protizákonným spôsobom typu vylepovania kandidátky SNS na akademickú pôdu, presnejšie na nástenku určenú pre oznamy študentom či usporiadaním prednášky pána snsRydla či len-tak-mimochodom pripomienkami o Maďaroch, ktorí nám vládnu, počas prednášok a cvičení...

[2]  Podľa prednáškovej miestnosti a toho, či tam v najbližšej dobe nemá zavítať nejaký vysoký káder až z bratislavy na bmw

[3] Čo je celkový počet študentov študujúcich históriu jednoodborovo alebo v kombinácii; prepáčte, že niesom schopný uviesť presné číslo, ale ešte po roku sa to všetko snažím vytlačiť z pamäteL

[4]Čo isto žiadnemu naozajstnému študentovi zas tak veľmi nevadilo, i keď je pravda, že platený je každý pán pedagóg od toho, aby učil a nie nadával a sedel na katedre

[5]Tu mi nedá neuviesť – na Mladých asi musela hneď po roku ´89 silno zapôsobiť dielo a rétorika Paula Johnsona.. koľko tých informácií.. a – aké zaujímavé slovo: pseudointelektuál.. naozaj, z ktorých úst by malo také slovo výjsť v záblesku najvlastnejšieho významu, než od sebauznávaného intelektuála z Nového Mesta nad Váhom pri Starej Turej , neďaleko od Ostrova, neobjavenej dedinky pri Piešťanoch, kolísky inteletku a epicentra rozmachu svetového vedenia; ..samozrejme nedá sa byť takí prísní, veď sme ľudia a na ceruzky sa preto zvyknú dávať gumy (či už nie??) - musíme brať všetko s ohľadom..-na neurózy neoddeliteľne vlastné každej radikálnej zmene, čo také roky 1990´s+Paul Johnson v následnosti na všetky tie historické zdroje plné všeobecne známych slovensky-pokorne trpených blábolov +roky 1980´s-roky tichého sociáldeformizmu pred búrkou, čo pre Mladých historikov isto radikálnou zmenou bolo..

[6] Jednému rozum zostáva stáť, keď si uvedomí, že ide o regrutov nasledujúcej slovenskej inteligencie.. ale samozrejme po chvíli sa pozrie vôkol seba a povie si, že vlasne tu nejde o nič nelogického, skôr naopak-veľmi logicky na tomto Svlovensku všetko spolu navzájom súvisí, napokon, ako všade v našom ľudskom logickom svete – preto tu budú chodiť donekonečna vlaky s meškaním, ráno budú preplnené do prasknutia bez možnosti priradenia 1 vagónu naviac a navečer, keď prechádza osobák, rozmýšľate, či tí cestujúci, čo sú dnu, zaplatili aspoň tú kontrolórku lístkov..samozrejme, že zaplatili-niekoľkokrát, veď všetky tie dane v najrôznejšich formách od zdravotného poistenia, cez kolky až po úplatky, -platia tak ako aj my, čo v tom vlaku nesedíme, veď, -tak budeme potrebovať o nejaký ten kolok tu a tam viac; policajti zostanú najväčšími kriminálnikmi; čakať na nejakú nekvalitnú operáciu o deň, dva, týždeň či mesiac naviac, veď.. tiež to nie je až také zlé – veď v stredoveku bolo preda oveľa horšie..-za to poďakujme, aspoň tí môjho veku, svojim rodičom a tak cez nich ich rodičom a samozrejme ich deťom a ich deťom-sebe; a uvedomíme si snáď, že ten pevný princp: všetko so všetkým súvisí, nás akosi nepustí, že nijakovsky sa nedá len tak zo dňa na deň napraviť, čo sa budovalo, žilo a ešte zčasti žije, a tak preto sa mnohí rozhodujú: či si zvyknú, alebo zmiznú.. a preto také množstvo ľudí, čo, dovolím si napísať: napriek neznalosti Nového Mesta nad Váhom a tamnej obecnej knižnice, také množstvo ľudí čo získalo trošku rozhľad pri nútenom exile z existenčných dôvodov, radšej sa nakoniec rozhodlo chodiť na Slovensko len na dovolenku.. Nevyjadrujem svoj politický názor, keď poviem, ako reagovalo 6 zo 6 ľudí, skoro každý z inej časti SR, keď sme sa v UK minulý rok nejakou náhodou dozvedeli výsledky volieb..-SNS 12 (či koľko..?) percent??? – 6 zo 6 pokrútilo hlavou a niektorí takej hlúposti naozaj neverili, pokiaľ sa nepozreli na internet.. hmm..to je Slovensko..a jeho ľud.. oba organizmy sa ovplyvňujú navzájom, ani o jednom sa nedá povedať, že je ten sprostejší.. a tak i s vedúcim a vedeným, pedagógom a študentom

[7] upozorňovali študentov, že ak podajú oficialnou cestou čo i len „žiadosť o prešetrenie“ rôznych neuropsychotických výjavov v celkovej atmosfére dotýkaného obdobia štúdia pod KH UCM, ako vedúci katedry o vylúčenie všetkých tých 80-100 študentov.. neuveriteľne sprosté..trošku komiky tomu pridáva fakt, že drtivá apelovaných študentov takémuto hlúpučkému brain(?)washingu naozaj podľahla... je veľa veľa iného zo života Mladých historikov inými očami než tými ich, ktoré ako sme spomínali sú stále niekde inde než čo i len náznakom zamerané v smere vlastného zmyslu svojho pôsobenia na univerzite, za čo ich platíte i vy a ak by ste sa viac zaujímali, vlaky by možno už chodili načas.. a keď 90 percentám študentov nevadí, že ich niekto podobný onálepkuje ..jebanými debilmi, ktoré to oslovenie niekto ráčil zaznamenať na diktafón, lež priznať sa nikdy netrúfol po vyhrážkach, že to je na podanie tresntného oznámenia a súd. Super, nie?

[8] Ale opatrne, lebo študenti prinajmenšom KH sú veľmi opatrní, neučíme sa o období komunizmu a rôznych totalít až príliš..? Prečo sa skôr neučíme, že na 100 percent je 99percent z toho čo sa učíme vykonštruovaná fikcia niekoho, kto sa vedel narodiť a mal známeho na ministerstve? J))Skôr než tu sa hodí ono známe slovenskóó do tohóó, heh

[9] Čo sa môže, ale nestane- v sivošedom priemere síce môže vyrásť osobnosť, ale to sa potom rýchlo pozerá ako prežiť.. totiž čo najskôr zmiznúť z tej sivošede

[10] I keď.. možno sa za tých pár mesiacov, čo sa o nejaké osudy Mladých histerických postavičiek z KH UCM nezaujímam a snáď je možné, že i tu by sme sa mohli predsa tým paneurobyrokratom, či ako nazývajú ten všeljaký, ale predsa len nie ukrajinský či sovietsky štátny mechanizmus zasahujúci do života ľudí  tí, čo ľutujú, že tvrdá práca ich otcov a dedov pre Stalina a Štb je im ako dedičom  nanič – mohli by sme poďakovať, že sa veci pohli aspoň kúsok k normálnejšiemu nejakým tým paneurobyro-pošťuchnutím.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru