Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tři Grácie

12. 06. 2007
14
25
1913
Autor
Amálka

napadlo mě v bezesné noci uprostřed přemítání nad podobností peripetií 3 best friends

První není nejstarší,

málokdo ví o kom sní.

Vrabci na střeše snad tuší,

to co trápí její duši.

 

Ta druhá je jen samý smích,

přec i jí se zračí na očích -

- touha po lásce.

Ten kdo krade její klid,

se však nedá vymodlit.

 

Třetí Grácie jsem já,

mé city tu už každý zná.

Lásku zakazuju si,

slzy skrývám za řasy.

 

Je těžké samotou se protloukat,

tak s graciózní lehkostí nám vlastní ...

utápíme žal na dně pozdních vín.

 


25 názorů

A.H.
23. 08. 2009
Dát tip
"Je těžké samotou se protloukat, tak s graciózní lehkostí nám vlastní ... utápíme žal na dně pozdních vín." -> *t* Samota není vždy ku prospěchu.

Godfrey
21. 07. 2008
Dát tip
To je dobré, i když ten rytmus se ani mně nepozdával. *

Bluedragon
17. 04. 2008
Dát tip
já osobně bych prohodil TO a CO v posledním řádku první strofy, nebo úplně vynechat TO... ale je to jen můj názor :-)

Augustus
18. 03. 2008
Dát tip
Moc pěkný začátek, dále to trochu kulhá. Škoda neudrženého rytmu, což asi nebyl záměr vzhledem k tomu, že toto dílko bylo původně ve volných verších. Přesto dávám tip a zároveň se ptám, zda bych toto dílko nemohlo být publikováno v internetovém magazínu Splat (splat.cz).

jt
06. 03. 2008
Dát tip
augustin rules .. :-) je to milý - ale - takový přecitlivělý a vzletný + pač je neznám, ani Tebe, vůbec to pro mě nemá nějakou hodnotu - neni to než povídání o vás ..

Řízek
29. 02. 2008
Dát tip
jako melodie, krásné verše, opravdu obratně vyjádřené,... aj myšlenka stojí za pozastavení,.. to určitě stojí za tip*

Amálka
28. 02. 2008
Dát tip
jo jo není to ideální, ale někdy se nedá nic dělat, už jsem jak ta Bridget Jones co se týče párty, alkoholu a vůbec a když si tak čtu ty tři Grácie, je to víc než třičtvrtě roku a jsme na tom s holkama stále stejně...ještě, že to člověk může vyventilovat v psaní ;-)

Elemmírë
27. 02. 2008
Dát tip
"utápíme žal na dně pozdních vín." Vínečko ale není pro utápění se v bolestech lásky ;-) (kdybys mě znala, tak řekneš: Ty máš co říkat) :-D

nu a smíšený verš, Mistře? ;o) /legrace, šak víš... ale prosím eště tu jednu "vysvětlivku".../

myslím, že vázaný verš v písmáckém pojetí je jakýkoliv, kam autor ať už cíleně nebo omylem :o) vloží náznak nějakého metra, tudíž čehosi co vytváří rytmus textu a vyvolává u čtenáře očekávání rýmů a souzvuků (v případě Písmáka) zejména na konci veršů. Tady bych se to nebál označit jako kategorii "vázané verše" :o) Hezký den A.

su ráda že sem přišla k verzi bez singlu... * :o) smíšený verš, nevím jak přísný sou nároky na vázaný - Augustine? :o)

Tajuplná
13. 06. 2007
Dát tip
trefné a výstižné Amálko, líbí se mi to, je to takové ze života a dávám tip :-)

jH
12. 06. 2007
Dát tip
At poezie zni komukoliv jakkoliv. Neboj se kakofonie pri vyjadreni pocitu.. *

Dáša
12. 06. 2007
Dát tip
no právě z toho tvého vyjadřování je cítit tvou mladost ... ale vlastně na začátek je to dobrý ;o)

Amálka
12. 06. 2007
Dát tip
No mladá to já jsem, ale podle občanky už bych měla být chvíli dospělá :o) Já to snad jdu přepsat :-) Je těžké single žít, - moc stroze popisuje realitu, fakt to moc nezní.

Amálka
12. 06. 2007
Dát tip
Moc vám všem děkuju, ;-) zaplavuje mě euforie, já nepoznat poezii, tak fakt nevím jak bych ventilovala svoje pocity ... Yentl, my dvě máme výhodu, že v těch našich dílkách navzájem vidíme i ten hlubší podtext, jen ten, kdo ty situace prožije, umí číst mezi řádky ;-)

Dáša
12. 06. 2007
Dát tip
podle textu jsi hodně mladá, viď?

kavec
12. 06. 2007
Dát tip
ta druha verze je moc podařená Kavec

Fairiella
12. 06. 2007
Dát tip
Jo to je lepší ;) ;) tak jo, že to umíš i jinak... :) *

Amálka
12. 06. 2007
Dát tip
Verze č. 2: - i pro Fairiellu ;-) První není nejstarší, málokdo ví o kom sní. Vrabci na střeše snad tuší, to co trápí její duši. Ta druhá je jen samý smích, i jí se zračí na očích - touha po lásce. Ten kdo krade její klid, se však nedá vymodlit. Třetí Grácie jsem já, mé city tu už každý zná. Lásku zakazuju si, slzy skrývám za řasy. Je těžké SAMOTOU se protloukat, tak s graciózní lehkostí nám vlastní ... utápíme žal na dně pozdních vín.

Yentl
12. 06. 2007
Dát tip
Nemůžu jinak :o) * PS: Ta první sní o tom, který ti dal "big help", když jsi to s utápněním žalu na dně pozdních vín přehnala. Ale to už stejně víš ;o).

Amálka
12. 06. 2007
Dát tip
děkuju moc, Augustine jsem totální začátečník - od května ;-) do jaký jiný kategorie by to patřilo?

Fairiella
12. 06. 2007
Dát tip
slovo "single" je tam fakt hrozné... jinak se mi to líbí, ale ještě zapracovat na formě... nefim noo, tip třeba až ,jestli změníš to "single" :D

máš špatně zvolenou kategorii, volné verše to moc nejsou :o) chtělo by to trochu zapracovat na rytmu, poměrně dost kulhá, nicméně je to krok správným směrem :o) t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru