Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dno

16. 05. 2001
5
0
431
Autor
Rastin
Říznul mě střep na dně mého bytí.
Byl z číše zvané ideál,
co spadla z výše oltáře.
A všechen mok, který měl být k pití,
po hlíně se tam rozléval.

Andělé zlatí přede mnou zčernali,
zbyl popel z mojich katedrál.
Copak to bylo za žháře?
Zmizel pak s časem, mě střepy řezaly.
Však nebal jsem, šel jsem, jdu dál.
Čolito
08. 04. 2002
Dát tip
*

CZlovek
26. 11. 2001
Dát tip
Chlastáč: nemohu jinak než souhlasit...

Chlastáč
23. 11. 2001
Dát tip
Obávám se, CZloveku, že to, co pijem teď, se nedá srovnat s oním lahodným nápojem, o němž píše Rastin.

CZlovek
22. 11. 2001
Dát tip
Chlastáč: budeme...

Chlastáč
21. 11. 2001
Dát tip
Když si to tak teď po dlouhé době opět čtu, je mi z toho nějak smutno. Tak se mi zdá, že jsem tam tehdá byl přitom spolu s tebou, Rastine. Hlavně ten poslední verš mi přijde až příliš pravdivý - po té, co bylo všechno zničeno, se člověk musí ploužit v šedivé krajině dál a dál a neví kam ... No stejně si myslím, že z té číše ještě budeme pít!

blázen
28. 05. 2001
Dát tip
Pája: Sakra, no vidíš ... ale to mě tehdy nenapadlo. Rastin: Teď si to čtu podruhé, střízlivý a líbí se mi to čím dál víc. To mojich to sice vážně kazí, ale i přesto mě to nutí dát tip (a ještě kdyby to tam nebylo...). Co třeba "zbyl mi jen popel z katedrál" nebo "zbyl popel z padlých katedrál" ? ...ale kecat Ti do toho nebudu a tip, jak říkám, dávám tak jako tak

Chlastáč
26. 05. 2001
Dát tip
Nevím, co se vám na slově "mojich" nelíbí. Řekl bych, že to tam sedne docela dobře. Tip.

CZlovek
25. 05. 2001
Dát tip
Tedy Rastine, překvapils! Taková změna "stylu"... Jen mi tam skutečně nesedí to slovo "mojich", jinak: ť!

Pája
23. 05. 2001
Dát tip
blázen: Říznul mě střep na dně mého bytí Byl z číše zvané ideál Zbytek mě pohřbil TO JE ÚŽASNÉ!!! (mně se tedy líbí celá jinak)

Rastin
22. 05. 2001
Dát tip
Nemáš se za co omlouvat, Popelucho :-) Je to Tvůj názor na mou básničku, takže si toho cením. Díky i všem ostatním.

blázen
22. 05. 2001
Dát tip
Sakra Rastine, za první dva verše bych Ti dal medaili. Poslední dobou mě to řeže jak sviňa. Ale jinak, snad že jsem ještě pořád trochu ožralý mě ve chvíli, kdy jsem to četl, úplně napadly způsoby, jak bych to napsal trochu jinak, aby to líp znělo. Ale průběžně jsem je ze stejného důvodu zase zapomněl. A to mojich, já to taky řeknu častěji než mých, ale sem to prostě tak nějak nesedí. No, jak říkám, myšlenku to má a první dva verše mě vzaly, ale zbytek už to tak trochu pohřbil.

Rastin
17. 05. 2001
Dát tip
Dík. Nazdar Popelucho. Jo, je to vzletně vyjádřeno, máš recht. Kde by se měl člověk vyjadřovat vzletně, když ne v básni? V běžném životě je to spíš naopak, teda v mém případě. Jo, a jestli je u téhle věcičky něco normálního, tak je to právě slovo "mojich" - to používám možná častěji než "mých"

Popelucha
17. 05. 2001
Dát tip
No, jo, máš pravdu, aj já používám mnohem víc slovo "mojich" než "mých", jenomže v tom je právě ten šutr úrazu. Že celá báseň je strašně vzletná (a to, že to nemusím, je samozřejmě můj problém) a najednou... "mojich". Na druhou stranu, obsahem se mi to líbí, což jsem v předchozím zapoměla říct, takže se omlouvám...

Popelucha
16. 05. 2001
Dát tip
Taková vzletná vyjádření nemusím a slovo "mojich" tomu dává punc. Leda by to měla být prča... Promiň

Pája
16. 05. 2001
Dát tip
*

Cody
16. 05. 2001
Dát tip
tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru