Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mienkotvorná prvá kritika

19. 06. 2007
5
12
1734
Autor
nepotrebujem

Že prvý komentár k dielu často ovplyvní aj ďalšie, je nepochybné. Môžeme sa len pokúsiť zistiť, prečo je tomu tak.

   Mám niekoľko teórií: 1.) Buď ľudia túžia komentovať aj keď nevedia, čo napísať a nechajú sa inšpirovať ostatnými. 2.) Nemajú ani toľko sebavedomia, aby sa rozhodli vyjadriť svoj názor, keď nekorešponduje s názormi ostatných. 3.) Keď uvidia, že dielo sa niekomu páčilo, pomyslia si, že nebude zlé a nenápadne sa pridajú k tým, ktorých dielo zaujalo (či už naozaj alebo len akože) – aj keď to je vlastne len kombinácia 1.) a 2.) možnosti. 4.) Ďalšie.

   Ak si myslíte, že prvý komentár neovplyvní ostatné, vyvrátim vám to na komentároch k môjmu dielu Medailón, kde je povaha kritík na rozličných serveroch dosť odlišná.

 

––––––––––––––

pismak.cz

 

 

15.04.2007 12:38:09

Honzyk
redaktor

...klakol b\y si...takto musel stat----)))
cely dobry.............konecne dobra proza--xxxx

1. vztahpovy
2. super typizace postav
3. "dej" . nedej
4. pointa----------------------------))****

15.04.2007 12:49:39

nepotrebujem

vďaka.

15.04.2007 12:51:50

physis

ano
jo

nejsem na hluboký kritiky
tak jenom:
dobrý je to*

21.04.2007 20:38:00

Godfrey

Nemám slov.*

04.05.2007 18:43:32

Riso

..v skutku podarene..len tak dalej ;)

15.05.2007 12:03:43

Daphnia-queer_of_the_Juice

to je fajn. neprekročiť určitú hranicu.
aspoň to.
ti*

23.05.2007 15:37:50

MorriconeTheGod

Je to moc pěkné a smutné. sice jsem hned čekal že ho ten bezdomovec okrade, bylo to dost předvídatelné a to trochu mrzí, ale nevadí. Každopádně to bylo moc dobře napsané a čtivé. Tip

25.05.2007 15:41:22

Pirka

Čtivé .. velmi : ) ***

30.05.2007 18:12:51

Narvah
redaktor

Hm, mně tohle přijde na dobrou povídku trochu málo. Je to příběh, spíše klasického typu - stařečkovi umře žena, cítí se sám, vezme si do bytu bezdomovce, který jej okrade. Stařeček je nakonec rád, že mu nevzal medalión, na který je fixovaný. Pro mě tam není nic překvapujícího. Stařeček prožívá klasické období truchlení, z bezdomovce se nakonec vyklube hajzl. Napsané je to fajn.

30.05.2007 18:18:30

Narvah
redaktor

já jen že dobrá povídka tě musí dostat. musí ti po ní zůstat takovej ten pocit "a sakra". jinak to není ono. u tebe si člověk přečte, že mu zůstal medailon a že řekne "ďěkuji". to pouze nese to, co už čtenář ví. má ten medailon rád. ona ta citovost není na škodu, ale probouzí zase jen citovost. a to není nijaká hloubka. je to pouze slabá emoce - u mě to bylo spíše takové "a jo"..

09.06.2007 00:01:14

FunThomas

jo, mě se to líbí.... dost dobré... možná by to šlo zpracovat ještě nějak trošku líp, ale já bych to nedokázal...

 

 

–––––––––––––– 

literra.cz

 

18.06.2007 15:39
Aglája  

Michale, zkus si pohrát s tou pointou. Nějak jsi to usekl. Dalo by se to ukončit nápaditěji. A taky by to chtělo protřídit od přemíry patosu. Téma dobrý. 18.06.2007 18:42
Mori  

viz Aglája: protřídit od přemíry patosu a možná zkrátit. Téma dobrý:-)

 

(+ 2 tipy.)

 

–––––––––––––––

citanie.madness.sk

 

hmm... no je fakt ze bolo to take trochu neakcne... a uz v prvej tretine bolo jasne ako to skonci... ale podla mna nie zle... celkom dobre sa to citalo... zo zaciatku lepsie, ku koncu uz to bolo mozno prilis dlhe... ale mne sa pacilo ako si opisoval jednotlive veci co starcek robil a pocity, ktore citil... isiel z toho isty klud...
:)

Pridal/a the flying crocodile 18. júna 2007 19:26:28 Novinka

A kde je nejaka dynamika deja?
Kde je nieco zaujimave, co by cloveka donutilo to citat do konca?
Ja som to precital v nadeji, ze sa z toho nakoniec vykluje nieco .... ehm aspon nieco.
Celu dlhu stranu som cital iba o stale ietsych pocitoch starceka.
Fajn , vsetko chapem aj to preco podakoval, ale zda sa mi to natahovane, nudne a vlastne take nijake.

UFFFF - to myslim uplne vystihuje.

Pridal/a Lukáš 18. júna 2007 19:19:07 Novinka

zvlastne.........

Pridal/a dazdozienka 18. júna 2007 21:50:02 Novinka

 –––––––––––––––––

pre úplnosť: totem.cz a k6.sk bez akejkoľvek kritiky


12 názorů

nevravím opak. dokonca si ho ani nemyslím. ale keď chodíš aj na iné servery, musel si si to všimnúť a sorry, že som tam dal aj teba.

Godfrey
25. 05. 2008
Dát tip
Hele, já ty komentáře nečetl, ta povídka se mi vážně moc líbila.

Print
20. 06. 2007
Dát tip
:-))*

...toz neviem...kritiky si vacsinou precitam az po napisani komentu... ...a ja uz si tie kritiky filtrujem...casom viem kto mi povie nieco k eci a neikto zo zotrvacnosti.... ...ale neviem ci az taku rolu hra prva kritika... ...mozno pri malo znamom.... ...ked ho nemaju este preklepnuteho...a vseobecne plati fakt...ze cim viac kritik mas tym je to pozitivnejsie...malokedy to byva opacne... ...toz asi som sa zamotal..egal..usmev..

Yann
19. 06. 2007
Dát tip
ja to robim naopak. ked vidim, jak to vsetci zeru, snazim sa zdrbat a vice versa:) suvisi mozno s povahou cloveka, ci radsej ide s prudom, alebo proti prudu... inak taketo socialne javy sa daju snad pozorovat aj v realnom svete... to suvisi asi s tym, ze clovek sa lahko manipuluje.

ja som skôr myslel, že napíšu pozitívnu kritiku, aj keď ich dielo neoslovilo. ale zrejme to funguje i naopak.

no někteři lidé se přikláněji k většině a ikdyž se mu to dílo třeba líbí a uvidí, ž eostatnim se nelibi tak taky napiše, že se mu to nelíbí atd. ... můj názor.. Jinak já když už něco začnu číst tak to dočtu až do konce a snažím se vždy napsat svůj názor...

dadik
19. 06. 2007
Dát tip
že by první kritika byla až tak důležitá? no, záleží od koho a další okolnosti, zdaleka to není ale jednoznačné, určitě ne....

Oldjerry
19. 06. 2007
Dát tip
Nebudu to rozebírat do detailu, ale souhlasím s tím, že první názory ovlivní značnou část těch následujících. Běda vám, když vám napíše první názor některý z místních hajzlů (nebo ten jeden s mnoha alternicky) Ode mne za avantgardní kritiku *

som strašne unavená, je teplo. idem to vypnúť a dám si kakao:-) želám autorovi, aby si tiež dal kakao. k dielu: všetko v tomto svete sa posudzuje porovnávaním. David Hume.

recenzie veľmi nečítam, ale zrejme to platí aj u nich

Winter
19. 06. 2007
Dát tip
Velmi hluboká úvaha nastiňující již dávno tušené, podpírající své teze padnými argumenty. Cením si Tvé práce s fakty. (tak to je první kritika, uvidíme, jestli bude fungovat) A teď vážně: Je to vlastně jasné, vysvětluje to i proč díla, které mají po několika návštěvách nula kritik většinou na nule zůstanou. Je ale neodvratitelné: funguje to tak i ve "velkých" recenzích, kdy má (zvláště v českých luzích a hajích) pocit, že čte jeden a ten samý článek.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru