Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nesmelý

19. 06. 2007
3
13
1668
Autor
Peťan

Nesmelý


Zvečerilo sa  na tvojich viečkach
vieš tak ...krásne zaspávať

Zahasím plameň na sviečkach
len tak ... ešte ťa pohľadím

Vlasy zakryli ti mandľové telo
...nuž chcelo by sa mi ťa objať

Hriať ťa úprimne a vrelo
si tak krásna ..bojím sa znova dotknúť
 
Cez okno s tebou maznajú sa hviezdy
až tak ...že im trochu závidim

O čom asi snívaš, vieš ty
a tak ... možno aj oni, aj mesiac

Opäť zaspávam tak blízko 
a neviem, chcem byť stebou ?

Viem čo urobím, keby sa blýsklo
už zajtra ťa pobozkám.

13 názorů

T_O_M_
15. 10. 2008
Dát tip
ne že bych to nechápal...ale k tomu aby se mi to opravdu líbilo bych musel vrátit čas asi tak o 8 let...ale to je jedno - nejdůležitější je aby si to našlo své čtenářky :-)))

ako hodnotiť toto dielo...? skúsim, ho hodnotiť ako dielo plné psychologie,citov a krásnej slovenskej poezie...ktoré trebá čítať pomalučky - s citom... velmi sa mi páči - jednoznačne dávam tip

Peťan
24. 06. 2007
Dát tip
Aššurballit - Ďakujem, teraz si mi naozaj pomohol, niečo som už našiel aj na nete a knihu si isto prečítam. =) (bude to výrazná zmena čítať poéziu, keď doteraz som čítal viac-menej len knihy o programovaní)

...lenze aj volny vers ma istu vnutornu dynamiku... ..no najlepsie je asi preccitat si knizku od j.urbana - utrpenie mladeho poeta...

Peťan
24. 06. 2007
Dát tip
Aššurballit - Práve preto som to zaradil k voľným veršom. Môže byť, že ti to pri čítaní "drhne" ale to asi preto, že ja to čítam tak svojsky, s prestávkami a tak som to aj písal a rýmovať som tam chcel podľa svojho nie podľa nejakých prísnych pravidiel. Ak je na to niekde špecialna kategória tak to tam zaradím ale meniť asi už nič nebudem v básni (zatiaľ). ps: Vážim si tvojej kritiky a ďakujem za ňu. Ak poznáš web kde sa dá zlepšiť v písaní básni alebo nejaký nápad, tak prosím poraď.

...no ked rymujes...tak su kategorie viazany eventualne zmiesany vers... ..neviem mne to pri nahlas citani drhne...skus aj ty...

Peťan
20. 06. 2007
Dát tip
Aššurballit - čiže ak sú tam len náhodné rýmy alebo také "nepodarené" tak to už nemôže byť vo voľných veršoch? Nepísal som to tak, aby to bolo plynulé, ale tak, čo práve prišlo ked som sa myšlienkami preniesol do predstáv, do ktorých som zahrnul trošku aj spomienky, trošku aj sny a určite že je to plné obrazov ale presladených? hmm, asi ako pre koho, ja môžem aj sladšie. Ale velmi pekne ďakujem za kritiku =)

...hm...je to dost kostrbate mi sa zda sa... ...pokusy o rymy...cize od volnych versov daleko..ale problem...mi pride ze skutocne to neplynie.. ...okrem na teda na moj vkus presladenych obrazkov...

Peťan
19. 06. 2007
Dát tip
Vikivika - pravda, ale aj tak to ide napísať krajšie =)..veď ako sa spieva v jednej piesni : ...Podívej básníci jak hledaj Chtěji být o pár veršů dál To není málo to není málo...

Peťan
19. 06. 2007
Dát tip
Vikivika - ďakujem,hmm áno, to by chcelo asi skrajšejšiť =)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru