Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fejeton

24. 06. 2007
0
0
328
Autor
Thuriaz

Já vím..snažím se

Fejeton
            Teprve nedávno vyplodila moje fantazie můj první fejeton. Tedy MŮJ první. Už ani nevím, kolik ploditelů bylo přede mnou a jak se potom cítili. A jelikož jsem člověk dvakrát rozumný, pořád musím nad něčím přemýšlet. Tentokrát to schytal sám nebohý fejeton. Ze školy každý průměrný žák ví, co je fejeton za ptáčka. Ale co když nám paměť trochu vynechává a my dostali za úkol napsat krátký až středně dlouhý útvar publicistického stylu s pointou na závěr. A když ještě není určené téma, tak to jsme tam, kde jsme většinou neradi. Pro takovou situaci mám výbornou radu. Podívejte se prostě kolem sebe. Pokud fejeton píšete ve školním prostředí, všímejte si spolužáků. Pokud se některý bude dloubat v nose, můžete rozebrat otřesný nedostatek kapesníků na českém trhu. Další bude neomaleně zívat a hned máte o čem psát. Buď Co způsobuje nedostatek spánku nebo Zásady slušného chování. Když se vám ale vaše třída zdá málo inspirující, zkuste zašátrat ve své paměti. Rodina je hotová studna inspirace. Který příbuzný si půjčil a zase nevrátil peníze, kdo zapomněl na vaše narozeniny a mnoho dalšího. Když selže i rodina, zabruste do svých vztahů. Čas s přáteli utíká přece rychle, protože se vždy něco děje. A tom „něco“ se dá také napsat docela kvalitní podčárník. Hlubší citové vztahy raději rozebírat nebudu, protože každý dobře ví, kde ho bota tlačí. Když se nechytíte ani tohoto kmene, zbývá poslední stéblo a tím je příroda. Jak jsem chytil úpal nebo 90- 60- 90. Jak jsem říkala, témat pro dobrý fejeton je spousta. Stačí se jen koukat a potom neskončíte tak, že napíšete fejeton na téma fejeton…
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru