Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Búrka 21/06/2007

24. 06. 2007
1
1
1217
Autor
eas.y

Po búrke príde dážď a po daždi možno aj pekne.

...deň, kedy aj notorici museli vytiahnúť zo skríň staré polámané pršiplášte a zúfalo vyraziť v ústrety svojmu klepáku.

Prvýkrát som to vzdal po tom, ako mi vietor urobil z dáždnika abstraktné umenie, uchýlil som sa do svojho kumbálu a privinul svoje pahýliky na struny basgitary a hral jemne pomaly elégie na Tvoje plačom vysílené oči a počúval to apokalyptycké besnenie vetra a búrky.

celé to bolo také náhle, búrlivé a úprimné, ako keby sa z Teba naraz vyvail na šero sveta všetok Tvoj smútok a vnútorná bolesť.

Nenašiel som ani úbohú sviecu, aby som si mohol prezrieť kúsok po kúsku záložku z jedenástej kapitoly, chcel som ten kúsok čistého papiera nasiaknutého zakázaným citom prečítať prstami do poslednej molekuly celulózy, no výpadok prúdu ma dotiahol radšej na miesto posledných úsmevov a nevslovených vyznaní, do opozície Mickey Mousa na Tvojom tričku a do Hollywoodu môjho edenu. Strom zlomený a skormútený meter od chrbta Ježiša, nič netušiaceho visiac na kríži to vzdal o pár metrov ďalej... V poslednej dobe až príliš často neviem čo sám so sebou, nesmiem, ani nemôžem nič, čo sa týka Teba a tak namiesto toho, aby som Ťa držal v náručí a nanášal Ti sem a tam stupnice po chrbte prstami si to nevládzem ani predstaviť. Ten gigantický pocit viny za Tvoje trápenie by mi nezmyla žiadna búrka, nezožral by ho ani trojhlavý besný pes. A keby som bol Tvojou oporou, dopadol by som na Tvoje zúfalstvo ešte horšie! Nemal som nikdy na výber a nikdy odo mňa nič nezáviselo, naozaj nemožem liezť do tvojej klietky ...

Chýbaš mi?

-chýba mi leto, pár drobných na kávu, ale to čo mi Ty... sa vyjadriť nedá.

A tak prší: bolestivo a zúfalo a beznádejne "Raz sa to muselo stať" povedala si kedysi. A raz sa to muselo skončiť, vedela si skôr, než sa to celé začalo. Predávkovaný nádejou, ktorá už dávno vykolovala zo žíl zmietam sa v abstinenčnom delíriu a pohládzam tmu, v ktorej Tvoje oči napomáhajú búrke potopiť svet...

Pomaly precitám a na dve sekundy sa rozsvieti.

Skôr asi naopak,... ale to je v týchto stavoch asi jedno.

A zasa tá tma, no to už som o jeden bar a dve zúfalstvá ďalej...


1 názor

Honzyk
24. 06. 2007
Dát tip
..v jedny knizce, jo, uz vim, AMERICKY ROK od Ireny Dubsky, jsem cet, ze "osamelost v americkejch barech je prislovecna"...dodavam, ze ted uz i v nasich, pac v hospach cumej ty kokoti akorat na fotbal nebo na kozy, kdyz se vobsluhuje nahotre bez...z baru spis herny, kery rejzujou...a proc to pisu: protoze ta osamelost a jakejs strach z ni prorejva se celym timdle textem (btw posledni veta vynikajici!!!)....a pritom neni ufnukany, byt bol z textu citit...nevim, zda klasicka povidka, ja jsem povidkar-ctenar nejvdecnejsi, nejradsi Ir.Shaw, G.Grrena, Capka ani ne, Karla myslim, ale F.S.Fitzgerald, no jejda, Dahl, atd...a Francouzi: Maupassant a cela ta jejich parta...no a tady , myslim povidky naznaky jen, ale text vtahnul presto jak povidka (ta mne chytne typizaci postav treba, vylicenim prostredi...neni nutny zapletkou)... no, proste, myslim dobry text, jew mi lito, ze sem nikdo neleze, tak si dovolim avi...:))) mej se...honzyk..:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru