Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Expresionizmus impresie

29. 06. 2007
3
40
2470
Autor
ivana.b

Večer v posteli... realita, alebo..keď autor píše v snoch??

Ležím...
A zasa sama...
Zahalená do tmy noci,
rozkošou svietim
hviezdam na cestu...

Opitá sladkosťou
Tvojej jedinečnej moci,
stávam sa nevestou
kradnutou z protestu.

Hladená chladnou
saténovou rukou nehy,
v čase, keď Tvoje teplo
je tak strašne vzdialené.

Pozerám do diaľky,
na tajuplnej rieky brehy...
Vlhkým povzdychom
kropím prázdne miesto
...Tebe určené...

Zabáram nechty snom do chrbta...
Batalióny vzrušenia.
Vo chvíli, keď noc je už tmavo krutá,
upadám reálne do snenia...


40 názorů

Specus
23. 07. 2007
Dát tip
Rozkošné ... :)

ivana.b
06. 07. 2007
Dát tip
nepovedala by som ani, ze toto je moj styl, ale nevadi.. :) ja sa zlepsim, aspon sa o to posnazim.. :)

Skafararix
06. 07. 2007
Dát tip
Urcite. Nenechaj sa odradit. V zaciatkoch nik nepise vyborne ale skor tymto stylom "vypisem to vsetko na papier a bude to basnou":)

ivana.b
06. 07. 2007
Dát tip
Hm mozno... ked nebudem pisat iba necely polrok a ked si precitam spominanu knihu a vy tu, ma dokopete k niecomu lepsiemu..

Skafararix
06. 07. 2007
Dát tip
Trosku prilis nijake. Chyba v tom jediny silnejsi obraz ktory by nutil citatela pozastavit sa a povedat "ty vole to je kurva dobre":) Ked citam ozaj kvalitnu poeziu mam svrbenie kdesi v podbrusku. Tentoraz tam nebolo. Hm...mozno na buduce:)

ivana.b
05. 07. 2007
Dát tip
V poriadku, ja to nikomu neberiem, každý ma iný názor...

...bohuzial v tomto zmysle to pre mna znamena ze nezaujimave...nicim neoslovujuce...

ivana.b
05. 07. 2007
Dát tip
Ale aj šedivá je jedna z mnohých odtieňov života..

..akesi sedive...v podste nic nove... ...snad ten zaver posbil trochu zaujimvejsie...

fajo
03. 07. 2007
Dát tip
nemyslím nahradiť..proste vymazať..je to samozrejme Tvoje dielo,sama určite najlepšie vieš,akú má mať podobu.. aj Tebe pekný dník!;)

ivana.b
03. 07. 2007
Dát tip
no ľudia sa aj vo mne všeobecne veľmi ťažko vyznajú. Možno by šlo tie verše vyhodiť, alebo dať tam niečo nové. No tak to vtedy skončilo v PC a ja veci nezvyknem obmieňať. Ak je to brak, bol napísaný pred istým časom. Dnes by to bolo napísané inak. Ak sa ti sem ešte bude chcieť vrátiť, budem rada.. ..and nice day.. :)

fajo
03. 07. 2007
Dát tip
on ak sa mám priznať,ani večer ani ráno som sa nedokázal vyznať v tomto Tvojom dielku... skúsim sa vrátiť neskôr... p.s.:posledné 4 verše to všetko dosť zatĺkajú do zeme,bez nich by to nešlo? (môj názor samozrejme..))

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
NO myslím, že sme sa na nejakom románe vtedy v čajovni smiali, možno áno. Aj keď teraz by som o sebe román písať nechcela. až tak samoľúba niesom. Opýtaj sa Dragana a budeš vedieť. :)

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
Ani ja som ho nevidela od konca skolskeho roka.. a vtedy vyzeral šťastne so svojou čajou. :) Veď hoďte stretko niekedy, nie?? A smery si nezvyknem pliesť. To nemám rada.

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
no ano, impresia je dojem... expresionizmus, pochádza z francúzštiny kde bol premenovaný na fauvizmus. no a k názvu. expresionizmus vyjadruje vlastné dojmy a zážitky osoby ako takej a nehľadí na pravidlá,je skôr negatívny, môže skresľovať, kde impresionizmus sa viaže na konkrétnu vec, snaží sa zachytiť jeden okamih. Máš to zmiešané práve preto. Dojem zachytený a prenesený.... názov zmeň na expresionizmus dojmu... toho konkrétneho, ktorý som mala a je z toho toto.. vyjadrenie zážitku, prežitie dojmu z toho konkrétneho okamihu. Možno trocha lepšie pochopíš a možno 5a ešte viac zmetiem. A k bataliónu... sa ti iste rád vyjadrí Mr. Miko. Ten je na to expert... Inak dík za obsiahlu a otvorenú kritiku...:)

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
Ale teraz ťa beriem za slovo, večer čakám koment :D

fajo
02. 07. 2007
Dát tip
to si píš,že napíšem:-D

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
Ďakujem, Smíšek :)

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
jeee, veď vojdi, fajo... v pohode a potom napíš kritiku(alebo pocity).. :)

Smíšek:-)
02. 07. 2007
Dát tip
*

fajo
02. 07. 2007
Dát tip
no teda,sem sa vrátim-večer,najlepšie z postele..)teraz to tak nevnímam,v dennom zhone...

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
Pockat, estesi nedostal??? no toto... ts ts... :D

Sutech
02. 07. 2007
Dát tip
Heh, tak tebe by som aj trafil ale niesi tu...:-D

ivana.b
02. 07. 2007
Dát tip
Ty vole... ze ta konecne spoznavam... Ale ja som myslela, ze chces triafat nieco ine. No okej.

Sutech
02. 07. 2007
Dát tip
Ako, do tohto som sa neskutocne trafil...:-D Ty wole ani som nemyslel ze tak okato pouzijes slovo z inej basne...:-D

ivana.b
01. 07. 2007
Dát tip
Možno. Názor proti názoru, ale beriem.

ivana.b
30. 06. 2007
Dát tip
Máš to isté.. :)

tak mi pak nezapomeň poslat avi :o)

ivana.b
30. 06. 2007
Dát tip
Aha...okej, tú básničku beriem ako záväzok do budúcnosti.. :o)

mně batalióny nevaděj jako slovo, jen tady v tom spojení mi to nějak nesedí... třeba pro ně vymyslíš lepší básničku a pak je tu něčím nahradíš :o)

ivana.b
30. 06. 2007
Dát tip
Ďakujem za ruku, už je to ok. No a tie batalióny...už nepoužijem, stačilo raz, nabudúce snáď bude lepšie. A dík. :)

a nemá tam být saténovou rukou? a ty batalióny se mi tam teda nehodí, mohlas je nechat v Mrcine :oD ale celkově se mi líbí *

ivana.b
29. 06. 2007
Dát tip
mrcina bola mnou precitana as po napisani basne... sory.. to slovo jednoducho poznam... a prečo nie báseň o láske, keď práve tým teraz žijem, snáď možem písať o tom, o čom chcem.. :) No a rada si prečítam, na čo som pri písaní myslela, no asi sa netrafíš...ale skús a za teap dik. :))

Sutech
29. 06. 2007
Dát tip
http://www.pismak.cz/index.php?data=readcoll&id=4055 Tu vec dole ako je kritika si precitaj a potom basne...;-)

Sutech
29. 06. 2007
Dát tip
Dam ti zato teap...:-D

Sutech
29. 06. 2007
Dát tip
Tie bataliony mas z basne MRCINA... Inak si viem presne predstavit naco si myslela pri pisani tejto basne dokonca aj poznam vyznam versou... :-D Zacni pisat aj basne, ktore niesú o láske takých je tu vela... Je to totiz najľahšia téma na písanie: Vela basnikov zacinalo prave pisanim lubostnych a milostnych basni. Hod sem aj viac diel...;-) Ale v celkovom podani sa mi paci...:-D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru