Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dopis

19. 05. 2001
2
0
1432
Autor
hj

Pošlu ti dopis růžový,

o stavu pocitů a faktů,

doufám, že nikdo se nedoví

význam těch přesmyček, taktů...

 

jenž dirigent posílá po řádku

do jiných dimenzí, sfér

tam změní se v příběch či pohádku

a odletí na mnou daný směr.

 


Alela
09. 10. 2001
Dát tip
Tý vole, to jsou husté kritiky, až mě tě je líto. Mě se zdá rytnus v pořádku, nevím, asi jsem v nepořádku já ... :-)

alina
26. 05. 2001
Dát tip
Jo, hochu, počítej si slabiky na prstech. Tady to není tak okaté, ale v některých básničkách Ti to škobrtá až hrůza poslouchat. A přitom máš tak výborné nápady a leckdy velmi zajímavý pohled na věc. Tak na tom makej! Bylo by škoda to utlouct tím, že to pak kulhá. Blbjo: tady bych se možná malinko hádala. Do "přesmyček, taktů..." bych to "A" necpala. Jednak by tam bylo ohavné, a druhak, alespoň dle mého citu, při čtení básničky nahlas, lze ten rytmus nádherně vyhladit maličkou pomlkou hlasu v místě, kde je JEN ta čárka! Nechala bych to tak. Hůř dopadl 6 x 8 řádek. Tam to na tom počtu slabik přímo ztroskotalo. Ale teď zrovna mě nenapadá, čím to vylepšit a přitom nenarušit význam. To musí autor sám!

alina
26. 05. 2001
Dát tip
ještě avízko

blbjenka
26. 05. 2001
Dát tip
alinko, to jsme si trošku nerozuměly, já neříkám, že by mezi přesmyčkami a takty mělo být a, ale že tam má chybu v tom jenž na dalším řádku. Poněvadž jenž je jen pro mužský rod jednotného čísla a jinak je to jež, aspoň pokud si to ze školy pamatuju dobře... a hj, když už jsme u tý gramatiky, taky se píše "nedozví", ne "nedoví"
s počítáním slabik... člověk by to měl spíš cítit, ale když necítí, tak ať počítá

alina
26. 05. 2001
Dát tip
blbjenko: sorry, rychleji jsem přemýšlela, než abych Tě pořádně četla. Máš naprostou pravdu.

Kašika
25. 05. 2001
Dát tip
Já mám strach/ prach, Ty zase faktů/ taktů.
Tudy cesta zřejmě ( pro nás oba ) nevede :-)) Přesto se mi básnička líbí a *

Print
23. 05. 2001
Dát tip
***!!!

blbjenka
20. 05. 2001
Dát tip
řekl sis o rozdrcení... no tak tady ho máš: blbja sice teorii rytmu houby rozumí, ale nemá ráda, když nevychází počty slabik, když přitom by se to dalo celkem snad snadno napravit. a ještě "přesmyček a taktů jež - ne jenž", aspoň myslím :o) takže celkem: po mírných úpravách by to mohla být i dobrá básnička.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru